2014-08-12, 23:31
Medlem
Wonds avatar
Jag vet knappt min lön än.. blev inkastad ganska så hastigt att jobba, fick mig ett schema för 6 veckor.
En vecka kvar och inte tagit reda på vad lönen och OB tillägg ligger på.
Bryr mig inte SÅ mycket, men på anställningsbeviset jag fått så står det ingenting om lönen.
Endast står det ikryssat "Tillfällig ökning av arbetskraftsbehovet (kan endast användas av företag med kollektivavtal)".
Känns lite lustigt att nu efter en månads arbete fråga vad sin timlön ligger på, gissar att det är som de flesta andra, däromkring 100 kr före skatt.

Men vad brukar OB ligga på helger samt på kvällar? och efter vilken tid räknas det som kväll? Är det olika för olika företag? och hur är skillnaden ungefär?

Viktigast hittills tycker jag iaf att jag fått in foten och erfarenheter för denna bransch som säkerligen leder mig till mer jobb. Lönen känns mer som ett plus, inte så jag har behov av det just nu även om jag lär ha det senare.
Citera
2014-08-13, 20:06
Medlem
Behöver tips på vad för sorts skor man ska ha om man jobbar på golvet i en matbutik hela dagar.
Citera
2014-08-13, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Behöver tips på vad för sorts skor man ska ha om man jobbar på golvet i en matbutik hela dagar.

Får du inte skor som anställd?
Citera
2014-08-13, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wond
Jag vet knappt min lön än.. blev inkastad ganska så hastigt att jobba, fick mig ett schema för 6 veckor.
En vecka kvar och inte tagit reda på vad lönen och OB tillägg ligger på.
Bryr mig inte SÅ mycket, men på anställningsbeviset jag fått så står det ingenting om lönen.
Endast står det ikryssat "Tillfällig ökning av arbetskraftsbehovet (kan endast användas av företag med kollektivavtal)".
Känns lite lustigt att nu efter en månads arbete fråga vad sin timlön ligger på, gissar att det är som de flesta andra, däromkring 100 kr före skatt.

Men vad brukar OB ligga på helger samt på kvällar? och efter vilken tid räknas det som kväll? Är det olika för olika företag? och hur är skillnaden ungefär?

Viktigast hittills tycker jag iaf att jag fått in foten och erfarenheter för denna bransch som säkerligen leder mig till mer jobb. Lönen känns mer som ett plus, inte så jag har behov av det just nu även om jag lär ha det senare.
Jadu, om företaget i fråga följer kollektivavtalet, och du jobbar i en mataffär, så bör det vara kollektivavtalet Handels som gäller.

Se handels.se för lönenivåer & OB.
Citera
2014-08-13, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helt.slut
Får du inte skor som anställd?
Är osäker.
Citera
2014-08-17, 00:54
Medlem
Citat:
Är osäker.

Arbetsgivaren ska alltid tillhandahålla skyddskor, om det är ett krav på arbetsplatsen (vilket det är om du arbetar i lokaler där truckar och dylikt används).
Citera
2014-08-17, 10:30
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:

Sålänge du inte jobbar på ett stort lager där risken för tåskador finns så är väl ett par gympadojor att föredra.

Måste även fråga mina kära kollegor i denna tråd. Vid vintertid brukar jag få massa stötar när jag arbetar i butiken. Av kundkorgar, bandet i kassan, metallgrejor, handtag. Någon som upplever något liknande? Det kanske har med skorna att göra?
Citera
2014-08-18, 17:46
Medlem
kalibergotts avatar
Varit på intervju hos en ICA-butik, men intervjuaren ville att jag skulle maila och höra av mig igen. Anledningen var att jag hade ett annat jobb på g som snickare. Kollade upp det idag och blir ingenting med det i nuläget.

Frågan är hur jag skall följa upp efter intervjun nu till personalchefen på ICA? Tänkte skriva följande:

Citat:
Hej Pelle!

Hoppas allt är bra med dig.

Har pratat med byggfirman nu och det blev inget jobb där (i nuläget).

Tänkte se hur det ser ut angående tjänsten som butiksmedarbetare, finns det fortfarande möjlighet att få den tjänsten?

Mvh Kalle Kallesson.

Är lite osäker om jag skall skriva "blev inget jobb där." eller "blev inget jobb där i nuläget."
Senast redigerad av kalibergott 2014-08-18 kl. 17:51.
Citera
2014-08-18, 19:14
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalibergott
Varit på intervju hos en ICA-butik, men intervjuaren ville att jag skulle maila och höra av mig igen. Anledningen var att jag hade ett annat jobb på g som snickare. Kollade upp det idag och blir ingenting med det i nuläget.

Frågan är hur jag skall följa upp efter intervjun nu till personalchefen på ICA? Tänkte skriva följande:

Är lite osäker om jag skall skriva "blev inget jobb där." eller "blev inget jobb där i nuläget."

Eller "jag insåg att jag hellre ville jobba hos er"
Citera
2014-08-19, 19:21
Medlem
kalibergotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
Eller "jag insåg att jag hellre ville jobba hos er"
Redan skickat, och det blev som jag skrev här i tråden. Hon vet om efter intevjun att det är snickare som jag vill bli eftersom jag var rätt tydlig med det, dock visste hon om att inget var klart med det. Därför ville hon veta det innan en eventuell anställning, så jag hoppas verkligen det blir något nu!
Citera
2014-08-29, 15:42
Medlem
Hur ser möjligheterna att klättra på de stora matvaruhusen ut? Avancera från att bara jobba till och bli mer ansvarig?
Citera
2014-08-29, 17:50
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Hur ser möjligheterna att klättra på de stora matvaruhusen ut? Avancera från att bara jobba till och bli mer ansvarig?

Stora möjligheter, krävs lite tur med att folk ska sluta för att tjänster ska bli lediga men annars ligger bollen hos dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in