2014-08-18, 22:43
Medlem
hashs avatar
Noterar att många kommer rösta SD2014 i tråden.
Men jag antar att många av er redan är SD:are eller är ni nya sympatisörer?
Citera
2014-08-18, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash

Kommer att rösta SD för första gången.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Skillnaden mellan Grekland och Sverige är att Grekland har en massa statslån men låga privata skulder. Landet gick i konkurs. Sverige har väldigt höga privata skulder och låga statsskulder. Trots det så är Sverige högre belånat än Grekland om man slår ihop privata och statliga lån. Flera internationella organ har varnat Sverige i flera år angående skuldsättningen. Hur tror du att en stor ökning av statslånen kommer att betraktas av utomstående aktörer? Det är inte ens säkert att Sverige kommer att beviljas lån av IMF m.fl. vid en kris (den kommer inom några år). De kommer inte anse Sverige värt att rädda ens. Politikerna kommer skicka Sverige tillbaka till stenåldern om de belånar landet mer.
Jag kan till stora delar hålla med dig. Men Sverige är väl i dagsläget inte mer belånat än 40 % av BNP i dagsläget (staten). Vilket är relativt lågt jämfört med andra länder. Så visst finns det ett låneutrymme.

Sedan tillkommer givetvis kommunala, privata och företagslån etc. Men vi har ju redan genomlevt en sådan kris på 90-talet, med känt utfall. Och eftersom bolånen är utspridda på så många hushåll, tror jag inte att det är en lika stor risk ur ett nationellt perspektiv.

Men jag är heller ingen anhängare av dagens massinvandringspolitik, men kan bara konstatera att politikerna hellre skär ned på andra områden, höjer skatterna eller till och med lånar för att ha råd med en "human flyktingpolitik". Det är en slutsats vi kan dra av historien och det ser (tyvärr) ut som att det finns en majoritet i landet för denna politik.
Senast redigerad av Karman 2014-08-18 kl. 22:47.
Citera
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Vad jag vet är det en Flashbackmyt på lösa grunder.

Jasså? Är det?

http://www.friatider.se/invandringen-kostar-250-miljarder-r
Citera
2014-08-18, 22:45
Medlem
Citat:
Men tyvärr så blir ju slutsatsen bara att ni sysslar med rasistiska myter och lögner när ni inte kan presentera några fakta om något. Ditt inlägg är ett typiskt exempel. Tydligen ska något väldigt allvarligt hända om 17 månader. Men du säger inte ens vad det är. Antagligen för att du inte kan argumentera för det eller något annat av det du antyder.

Vilka "ni"? Ser du fler Eulenspiegel än jag? Du kanske menar att jag pratar lika mycket strunt som en folkgrupp. Och det kan jag faktiskt hålla med om. Googla på Eulenspiegel, det är en ganska kul filur faktiskt. Jag gör mitt bästa för att efterlikna honom.

Ja, och vad är det nu som ska hända om 17 månader, undrar du - för andra gången. En ledtråd: Den här diskussionen handlar om ekonomi, Sveriges ekonomi. Tänk efter nu, riktigt ordentligt. Försök att minnas vad du lärde dig i skolan. Med lite tur kommer du på svaret - alldeles själv. Och nej, du behöver inte vara rädd, det här har inget med rasism att göra, däremot med utrist (gääääsp) matematik.
Citera
2014-08-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
Var ju nån ledare som efter Reinfeldts tal skrev att Sverige kunde låna till det som behövs till välfärden om det inte finns pengar till satsningar, så fel politik kan lätt leda till att den blir ett problem, och det är framtidens svenskar som får betala det priset.
Ja, det är sant: En markant höjning av asylmottagandet (vilket jag är för) är inte förenligt med låga, och verkligen inte med ännu lägre skatter. Men det finns utrymme att höja skatterna.
Citera
2014-08-18, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Jasså? Är det?

http://www.friatider.se/invandringen-kostar-250-miljarder-r

http://www.interasistmen.se/dumheter/sd-topp-ar-stor-orden-pa-twitter-men-blir-knapptyst-nar-han-far-svar-pa-tal/
Citera
2014-08-18, 22:47
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash

Jag har alltid argumenterat emot SD men överväger nu en röst på dem men det är inte bestämt än. Annars blir M.
Citera
2014-08-18, 22:48
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DowtonAbbey
Snackade mer 4-5 stycken på jobbet idag och alla har mer eller mindre fått nog av Sveriges invandringspolitik.

You know nothing - Reinfeldt vad som väntar dig efter den 14 september.

Smyglyssnade på en söt tjugonånting-flicka som talade i mobilen centralt i Stockholm. Hon pratade kostnader för invandringspolitik! Aldrig varit med om förut och detta i "fel" målgrupp. Vi svenskar vet instinktivt ungefär vad man ska tycka som ett gigantiskt jävla hive-mind. En del av vår mentalitet fungerar litegrann som borg-kollektivet i Star Trek helt enkelt. Detta har varit ett stort problem för oss då vanligt folk hellre lyssnar på moderhjärnan i hive mind-kollektivet än till reson.

Äntligen så verkar lite förbjudna sanningar etablera sig i vårat kollektiva medvetande som svenskar. Kommer bli lika svårt för vänsterliberalerna att omprogrammera moderhjärnan som det varit för oss att etablera det nya paradigmet. Tror de kommer börja med mer uttrycklig statlig repression istället för mental terror och privata STASI-grupper som varit deras melodi så här långt.
Citera
2014-08-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Vilka "ni"? Ser du fler Eulenspiegel än jag? Du kanske menar att jag pratar lika mycket strunt som en folkgrupp. Och det kan jag faktiskt hålla med om. Googla på Eulenspiegel, det är en ganska kul filur faktiskt. Jag gör mitt bästa för att efterlikna honom.

Ja, och vad är det nu som ska hända om 17 månader, undrar du - för andra gången. En ledtråd: Den här diskussionen handlar om ekonomi, Sveriges ekonomi. Tänk efter nu, riktigt ordentligt. Försök att minnas vad du lärde dig i skolan. Med lite tur kommer du på svaret - alldeles själv. Och nej, du behöver inte vara rädd, det här har inget med rasism att göra, däremot med utrist (gääääsp) matematik.
Hahaha! Så du fortsätter att argumentera utan några fakta när jag just avslöjat dig som en helt värdelös debattör, just pga att du inte har några fakta?
Citera
2014-08-18, 22:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja, det är sant: En markant höjning av asylmottagandet (vilket jag är för) är inte förenligt med låga, och verkligen inte med ännu lägre skatter. Men det finns utrymme att höja skatterna.

Sänkningen av skatterna har lett till ökade skatteintäkter som jag gav källa till nyligen i tråden.
Citera
2014-08-18, 22:52
Medlem
72mms avatar
Citat:
Herre gud, framtidens Sverige kommer bestå av av lika delar kommunister, nazister och muslimer för alla vettiga människor har flyttat härifrån. Du verkar knappast kunna vänta på den dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in