2014-08-19, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devons
Och SvD citerar också Sydsvenskan:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/flyktingrekord-vantas-i-host_3832020.svd

Flyktingrekord väntas i höst

Migrationsverket skriver upp sin prognos för årets flyktingmottagande till 100 000 personer - fler än någon gång tidigare. Det rapporterar Sydsvenskan.

Oron i världen orsaken.

I juli ändrades prognosen för hur många asylsökande som väntas komma till Sverige i år från 60 000 till 80 000. I oktober skriver Migrationsverket upp prognosen ytterligare, till 100 000, enligt Sydsvenskan.

- Det blir alltid en ökning på hösten. Vi tror att det blir så i år också, säger verkets omvärldschef Christer Zettergren, till tidningen.

Orsaken är det spända läget runt om i världen, i Syrien, Somalia, Libyen och Eritrea. Just nu kommer fler asylsökande till Sverige än under Balkankrigets mest intensiva period.

Ett annat skäl till att prognosen måste skrivas upp är att situationen i norra Irak förvärrats.

- Vår slutsats just nu är att flyktingar därifrån ännu inte kan nå Sverige, men att de kan komma senare i höst, säger Zettergren.

Sverige är det land i EU som under årets första kvartal tog emot flest asylsökande per capita - 1 355 för varje miljon invånare, skriver tidningen.

Helt otroligt ska vi ta emot ännu mera nu? Vart ska alla dessa bo? och vem ska betala?

The white flight has begun.

Jag skriver idag på kontrakt med ett utländskt företag. Känner inte längre jag vill betala skatt i sverige. Så fort jag går utanför dörren i Stockholm så står zigenare o tigger, negrer går och glor eller kommer en arab i gammal BMW och spelar hög musik. Nu orkar jag inte mer. Känner mig inte hemma här. Varför ska jag betala 18000kr i månan i skatt?
Citera
2014-08-19, 06:54
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zamenis
Man läser undersökningen som man vill.... 26% vill öka, 36% oförändrat och 32% minska.

De leker med siffror och buntar ihop öka + oförändrat, går lika bra att bunta ihop oförändrat + minska

Ja detta betyder att 68% är emot en ökning.
Citera
2014-08-19, 07:21
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Han har sagt att det att det kostar mycket på kort sikt och det utesluter inte att han tror det är bra på längre sikt.

Man kan som sagt ha avvikande åsikt men min bedömning är att Reinfeldt har integritet.

Vad som verkligen rör sig i skallen på Reinfeldt kan jag bara gissa. Men jag håller inte med om att han har integritet.

Integritet enligt Wikipedia:
"Integritet är ett begrepp som innebär frihet från självmotsägelser i handlingar, värderingar, metoder, principer, förväntningar och så vidare. Inom etiken handlar det om ärlighet och sanningshalt. Integritet kan betraktas som motsatsen till hyckleri" länk
I våras sade Reinfeldt så här om invandringen:
"Sverige är beroende av invandring för att klara framtidens välfärd. Det menar regeringen som nu presenterat slutrapporten av Framtidskommissionens arbete." http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1120&artikel=5487801
Men vilket faktaunderlag baserar han detta uttalande på?

Jo, så här skriver regeringens egen utredare, moderaten Mårten Blix, i "Framtidskommissionens tredje delutredning: Framtidens välfärd och den åldrande befolkningen" (källa)
"Till detta kan läggas att även arbetskraftsinvandring i viss mån skulle underlätta finansieringen av välfärden, i kombination med en förbättrad integration på arbetsmarknaden." (sid 90)

"Det som mest underlättar försörjningsbördan är högre sysselsättning och ett förlängt arbetsliv. Även arbetskraftsinvandring kan underlätta i kombination med en bra integration på arbetsmarknaden." (sid 92)
(Det är i det stora en bra, saklig, och framsynt rapport. Jag håller faktiskt med om det mesta efter en snabb genomläsning!)

Till att börja med är alltså invandringen endast en mindre del av regeringens egen lösning. Notera även hur man fokuserat på arbetskraftsinvandring, och bortser från flykting- och anhöriginvandring. Till sist krävs det dessutom att vi lyckas förbättra integrationen på arbetsmarknaden.

Läser man mellan raderna står det alltså att invandringen enbart hjälper oss i viss mån ekonomiskt om vi begränsar den till arbetskraftsinvandring som är efterfrågad på arbetsmarknaden. Dvs ljusår från dagens invandring.

Från detta går alltså Reinfeldt till att "Sverige är beroende av invandring för att klara framtidens välfärd."

Nån som fortfarande tycker att Reinfeldt har integritet?
Citera
2014-08-19, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
Helt otroligt ska vi ta emot ännu mera nu? Vart ska alla dessa bo? och vem ska betala?

Jag skriver idag på kontrakt med ett utländskt företag. Känner inte längre jag vill betala skatt i sverige. Så fort jag går utanför dörren i Stockholm så står zigenare o tigger, negrer går och glor eller kommer en arab i gammal BMW och spelar hög musik. Nu orkar jag inte mer. Känner mig inte hemma här. Varför ska jag betala 18000kr i månan i skatt?

Grattis! Jag har gjort samma resa som du och bor i ett bättre land än Sverige nu. Faktum är att jag saknar Sverige allt mindre ju mer åren igår. När man är hemma på besök ser man verkligen hur nergånget allt har blivit. Om jag flyttar tillbaka igen så blir det på ålderns höst för att insupa de sista åren där. Men troligast så finns det väl bara 25% svenskar då. Kanske inte så mycket att återvända till.
Citera
2014-08-19, 07:37
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel

Till kostnaden för invandring måste läggas snabbt sjunkande skatteintäkter då många fler, oftast välavlönade, nu lämnar skutan. Styr kapten mot katastrof är det de klokaste som lämnar det dödsdömda skeppet först.

Sverige är vår tids Titanic. De som ännu inte förstår omfattningen av katastrofen kommer bli varse.

"Det började som en skakning på nedre däck.
Den fyllde oss väl mer med häpnad än med skräck.
Vi förstod aldrig riktigt orsaken till att Sverige sprungit läck."
...
"Sen spela' medieorkestern "Hårdare bud för Dig"
Det kändes lite fånigt men ändå rätt typiskt för vår tid.
Vi har förlorat den allra sista gnuttan hopp.
Vi går till botten där vi står, men flaggan den går i topp!

Man hade sagt oss att detta var världens modernaste, osänkbara stat."
Citera
2014-08-19, 08:29
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Om det där är din poäng, måste det vara en minuspoäng. Invandringens kostnader har nämligen redan börjat påverka Sverige. Öpnna ditt hjärta, öppna dina ögon - också!

Vad svamlar du om? Du och flera andra påstod att man kommer börja nalla av andra anslag för att täcka upp kostnaderna och jag säger att det är fel. Frågor på det?

Citat:
Jag är inte fullt så cynisk men jag delar synen att bidragssamhället krossas på sikt av kraftig invandring. Det är iofs bra.

För att välfärdssamhället ska kunna krossas så måste invandringen gå kraftigt minus, det är ju grundförutsättningen, vilket du säkerligen också vet för du verkar inte korkad. Så m a o så ljuger du också. Du kan omöjligt tro att Reinfeldt inte känner till en så fruktansvärt simpel princip.

Jag tycker inte att det är bra att välfärdssamhället, som byggts upp under generationer av våra förfäder, nedmonteras till fördel för att rika ska bli rikare men det är väl en rent ideologisk skillnad mellan oss. Jag tror på solidaritet och gemenskapskänsla och du tror på pengar.
Citera
2014-08-19, 08:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
För att välfärdssamhället ska kunna krossas så måste invandringen gå kraftigt minus, det är ju grundförutsättningen, vilket du säkerligen också vet för du verkar inte korkad. Så m a o så ljuger du också. Du kan omöjligt tro att Reinfeldt inte känner till en så fruktansvärt simpel princip.

Om du vill hålla en seriös ton bör man undvika att grundlöst anklaga andra för att ljuga och heller inte vara cynisk. Jag tror att Reinfeldt är uppriktig i sitt motstånd mot SD och förespråkande för invandring. Både av humanitära skäl men också för att han anser att det berikar Sverige. Att man är uppriktig behöver iofs inte betyda att man har rätt eller ens att det finns något objektivt rätt eller fel i den frågan.

Jag delar också synen att ett heterogent samhälle har många fördelar, det bidrar till nytänk som kan vara väl så viktigt inom både industrin men också politiken för att bara nämna två exempel. Paradoxalt har vi det däremot inte i politiken för där råder en väldigt homogen syn på invandringen.

Detta bör enligt min uppfattning diskuteras fritt och öppet men tyvärr är detta omöjligt idag och det hämmar mycket som skulle kunna bli positivt. Det vore mycket bättre om alla kunde tillåtas att föra fram ärliga åsikter utan att anklagas för att ha en dold agenda eller för att ljuga, för det är inte alltid att så är fallet.
Citera
2014-08-19, 08:47
Medlem
burberrys avatar
Efter valet kommer väl Migrationsverket uppdatera siffran till 120.000 per år. De som sitter i regeringsställning efter valet borde införa en ny ministerpost segregationsminister. Syftet med den posten är att förhindra att Södermalm med omnejd blir berikat med MENA-människor.
Citera
2014-08-19, 08:53
Medlem
"Gärna" fler invandrare .. Normala skötsamma och villiga att göra gott och ärligt av sitt liv här i Sverige.

Dock måste det införas straff och utvisning direkt på alla som gör brott här som kommer hit så andra som vill kämpa ärligt får en chans. Utvisning direkt vid brott enligt en viss skala ..hur svårt kan det vara
Citera
2014-08-19, 08:56
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Om du vill hålla en seriös ton bör man undvika att grundlöst anklaga andra för att ljuga och heller inte vara cynisk. Jag tror att Reinfeldt är uppriktig i sitt motstånd mot SD och förespråkande för invandring. Både av humanitära skäl men också för att han anser att det berikar Sverige. Att man är uppriktig behöver iofs inte betyda att man har rätt eller ens att det finns något objektivt rätt eller fel i den frågan.

Jag delar också synen att ett heterogent samhälle har många fördelar, det bidrar till nytänk som kan vara väl så viktigt inom både industrin men också politiken för att bara nämna två exempel. Paradoxalt har vi det däremot inte i politiken för där råder en väldigt homogen syn på invandringen.

Detta bör enligt min uppfattning diskuteras fritt och öppet men tyvärr är detta omöjligt idag och det hämmar mycket som skulle kunna bli positivt. Det vore mycket bättre om alla kunde tillåtas att föra fram ärliga åsikter utan att anklagas för att ha en dold agenda eller för att ljuga, för det är inte alltid att så är fallet.

Fast nu bemöter du inte mitt huvudargument överhuvudtaget, vilket inte direkt övertygar mig om att jag hade fel. En hög invandring är inte kompatibelt med ett välfärdssamhälle, det förstår man även utan att ha någon som helst insikt i ekonomi. Om Reinfeldt nu vet detta, vilket man får förutsätta, så måste han veta att invandringen går minus och särskilt om målet är att nedmontera välfärden. Du kan inte förneka detta.

Du blandar dessutom äpplen och päron. Att ett heterogent samhälle har konkurrensfördelar finns det viss statistik som stödjer ja, dock långt ifrån fastställt. Men det går inte att översätta till att vräka in analfabeter från U-länder i ett av världens mest högteknologiska länder. Vi behöver välutbildade Tyskar, Fransmän, Holländare, Britter, Amerikaner, Kineser, Indier etc., vi behöver inte en enda Somalier, Eritrean, Syrier, Irakier etc. De här länderna har ingen handel att tala om överhuvudtaget, därför ger folk därifrån inga konkurrensfördelar.
Citera
2014-08-19, 08:59
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande

Efter åtta år av Reinfeldt så måste det väl ändå stå klart att han menar allvar. Han är fanatiskt för öppna gränser till tredje världen oavsett hur mycket det kostar svenska folkhushållet och oavsett vilka konsekvenser det leder till för svenskarna. Finns inte en chans i helvetet att han i smyg hoppas på en ändring i vår invandringspolitik.

I ligan 'Herostratisk ryktbarhet' ("berömda" illdådsförövare) intar Reinfeldt en klar förstaplats i mina ögon. Greken Herostratos brände ned ett tempel, det kan man ju leva med. Men att fördärva ett helt folkslag genom uppblandning med de sämsta av de sämsta ifrån Mena-träsket, trotsar allt vid en jämförelse, eftersom det är i huvudsak oreparabelt.
Citera
2014-08-19, 09:00
Medlem
Nytt massinvandringsrekord på 100K nu enligt Migrationsverket.
Baserades deras budgetkrav tidigare på 80K och de omedelbart krävde 48 MILJARDER EXTRA för detta så kommer det nya MILJARDKRAV snart.
Detta i ett läge då pengarna är helt slut(Källa Landsförrädaren).

250.000 personer blir det om man räknar med anhöriginvandringen som följer.
På ett år.

I framtida utbetalningsströmmar för svensk skattebetalare rör det sig om mångBILJONbelopp för att betala notan för den extrema och helt abnorma massinvandringen.

POFF..där rök välfärden!

Bara Sverige som håller på med massinvandring.Inget annat land gör det..bara Sverige.

En unik nationell katastrof.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in