2014-08-18, 23:29
Medlem
Raffe10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Det har man sagt sedan 2006 och SD har fördubblat sitt stöd mellan varje val. Så länge problemen med invandringen kvarstår så kommer SD:s stöd knappast att minska, snarare tvärtom.
Ja helt rätt, nu vet vi inte vilket valresultat SD kommer att få i det här valet men gissningsvis någonstans mellan 10-15%. Det kan ju vara så också nu när kostnaderna för massinvandringen helt plötsligt och vid en väldigt lämplig tidpunkt så här strax innan valet har kommit upp på agendan och folk börjar få upp ögonen för det hela och börjar förstå. Ja då kan ju SD sannolikt mkt väl komma upp emot 20%, och då ställer sig allt i ett helt annat läge för då kan man helt plötsligt inte bara låtsas som att de inte existerar längre utan då blir de en riktigt stark politisk maktfaktor som man inte kan bortse ifrån.
Citera
2014-08-18, 23:29
Medlem
Brottslingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Fakta är att det om exakt 17 månader kommer att hända något mycket intressant. Jag har bett dig att minnas vad du lärt dig när du gick i skolan. Varsågod, gör ett försök till.

PS Du skrek inte "rasist" åt mig den här gången. Börjar du bli hes?
Tusan, jag går också bet på vad som kommer att inträffa i januari 2016. Först tänkte jag vårproppen, men det läggs ju inte fram i januari. Sen började jag klura på om det var vinter-OS, men flyktingmottagning har väl ännu inte blivit en OS-gren...
Citera
2014-08-18, 23:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
Fast du måste ju läsa på lite om vad skattetrycket innebär. Högre skatt innebär inte automatiskt att vi får en massa mer pengar till välfärden. Skatteintäkterna till staten har ju faktiskt ökat efter jobbskatteavdragen och det är också därför sossarna efter många om och men nu stödjer samtliga dessa. Tror du på allvar att höjda skatter skulle lösa alla problem? Det viktiga är att så många som möjligt arbetar. Få fler i arbete eller minska på invandringen är enda alternativen och frågan är om någon av de rödgröna eller alliansen kommer klara det förstnämnda, vilket de nu är tvungna.

Precis, det är bidragssamhället som är problemet.
Citera
Bannlyst
Nu har jag delat skiten på Facebook under två timmar. Och många garvarar halsen ur sig. Sjukt bra gjort:
https://www.youtube.com/watch?v=2zlxWFRl9DM&feature=youtu.be
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Du sitter bakom ditt tangentbord och hånar alla stackars människor som utsätts för krig, svält och tortyr! Hur kan du leva med dig själv? Har du inget samvete alls?

De flesta har fått det bättre. Men visst genom allianspolitik så blir det ju inte mer till de fattigaste. Men det är ju inte vad den här tråden handlar om.

Det säger jag inte.

På kort sikt blir det ju en ökad kostnad så klart och många kommuner har redan en ansträngd ekonomi. Därför måste staten gå in mer med de statliga skattepengarna för att täcka upp det, så att kommunerna inte tvingas försämra sin service till sina medborgare. Och eventuellt behöver skatterna höjas. Jag är beredd att betala mer.
Och under tiden startas det tre nya krig i världen och efter dem uppkommer två till, och efter dem kommer två till, och efter........detta är oändligt. Går det att ha det så om tio, tjugo, femtio år? Vad blir det av Sverige om bara femtio år?
Citera
2014-08-18, 23:31
Medlem
DeadLikeMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Jag gillade detta - han bemöter invandringskritiken istället för att släta över den. Dessutom precis innan valet, trots att många M tappar många röster till SD. Reinfeldt är kanske något så ovanligt som en politiker med integritet.

Edit: Det lät som att jag var världens Fredrik Reinfeldt-fanboy. Det är jag inte. Men jag uppskattar faktiskt att han ger raka puckar.

Hade Reinfeldt haft integritet hade han berättat om kostnaderna för länge sedan och inte nu när det blivit så pass akut att allt annat inom välfärden måste stå tillbaka. Istället har han låtit Bagdad Bob Ullenhag springa omkring och göra uttalanden som pekar på att invandringen är en ren vinstaffär.
Citera
2014-08-18, 23:32
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag tycker tvärtom att alliansen har imponerat stort men med undantag för att man inte lyssnar på väljarna i denna fråga.

Rent ekonomiskt så tycker jag att de har gjort ett bra jobb. Osthyvlat av ungefär en halv procent av bnp per år i skattetryck. Det blir en hel del över två mandatperioder. De missade att ta bort ränteavdraget för att stävja privat belåning. Det är lite oklart för mig hur mycket de egentligen kan undvika skapandet av privata lånebubblor. Kanske införandet av amorteringskrav? Fast då sabbar de samtidigt grunden för svensk tillväxt i form av återcirkulationen av lånepengar.

I övrigt så är jag lite kluven. Den ruttna skolan är nåt som dumpades i deras knän. Försvaret var redan omlagt till att Sverige bäst förvaras genom kolonial krigsföring i Långtbortistan. Utförsäljningar beror på säljpriset. Vin och Sprit var ok rent ekonomiskt. Vattenfalls spekulationsförluster är tråkiga men det är även lite oklart om regeringens ansvar då man knappast kan kräva att ministrar har detaljkoll på sådant som professionella tjänstemän styr i egen majestät. Finns massor av störiga detaljer och en hel del positivt. Men allt bleknar jämfört med MP-uppgörelsen och att de inte stramade upp invandringspolitiken 2006 och framåt.
Citera
2014-08-18, 23:32
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja det är för mycket skitsnack om politiker. Man kan tycka olika i sakfrågor men integritet har Reinfeldt.

Snacket om att han bara vill vidare till ett glassigt jobb är just skitsnack. Vill han det kan han fixa det även om alliansen vinner.

Integritet? Reinfeldt och alla andra i sjuklöverpartierna har fram tills för en vecka sedan lovprisat invandringen och hävdat att vi går plus på den. Man har givetvis vetat länge att det är en lögn, sedan Jan Ekbergs rapport 2009 så kan man inte ens hävda att man inte känt till det. Du tycker alltså att en man som blåljugit svenska folket rakt upp i ansiktet i åratal har integritet? Du verkar skärpt, men det här uttalandet är skrattretande.
Citera
2014-08-18, 23:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Integritet? Reinfeldt och alla andra i sjuklöverpartierna har fram tills för en vecka sedan lovprisat invandringen och hävdat att vi går plus på den. Man har givetvis vetat länge att det är en lögn, sedan Jan Ekbergs rapport 2009 så kan man inte ens hävda att man inte känt till det. Du tycker alltså att en man som blåljugit svenska folket rakt upp i ansiktet i åratal har integritet? Du verkar skärpt, men det här uttalandet är skrattretande.

Han har sagt att det att det kostar mycket på kort sikt och det utesluter inte att han tror det är bra på längre sikt.

Man kan som sagt ha avvikande åsikt men min bedömning är att Reinfeldt har integritet.
Citera
2014-08-18, 23:36
Medlem
DIdes avatar
Undrar om inte Reinfeldt bara slått dunster i ögonen på alla.

In med en miljon flyktingar= offentliga resurser tar slut.
Brottsligheten och problemen med integration ökar och skola, vård, polis och omsorg hinner inte med.

Upp dyker gated communities, privata skolor, privat sjukvård.

Svenskarna har 4 % arbetslöshet och äger företagen och fastigheterna.

Vilka tror ni får det sämre och vilka tror ni vinner?

Jag lutar åt M en mandatperiod till. Det kan ju bli skitbra detta!
Citera
2014-08-18, 23:40
Medlem
Brottslingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Undrar om inte Reinfeldt bara slått dunster i ögonen på alla.

In med en miljon flyktingar= offentliga resurser tar slut.
Brottsligheten och problemen med integration ökar och skola, vård, polis och omsorg hinner inte med.

Upp dyker gated communities, privata skolor, privat sjukvård.

Svenskarna har 4 % arbetslöshet och äger företagen och fastigheterna.

Vilka tror ni får det sämre och vilka tror ni vinner?

Jag lutar åt M en mandatperiod till. Det kan ju bli skitbra detta!
Bra, då kan du ställa dig frågan om det var värt det när din svennehora till dotter blev gruppvåldtagen av några berikare.
Citera
2014-08-18, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslingen
Tusan, jag går också bet på vad som kommer att inträffa i januari 2016. Först tänkte jag vårproppen, men det läggs ju inte fram i januari. Sen började jag klura på om det var vinter-OS, men flyktingmottagning har väl ännu inte blivit en OS-gren...

Det är väl där någonstans man börjar "bunta" ihop det hela så det kan presenteras omkring två månader senare. Med tanke på vad vår älskade statsminister berättade för det svenska folket i fredags kan det bli riktigt intressant läsning när Reinfeldts visioner slagit igenom på allvar om drygt ett år.

Borg såg en bomb brisera 2018, när han tittade i sin kristallkula för någon månad sedan. Men som alla nu säkert känner till har händelseutvecklingen accelererat en aning.

https://m.youtube.com/watch?v=2zlxWFRl9DM&feature=youtu.be
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-18 kl. 23:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in