2014-08-18, 16:05
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Måste säga att jag tycker att det är lite märkligt att inte fler politiska kommentatorer har genomskådat hur falskt och cyniskt Reinfeldts "Öppna era hjärtan-tal" faktiskt var. För mig är det helt uppenbart att Reinfeldt sa detta enbart av maktpolitiska skäl. Han hoppas att genom att skrämma folk så kommer SD att gynnas, men inte bara på alliansens bekostnad utan även även på de rödgrönas bekostnad, vilket kan innebära att de rödgrönas chans till majoritetsregering försvinner.

Att Reinfeldt nu överväger att styra vidare om alliansen plus SD blir större än de rödgröna är ju helt uppenbart med tanke på hans svävande kommentarer i kombination med sommartalet.

Det absolut tydligaste besked Reinfeldt någonsin har gett är att invandringstakten aldrig får minskas, och att alla koalitioner utom en med SD är acceptabla.

Observera att Reinfeldt i sitt tal inte har bett om hjälp med att minska invandringstakten. Istället så har han bett svenska folket "öppna sina hjärtan", för att det han (och de övriga) kommer att göra mot oss under de kommande fyra åren kommer att kosta blod.
Citera
2014-08-18, 16:06
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlesxavier2000
Jag betalar också skatt som alla hederliga arbetande Svenskar gör. Min sambo och jag har det i mitt tycke väldigt gott ställt, men vi är inte på något sätt ekonomiskt oberoende.
Vad är då fel med att införa valfri donering till vad man själv anser är behövande? Min farmor är i behov av bättre ekonomi så jag kan ge henne mer pengar, så kan ni ge pengar till vem ni nu anser är behövande?

Det vore väl ändå det absolut mest rättvisa, istället för att vi ska leka med varandras pengar, som i grunden är till för att återgå till landet och dess skattebetalare som det är tänkt?

Citat:
Ursprungligen postat av charlesxavier2000
Vad är det nu om pensionen? är det någon ny konspirationsteori liknande den att staten skulle komma och lägga beslag på min sommarstuga? Snälla människa ta av dig foliehatten och gå ut en sväng så att du får lite frisk luft!
Rent spontant, som rent historiskt, så har det skett förändringar i pensionsåldern för att motverka negativ ekonomisk balans i samhället. Detta kontra att vi lever längre (men bättre?) gör att det låter rimligt som något kommande.
Har inget med foliehattar att göra...
Citera
2014-08-18, 16:07
Medlem
BNofuvvs avatar
Han är ju sinnessjuk!
Hur kan en sådan människa ha blivit statsminister?
Va fan bryr sig ingen om dom hundra tusentals som kommit hit som vi redan har räddat.
Hur mycket man än tar in kan man alltid ta in lite till.
Hoppas det svenska folket vaknar nu.
Jävla galning!
Citera
2014-08-18, 16:08
Medlem
Abdul1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Borde vi visa handlingskraft likt ISIS?

Ni gör vad ni vill. Men många folk i världen säger stopp när de som är satt att styra hatar dem som de styr över. Varför tycker ni om när Reinfeldt hatar er eller de andra. De säger att de vill ha fler invandrare hellre än er, men när invandrare vill ha sin kultur säger de stopp.

De är lögnare och de hatar er.

Om du gillar IS: http://jihadology.net/2014/06/15/new-video-nashid-from-al-%E1%B8%A5ayat-media-center-lets-go-for-jihad/
Citera
2014-08-18, 16:09
Medlem
Nu kontrar Socialdemokraterna med att de är vill höja skatterna och lägga ÄNNU MER PÅ INVANDRING!
http://www.samtiden.nu/2840/s-kontrar-m-vill-spendera-annu-mer-pa-invandring/

Nu är jag tämligen övertygad om att det svenska inbördeskriget utbryter senast år 2022.
Citera
2014-08-18, 16:17
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Nu kontrar Socialdemokraterna med att de är vill höja skatterna och lägga ÄNNU MER PÅ INVANDRING!

Sedan vill Margot Wallström fortsätta på den tidigare inslagna vägen:

"Vidare tycker Margot Wallström inte att politiker ska tala om invandringens kostnader."

Hon är missnöjd med att Fredrik Reinfeldt avslöjade att Sveriges invandringspolitik kostar pengar. Det är sådan information som bör undanhållas svenska väljare.
Citera
2014-08-18, 16:18
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är sådan information som bör undanhållas svenska väljare.
Man ska skydda sin största väljargrupp...
Citera
2014-08-18, 16:23
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Nu måste jag bara flika in här och förtydliga. Viktigt att vi är korrekta. ASYLSÖKARE har efter 7 år 50%. Detta ökar upp mot cirka 74% om man räknar ALLA invandrare. Vilket då är arbetskraftsinvandring samt tyskar, danskar, norrmänn, finnar amerikaner etc. Trots alla driftiga när hela gruppen invandrare inte upp till de krav som vår välfärdsmodell kräver för att inte gå minus.

Vill inte vara en surgubbe, men är du säker på detta? Jag har nämligen sett material som tyder på att samtliga invandrare är sysselsatta till 50% efter sju år i genomsnitt och att det i så fall även omfattar de "nyckelfärdiga" från närliggande länder med kompatibel kompetens...
Citera
2014-08-18, 16:27
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Vill inte vara en surgubbe, men är du säker på detta? Jag har nämligen sett material som tyder på att samtliga invandrare är sysselsatta till 50% efter sju år i genomsnitt och att det i så fall även omfattar de "nyckelfärdiga" från närliggande länder med kompatibel kompetens...

Plus att det då också till stor del handlar om statligt subventionerade "hittepå"-jobb.
Citera
2014-08-18, 16:27
Medlem
Solrozs avatar
Citat:

Nu är jag tämligen övertygad om att det svenska inbördeskriget utbryter senast år 2022.

Nu kan svenssons varken rösta på M eller S.

Ingen vill ha höjda skatter. Med M så får vi megahöga skatter. Med S så får vi supermega höga skatter.

Jag börjar allvarligt talat tro att SD kan få över 25% i valet.
Citera
2014-08-18, 16:28
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
tino.us presenterar dina uppgifter så som du har uppfattat det. Det gäller samtliga & tino.us.
Citera
2014-08-18, 16:29
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:

Vi vet alla vilket parti som tjänar på det här..
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Sedan vill Margot Wallström fortsätta på den tidigare inslagna vägen:

"Vidare tycker Margot Wallström inte att politiker ska tala om invandringens kostnader."

Hon är missnöjd med att Fredrik Reinfeldt avslöjade att Sveriges invandringspolitik kostar pengar. Det är sådan information som bör undanhållas svenska väljare.
Wallström är ju om möjligt mer falsk/sjuk än förrädaren Reinfeldt..

Men som sagt, förhoppningsvis gynnar detta SD..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in