2014-08-19, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Två av tre positiva till fler flyktingar enligt Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19385577.ab

1000 personer har tillfrågats efter statsministerns uttalande, men fick de samtidigt frågan om de har hört vad Fredrik sa? Jag tycker att det stinker om Novus undersökning och medias slutsats, vinkling?

Näää ... stopp. Två av tre är emot att ta emot fler flyktingar. Bara en tredjedel är för.

EDIT: En till som tydligen var lika snabb som jag. GRATTIS.
Citera
2014-08-19, 01:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zamenis
68% av befolkningen vill minska eller ha oförändrat antal flyktingar, bara 26% vill ta in fler.

Så med andra ord är en stor majoritet EMOT att öka kostnaderna för invandringen och detta är inget partierna tar hänsyn till.

Stämmer inte med Novus senaste undersökning. Se min föregående post.
Citera
2014-08-19, 01:08
Medlem
Citat:
Stämmer inte med Novus senaste undersökning. Se min föregående post.

Man läser undersökningen som man vill.... 26% vill öka, 36% oförändrat och 32% minska.

De leker med siffror och buntar ihop öka + oförändrat, går lika bra att bunta ihop oförändrat + minska
Citera
2014-08-19, 01:09
Medlem
Citat:
Två av tre positiva till fler flyktingar enligt Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19385577.ab

1000 personer har tillfrågats efter statsministerns uttalande, men fick de samtidigt frågan om de har hört vad Fredrik sa? Jag tycker att det stinker om Novus undersökning och medias slutsats, vinkling?

Låter som en form av skadekontrol för att lura folket att majoriteten är nöjda med invandringen och mottagandet av flyktingtar och ensamkommande barn ska öka. Paniken måste minka och indoktrineringen fortsätta. 1000 människor är för lite. Sen är det ju skillnad om man frågar 1000 helt slumpvalda människor i hela Sverige eller om man bara frågar dom som bor i vita och trygga områden. Fråga 1000 människor i förorter istället så får man nog annorlunda resultat. Blev personerna uppringda eller interjuvade på gatan. Var dom anonyma? Underskatta inte behovet av att följa PK strömmen, för man vill ju inte komma ut som en rasist. Sen så kan man ju undra om dom frågar svenskar eller "svenskar". I vårt land är ju alla svenskar tydligen.
Citera
2014-08-19, 01:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Näää ... stopp. Två av tre är emot att ta emot fler flyktingar. Bara en tredjedel är för.

Ett fel av mig, ordet fler ska bort, skrev snabbt bakom ratten ajabaja. Dock, vad visste underlaget om Fredriks uttalande, hade alla 1000 hört vad han sa?
Citera
2014-08-19, 01:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Låter som en form av skadekontrol för att lura folket att majoriteten är nöjda med invandringen och mottagandet av flyktingtar och ensamkommande barn ska öka. Paniken måste minka och indoktrineringen fortsätta. 1000 människor är för lite. Sen är det ju skillnad om man frågar 1000 helt slumpvalda människor i hela Sverige eller om man bara frågar dom som bor i vita och trygga områden. Fråga 1000 människor i förorter istället så får man nog annorlunda resultat. Blev personerna uppringda eller interjuvade på gatan. Var dom anonyma? Underskatta inte behovet av att följa PK strömmen, för man vill ju inte komma ut som en rasist. Sen så kan man ju undra om dom frågar svenskar eller "svenskar". I vårt land är ju alla svenskar tydligen.

Det intressanta är om samtliga tillfrågade har hört vad statsministern sa i sitt tal. Frågan är hur siffrorna hade sett ut i så fall.
Citera
2014-08-19, 01:16
Medlem
Citat:
Ett fel av mig, ordet fler ska bort, skrev snabbt bakom ratten ajabaja. Dock, vad visste underlaget om Fredriks uttalande, hade alla 1000 hört vad han sa?

Långtifrån alla Sveriges invånare har hört alla de 48 miljarder argument som vår älskade statsminister framförde i fredags. Sedan är det säkert många som hört de flesta av Reinfeldts 48 miljarder argument, hårt filtrerade genom den politiskt korrekta hörluren.

https://m.youtube.com/watch?v=2zlxWFRl9DM&feature=youtu.be
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-19 kl. 01:22.
Citera
2014-08-19, 01:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Långtifrån alla Sveriges invånare har hört alla de 48 miljarder argument som vår älskade statsminister framförde i fredags. Sedan är det säkert många som hört de flesta av Reinfeldts 48 miljarder argument men hört de genom den politiskt korrekta hörluren.

Eftersom att Novus eller Aftonbladet inte berättar om den lilla men ack så väsentliga detaljen utgår jag ifrån att man inte har säkerställt att samtliga tusen svarar utifrån samma utgångspunkt, nämligen det statsministern sa, det är trots allt Fredriks tal som undersökningen baseras på. Åtminstone handlar artikeln om just detta tal kopplat till vad folk tycker om invandring.

EDIT;Jag uppfattar artikeln som ett försök att missleda läsaren.
Senast redigerad av OY 2014-08-19 kl. 01:24.
Citera
2014-08-19, 01:25
Medlem
Citat:
Eftersom att Novus eller Aftonbladet inte berättar om den lilla men ack så väsentliga detaljen utgår jag ifrån att man inte har säkerställt att samtliga tusen svarar utifrån samma utgångspunkt, nämligen det statsministern sa, det är trots allt Fredriks tal som undersökningen baseras på. Åtminstone handlar artikeln om just detta tal kopplat till vad folk tycker om invandring.

Man hör vad man vill höra. En del blir nog inte övertygade förrän de hört alla 250 miljarder (250000000000) argument.
Citera
2014-08-19, 01:29
Medlem
Citat:
Man hör vad man vill höra. En del blir nog inte övertygade förrän de hört alla 250 miljarder (250000000000) argument.

"Propaganda" AB har inte skrivit om det och Politikerna har inte gått ut med det.

Det är vad folk säger om det :/
Citera
2014-08-19, 01:58
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag brukar vara med i Novus undersökningar. Dock blev jag inte tillfrågad om invandringen, med tanke på den nya undersökningen i helgen. Var det en slump eller medvetet, är frågan?
Citera
2014-08-19, 02:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag brukar vara med i Novus undersökningar. Dock blev jag inte tillfrågad om invandringen, med tanke på den nya undersökningen i helgen. Var det en slump eller medvetet, är frågan?

Beror kanske på om du är invandrare eller etnisk svensk? Jag förmodar att majoriteten av de tillfrågade tillhör de förstnämnda kryddat med vänsterväljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in