2014-08-27, 09:23
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Fan jag skulle ha spelat PTR. Fattar ingenting!
Btw har ni kollat www.diablofans.com?
Helt sjukt vad info dom har lagt upp om 2.1
Mvh B

Fan att jag måste göra mig klar från jobbet, körde en trials och fick en 28 nyckel, ville börja lite lägre, så gjorde en T6:a, fick en nyckel för trial igen, dödade bara första rundan i trialen och fick en 3 nyckel, rusade igenom den, uppgraderade till en 12 nyckel, rusade igenom den, fick en 19 nyckel.

Känns som GR levels är väldigt lätta hittills.

Alla GR bossar har droppat legendary (1-2) + gems.

Helvete, måste dra till jobbet nu. Har verkligen ingen lust idag

Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Jag såg den printen i en twitch-chat i förrgår. Den var felaktig märkte jag nu
mvh B

Edit: Sen fan vad jag älskar insta salvage på allt gult/blått/vitt.
Citera
2014-08-27, 09:49
Medlem
keranos avatar
Blaaaaah va tråkigt det var med goblin portalen. Drog in 100 millar och 8 legs på 3 portaler.. Agony lvl 2 har 100% spawn på 2 goblins just nu.
Citera
2014-08-27, 10:20
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
Blaaaaah va tråkigt det var med goblin portalen. Drog in 100 millar och 8 legs på 3 portaler.. Agony lvl 2 har 100% spawn på 2 goblins just nu.

Kommer säkert hotpatchas under dagen med tanke på att de patchade 100% kistan.

Dock, en sak som slog mig, skulle inte alla crafting items hamna blankd currency?

(skönt med en ny tab för alla djävla nycklar iaf).

Edit: Vilken Torment körde du på förresten?
Citera
2014-08-27, 10:51
Medlem
När man kör GR varför får man hoppa? Fick hoppa från 15-19 etc, Sen blev det lite jobbigt kändes det som . Skulle vilja testat 16-17-18 innan 19 hah..
Citera
2014-08-27, 10:52
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtp
När man kör GR varför får man hoppa? Fick hoppa från 15-19 etc, Sen blev det lite jobbigt kändes det som . Skulle vilja testat 16-17-18 innan 19 hah..

Det är beroende på hur snabb du är.

Kort sagt, clearar du snabbt - större hopp.
Citera
2014-08-27, 10:57
Medlem
keranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Kommer säkert hotpatchas under dagen med tanke på att de patchade 100% kistan.

Dock, en sak som slog mig, skulle inte alla crafting items hamna blankd currency?

(skönt med en ny tab för alla djävla nycklar iaf).

Edit: Vilken Torment körde du på förresten?

T5 kördes det på. ca 35miljoner guld per goblin
Citera
2014-08-27, 11:03
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
T5 kördes det på. ca 35miljoner guld per goblin

Nice nice, frågan är vad som kommer kosta massa pengar, jag har 160M just nu, alla mina chars utom Wizarden har fullt uppgraderade gems, vilket är den stora gold-drainen just nu, att dra upp en chars gems går på ca 60M (ska försöka fixa wizarden ikväll).

Med alla chars så menar jag att jag har en 70 av varje klass.

Som jag förstått det så är det ingen guldkostnad på att uppgradera legendary gems, så då är det bara rerolls och gem-crafting som är en pengadrain.
Citera
2014-08-27, 11:06
Medlem
keranos avatar
Citat:
Nice nice, frågan är vad som kommer kosta massa pengar, jag har 160M just nu, alla mina chars utom Wizarden har fullt uppgraderade gems, vilket är den stora gold-drainen just nu, att dra upp en chars gems går på ca 60M (ska försöka fixa wizarden ikväll).

Med alla chars så menar jag att jag har en 70 av varje klass.

Som jag förstått det så är det ingen guldkostnad på att uppgradera legendary gems, så då är det bara rerolls och gem-crafting som är en pengadrain.

Jag sitter på 3,300,000,000 guld just nu :S Har inget att göra för dom.
Citera
2014-08-27, 11:09
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Jag sitter på 3,300,000,000 guld just nu :S Har inget att göra för dom.

Precis, det behövs någon typ av goldsink i spelet faktiskt.

Jag tänkte först köpa blå items av en vendor eftersom jag behövde de att crafta med för ett tag sedan, men du kan inte salvage saker du köpt av en vendor (vilket jag upptäckte efter jag fyllt hela inventory).

När jag är klar med wizardens gems, så kommer jag bara använda gold till reroll, visst det blir dyrt efter ett tag när man spelar alla olika klasserna, men sen är inte jag en sån som bränner miljoner på att rolla 48CD till 50CD, utan jag nöjer mig med 48 då.

Edit: Kanske en Kadala för gold?
Citera
2014-08-27, 11:14
Medlem
Existents avatar
Det vore intressant om det fanns någon form utav kamp/läger för ens clan där man kunde spendera pengar och bygga upp någonting. Hålla igång och så, kanske inte låter som diablo III alls men jag skulle tycka att det var relativt roligt om clanfunktionen hade någon mening överhuvud taget i Diablo III. Tänker på att spendera guld då alltså.

EDIT; Kanske låter lite långsökt eller out of place men jag känner verkligen att det vore intressant att fixa till så att clanfunktionen blir mer intressant och inte bara en tagg.
Citera
2014-08-27, 11:17
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Existent
Det vore intressant om det fanns någon form utav kamp/läger för ens clan där man kunde spendera pengar och bygga upp någonting. Hålla igång och så, kanske inte låter som diablo III alls men jag skulle tycka att det var relativt roligt om clanfunktionen hade någon mening överhuvud taget i Diablo III. Tänker på att spendera guld då alltså.

EDIT; Kanske låter lite långsökt eller out of place men jag känner verkligen att det vore intressant att fixa till så att clanfunktionen blir mer intressant och inte bara en tagg.

Nu är ju klanen lite mer än bara en tagg, det är en chatt, ett ställe där man har folk att lira med osv.

Dock, gillar jag på sätt och vis idéen, en egen camp istället för de olika akternas camps. Helt onödig idé men charmig
Citera
2014-08-27, 11:25
Medlem
Existents avatar
Citat:
Nu är ju klanen lite mer än bara en tagg, det är en chatt, ett ställe där man har folk att lira med osv.

Dock, gillar jag på sätt och vis idéen, en egen camp istället för de olika akternas camps. Helt onödig idé men charmig

Jo visst är det så, men det vore förbannat roligt om de fick ännu mer en funktion. Clan-conquests, jag har ingen aning. Lite mer interna grejer vore roligt! Nu tänker jag bara fritt här, haha.
Det vore intressant att ha ett eget camp, ja. Bygga arena, dekorera och så. Meanwhile så kan man lira lite pvp a la softcore mot andra chars från andra claner. 4 vs 4 vore roligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in