Citat:
Ursprungligen postat av
charlesxavier2000
Jag betalar också skatt som alla hederliga arbetande Svenskar gör. Min sambo och jag har det i mitt tycke väldigt gott ställt, men vi är inte på något sätt ekonomiskt oberoende.
Vad är då fel med att införa valfri donering till vad man själv anser är behövande? Min farmor är i behov av bättre ekonomi så jag kan ge henne mer pengar, så kan ni ge pengar till vem ni nu anser är behövande?
Det vore väl ändå det absolut mest rättvisa, istället för att vi ska leka med varandras pengar, som i grunden är till för att återgå till landet och dess skattebetalare som det är tänkt?
Citat:
Ursprungligen postat av
charlesxavier2000
Vad är det nu om pensionen? är det någon ny konspirationsteori liknande den att staten skulle komma och lägga beslag på min sommarstuga? Snälla människa ta av dig foliehatten och gå ut en sväng så att du får lite frisk luft!
Rent spontant, som rent historiskt, så har det skett förändringar i pensionsåldern för att motverka negativ ekonomisk balans i samhället. Detta kontra att vi lever längre (men bättre?) gör att det låter rimligt som något kommande.
Har inget med
foliehattar att göra...