2014-12-09, 08:47
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewSoul
Har spelat 400 timmar på season och inte fått furnace än medans folk med 20 timmar har furnace. Svider verkligen

Försök spela en build med gear du har. Jag har över 1500 timmar och har inte sett ett enda WH-bälte på någon av mina chars. När du slutar leta så kommer den. Lycka till!
Citera
2014-12-09, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Försök spela en build med gear du har. Jag har över 1500 timmar och har inte sett ett enda WH-bälte på någon av mina chars. När du slutar leta så kommer den. Lycka till!

WH är ju dock inte game-changing som en Furnace. Är paragon 600+ och har droppat 1 furnace (average) och en WH, den sistnämnda nära perfekt 499 dex, 487vit, 7ias, 50% CHD... så fler WH's behöver jag ej=). Tror jag fått de flesta uber-rare sakerna i spelet.. t.ex en bra fire-immunity amu, vilken är runt 10ggr så rare som WH och furnace tror jag.
Citera
2014-12-09, 09:56
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
WH är ju dock inte game-changing som en Furnace. Är paragon 600+ och har droppat 1 furnace (average) och en WH, den sistnämnda nära perfekt 499 dex, 487vit, 7ias, 50% CHD... så fler WH's behöver jag ej=). Tror jag fått de flesta uber-rare sakerna i spelet.. t.ex en bra fire-immunity amu, vilken är runt 10ggr så rare som WH och furnace tror jag.

Väldigt sant.
Furnace är helt unik på det sättet.
Egentligen borde den kanske nerfas?
Personligen tycker jag det är fel när man kastar på Furnace på en tex WD eller Wiz. Dessa chars ska i min värld gå med en offhand. Furnace enligt mig bör bara användas av Crussen och Babben.
Men ser man på leaderboardsen så är det alltid chars med Furnace som ligger överst tyvärr.

Personligen kan jag inte klaga ang att inte fått den, eftersom jag till 95% bara lirat DH sen i somras och med den charen är chansen rätt liten att en Furnace ska droppa.
Citera
2014-12-09, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Väldigt sant.
Personligen tycker jag det är fel när man kastar på Furnace på en tex WD eller Wiz. Dessa chars ska i min värld gå med en offhand. Furnace enligt mig bör bara användas av Crussen och Babben.
Men ser man på leaderboardsen så är det alltid chars med Furnace som ligger överst tyvärr.

Personligen kan jag inte klaga ang att inte fått den, eftersom jag till 95% bara lirat DH sen i somras och med den charen är chansen rätt liten att en Furnace ska droppa.

Ja det är lite tråkigt när det bara finns ett vapen som är en bra bit above the rest. Det borde finnas fler vapen som är likvärdiga.
Citera
2014-12-09, 13:57
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Väldigt sant.

Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Ja det är lite tråkigt när det bara finns ett vapen som är en bra bit above the rest. Det borde finnas fler vapen som är likvärdiga.

Håller helt med.

En WD ska ha Ceremonial Knife, en wizard ska ha staff eller wand och offhand.

Djävligt trist att folk equippar saker som inte är deras klass item eftersom det inte finns något likvärdigt för alla klasser.
Citera
2014-12-09, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Håller helt med.

En WD ska ha Ceremonial Knife, en wizard ska ha staff eller wand och offhand.

Djävligt trist att folk equippar saker som inte är deras klass item eftersom det inte finns något likvärdigt för alla klasser.

Mmm precis. Det är liksom jävligt tråkigt att om jag startar en Wizard, så finns det inget bättre alternativ än att köra min STRENGHT furnace på denne, tills att/OM en int furnace droppar.
Citera
2014-12-09, 14:43
Medlem
battacs avatar
Fast det är ju ett misslyckande av Blizzard att det är ett vapen som sticker ut så pass mycket att alla kör med det oavsett spec. Inte fan är det spelarnas fel, alla vill ju bara maxa sina gubbar och klara så svår level som möjligt.
Citera
2014-12-09, 15:29
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
har över 900 timmar på min paragon 500+ barb och nada än ,samma en klanpolare paragon 637 som inte heller fått.. så jävla drygt ja, sen ser man oftast noobs på 200 bara och visst fan har dom en sån fattar inte vilket oflyt man kan ha så länge.

De något som inte stämmer med spelets konto, karaktärens id eller vad nu kan kalla för.. Min DH, som spelat med sen D3 släpptes, hittade typ aldrig Teo handskarna, eller ringarna som ger med Elite dps, eller ens bra amulett.. Startade en ny DH, och under 1 halv månad hittade allt de jag vill ha till DH.. Den är till och med bättre än den jag har nu =)... Mitt tips starta om samma klass, så kommer du garantera hitta dem saker du vill ha.

Ett sätt för blizzard hjälpa alla nya spelare med? jag vet inte, något är uppenbart fel, iallfall... Inför trade med ens klan kompisar eller utanför så kommer spelet blir betydligt roligare för oss spelat massor av timmar inte hittat rätt saker.. Trade får väl gå i D2 fotspår, valute "Items" =)
Senast redigerad av Opilus5500 2014-12-09 kl. 15:31.
Citera
2014-12-09, 15:33
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av battac
Fast det är ju ett misslyckande av Blizzard att det är ett vapen som sticker ut så pass mycket att alla kör med det oavsett spec. Inte fan är det spelarnas fel, alla vill ju bara maxa sina gubbar och klara så svår level som möjligt.

Nej, inte spelarnas fel, utan tragiskt att det finns en item som är bättre än alla andra alternativ oavsett klass.

Jag har en Furnace (dexrollad tror jag), men vägrar använda den på någon av mina chars.

Lite som min wizard, kör en Sunkeeper mace just nu eftersom de 30% extra elite dmg bara är för bra. Kanske om jag får en WoH att jag kör den.

Annars är mina chars equippade efter sin klass.

DH - Bow (Etrayu)
Monk - Fighting staff (Flying Dragon)
WD - Knife/Mojo (Rhen'Ho/Serpent)
Crusadern - 2h Flail/Shield (Fate/Hellskull)
Barben - 2x1h (Shard of Hate/Thunderfury - ja jag väntar på att att WW/HoTa ska bli viable igen)
Citera
2014-12-09, 17:46
Medlem
neurogens avatar
hej e de nån som fortf spelar?

jag har fortf min para 700 eller vafan jag e wiz, men inte spelat på nån månad
det blev så jääkla tråkigt efter ett tag in i ros
Citera
2014-12-09, 17:47
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Nej, inte spelarnas fel, utan tragiskt att det finns en item som är bättre än alla andra alternativ oavsett klass.

Jag har en Furnace (dexrollad tror jag), men vägrar använda den på någon av mina chars.

Lite som min wizard, kör en Sunkeeper mace just nu eftersom de 30% extra elite dmg bara är för bra. Kanske om jag får en WoH att jag kör den.

Annars är mina chars equippade efter sin klass.

DH - Bow (Etrayu)
Monk - Fighting staff (Flying Dragon)
WD - Knife/Mojo (Rhen'Ho/Serpent)
Crusadern - 2h Flail/Shield (Fate/Hellskull)
Barben - 2x1h (Shard of Hate/Thunderfury - ja jag väntar på att att WW/HoTa ska bli viable igen)

woh är ungefär femtielva gånger sämre än en SK
Citera
2014-12-09, 18:53
Medlem
zergrushs avatar
Hahaha, blev lite väl sugen på de där T6-conquestsen på hc
Malthael var inga problem. Inte Soul of Evil heller... under de första 50%. Sen trollade han fram Jarl Kulle och den jäveln var allt en hejare på att göra 200k i stöten. Rip in peace, 120h-crusader'n.

Å andra sidan så var jag rätt sugen på att lägga av med D3 och det här var en bra anledning att göra det. Nu ta tag i min Steambacklog på 350+ spel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in