2014-08-18, 14:54
Medlem
Solrozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
I denna statistik förekommer även danskar, finländare, britter, tyskar, holländare etc etc. Folk som i princip är "nyckelfärdiga" för anställning möjligtvis efter en kortare crash course i svenska språket.

Om man tittar i ett femtonårsperspektiv, är endast 60% av våra nytillkomna tittare från 3 Världen i arbete. Du pekar mycket riktigt på somalierna som en problemgrupp och där är det 80% som aldrig förvärsarbetar -inte ens med de där konstruerade arbetstillfällena inom flyktingindustrin!

Gruppen irakiska kvinnor jobbar i än mindre grad. 85% uppbär ALDRIG inkomst av lön... Däremot föder de barn som kattor!

Sedan så vore det intressant att veta hur många av dom som faktiskt har riktiga jobb.

Hur vet man att det inte är jobb som tex: Visa andra negrer/sandnegrer hur man tänder en lampa, använder en toalett etc.
Citera
2014-08-18, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Game-Set-Match
Du maste ju vara "pantad i roten"!

Hjalpa en (1!!) person i Sverige nar du kan hjalpa uppemot 100 pa plats for samma pengar. Da talar vi dessutom bara om skedet initialt.

Personen i Sverige kommer att bli "svindyr" att ta hand om. Samtidigt saknar flyktingar rent vatten, mat och mediciner i naromradet.
(99,9 % av dem har ej rad att resa till Sverige)

Sen far Libanon hjalp, kraftigt ekonomiskt stod fran vastlander framfor allt.

De pratar samma sprak, har i stort sett samma kultur och religion = Integreringen ok fran dag ett!

Nej du Charlesxavier...Stall dig istallet fragan varfor STENRIKA Gulfstater som Saudiarabien med flera inte tar emot flyktingar!!??!! De pratar samma sprak. Har samma religion (Islam) som de flesta flyktingarna.

Varfor? Gulfstaterna har ENORMA resurser!!

Saudiarabien utvisar två miljoner invandrare. Därigenom hoppas landet mildra den utbredda arbetslösheten och minska det enorma kapitalutflödet.
http://www.friatider.se/saudiarabien-utvisar-tva-miljoner-invandrare
Citera
2014-08-18, 14:56
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solroz
Sedan så vore det intressant att veta hur många av dom som faktiskt har riktiga jobb.

Hur vet man att det inte är jobb som tex: Visa andra negrer/sandnegrer hur man tänder en lampa, använder en toalett etc.

Det enklaste sättet att se vad de bidrar med är att jämföra inkomst av tjänst i privat sektor, givetvis minus subventioner, så blir man automatiskt av med alla låtsasjobb och arbeten som uppstått p g a invandringen (t.ex. tolk) som är rena kostnader.
Citera
2014-08-18, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charlesxavier2000
Självklart vill du bara prata pengar! Det här handlar faktiskt om människors liv om du inte insett detta, de får bo i tältläger i flera år utan tillgång till vare sig skola och adekvat vård. Vi människor är alla lika värda, och jag tycker att de som tar sig till Sverige kan få ta en liten del av det land vi har byggt upp och leva ett värdigt liv här om de önskar det. Usch för sådana människor som dig som endast bryr sig om pengar!

Du borde fundera på hur naiv du är? Självklart handlar det om pengar. Utan pengar kan ingen hjälp ges.
Man kan absolut sänka välfärden och standarden i Sverige till exempelvis Afghansk nivå på stört, och dela ut överskottet till flyktingar. Absolut! Det hjälper fortfarande bara för stunden. Sedan startar nya krig, med nya flyktingar som vill fly. Fast då har Sverige ingen möjlighet att ge någon hjälp för vi har slut på PENGAR!
Begriper du det här eller behövs det illustrerande bilder också?

Frågan är, hur många ska vi hjälpa, vilka ska vi hjälpa, hur ska vi hjälpa? Och framför allt, hur mycket pengar får det kosta? Hur mycket vill vi offra från den standard och välfärd vi har idag? Det är bara att välja. Det finns ett brett spektrum, ända från att behålla dagens standard och ner till Afghansk nivå.

Att ta hit massor av folk som kostar 100-falt mer än att hjälpa på plats är inte bara ekonomisk idioti, det är som att sparka de som inte kan ta sig från området i ansiktet.
Hellre använder jag mina skattepengar till att hjälpa 1000 barn att ÖVERLEVA i ett läger nånstans. än att jag använder dem till att ge 10 st som betalar stora summor(även för svenska mått) för att komma till Sverige livstids försörjning.
Vad såna som du förespråkar är inget annat än grymt och omänskligt, att välja ut ett fåtal och skita i resten är långt ifrån humant.
Då räknar jag inte ens de negativa effekterna på det svenska samhället...

Om jag ser 10 hemlösa på gatan och bjuder in en av dem att äta festmåltid och bli proppmätt, eller ger alla lite mat så de klarar sig ett tag; vilket är humanast och mest rättvist?
Jag förväntar mig inget vettigt svar, du kan upprepa ditt hjärntvättade mantra om och om igen, du lär aldrig förstå.
Citera
2014-08-18, 14:58
Bannlyst
Citat:
Självklart vill du bara prata pengar! Det här handlar faktiskt om människors liv om du inte insett detta, de får bo i tältläger i flera år utan tillgång till vare sig skola och adekvat vård. Vi människor är alla lika värda, och jag tycker att de som tar sig till Sverige kan få ta en liten del av det land vi har byggt upp och leva ett värdigt liv här om de önskar det. Usch för sådana människor som dig som endast bryr sig om pengar!

Usch för dig, som bara bryr dig om ett fåtal. Alla i tältlägret då?
Citera
2014-08-18, 14:58
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishka
Det kallas för demografisk transition och det innebär att det föds för lite barn, forskning visar att desto mer sekulärt ett samhälle är desto sämre fertilitet rent generellt. Människan lever inte längre idag, det är FLER människor som lever längre i och med modern medicin vilket överbelastar sjukvården.

Det finns bara ett annat alternativ än invandring och det är att acceptera en sämre levnadsstandard, denna väg har t.ex. Japan valt att gå så du kan se hur det är där för att få en inblick i alternativen.

Varför är de länder som har högst fertilitet de länder som har sämst ekonomi och HDI? Med din logik borde ju t.ex. Afrika vara den mest framgångsrika kontinenten just nu.

Varifrån ska man ta invandring när mänskligheten planar ut på 10 miljarder människor detta sekel (enligt FNs beräkningar)? Medelfertiliteten ligger idag på 2.33 barn/kvinna för hela världen, denna siffra minskar.

Varför finns en-barns-politiken i Kina? Är det enbart för att de är onda som de för denna policy? Om Kinas ekonomi skulle bli bättre av fler människor, då skulle väl kommunistpartiet snarare tvinga familjer att skaffa så många barn de bara kan?
Citera
2014-08-18, 15:00
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Det är det ju redan. Åt fel håll. http://www.dalademokraten.se/dalarna/falun/inte-prio-ett-att-tipsa-om-privata-aktorer

Men självklart ska asysökande invällares tandvård prioriteras framför oss svenskar..
Citera
2014-08-18, 15:04
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
För 12 år sedan så var nog majoriteten av SD:s väljare rasister, men som du säger så är det givetvis en förlegad bild av verkligheten. Jag kommer att rösta på SD och jag är varken rasist, lågutbildad eller särskilt ung. Dock är jag vit, så därmed är jag väl automatiskt ond enligt media-eliten

Det ska väl tilläggas att min röst på SD främst är en missnöjesröst, jag tycker egentligen inte att de är lämpade att styra ett land, men tyvärr så ger övriga partier mig inget val eftersom de, i oförändrad fart, tänker fortsätta ruinera landet.
Vi röstar inte på det bästa partiet...
...utan på det minst sämsta partiet.
Citera
2014-08-18, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grishka
Det kallas för demografisk transition och det innebär att det föds för lite barn, forskning visar att desto mer sekulärt ett samhälle är desto sämre fertilitet rent generellt. Människan lever inte längre idag, det är FLER människor som lever längre i och med modern medicin vilket överbelastar sjukvården.

Det finns bara ett annat alternativ än invandring och det är att acceptera en sämre levnadsstandard, denna väg har t.ex. Japan valt att gå så du kan se hur det är där för att få en inblick i alternativen.

Annu en i raden som snackar om ting de inte forstar! Ta det pa ratt satt Grishka

Har umgatts flitigt med en ung japan och stallt massor av fragor. Fragor som hade att gora med hur lite invandring de har i Japan etc. Japan ar valmaende och inte alls i nagot behov av muslimsk eller annan invandring!

Sen har jag en van som ar bosatt i detta land jag bor i nu. Sydkorean, mycket framgangsrik med "tusen jarn i elden". Sydkorea har i princip ingen invandring alls! (kanske 1%, formodligen mindre).

Sa Japan och Sydkorea "gar som taget!" - Utan invandring.

Tank om Sverige hade haft en liknande politik!? Wow! vilka resurser som kunde frigjorts till loneokningar, battre pensioner, fin sjukvard etc. kanske upp emot 300 miljarder extra om aret till svenskar/invandrare som ar integrerade i var kultur.

Tank att de 48 miljarderna som begardes av Migrationsverket ar (utover) ordinarie budget. Det handlar dessutom bara om det initiala skedet. Sen kommer skola-sjukvard-anhoriginvandring med mera....
Citera
2014-08-18, 15:07
Medlem
Citat:
Libanon tar emot MILJONER med flyktingar, Sverige tar emot några få

Med tanke på hur mycket den internationella människohandeln tar betalt av varje person som smugglas in till EU är det lätt at förstå att 99,9% av alla flyktingar söker sig till en fristad i närheten av den krigs- och oroshärden de flyr ifrån.

Många hjälporganisationer arbetar intensivt med att hjälpa alla dessa mångmiljontals människor på flera olika kontinenter. Det tycker jag att vi inte ska få glömma när vi talar så vackert om att öppna våra hjärtan och erbjuda vår hjälp. Vi får inte heller glömma bort alla de hundramiljontals människor som dör av sjukdomar och svält.

De 48 miljarder kronor som vår statsminister talade om häromdagen skulle förmodligen kunna rädda nödställda på en hel kontinent om de fick tillgång till denna oändligt stora källa av ekonomiska resurser.

För övrigt tycker jag att det är dags att FN på allvar engagerar sig för att stoppa blodbadet på alla de oskyldiga människorna som pågår idag. De värsta krigsförbrytarna är de som går upp i talarstolen för att tala om fred och solidaritet och sekunden efter vänder bort blicken. Sveriges nuvarande statsminister är en av dem.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-18 kl. 15:14.
Citera
2014-08-18, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomPower
Alltså min röst går antingen till sossarna eller till Åkesson. Jag är så jävla osäker.

Faktiskt så blev jag sugen på att rösta på Centerpartiet eftersom de vill skrota Arbetsförmedlingen.

Vart skulle vi då göra med hundratusentals kaosblattar?
Citera
2014-08-18, 15:10
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Vart skulle vi då göra med hundratusentals kaosblattar?
http://ejtiggare.se/

Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
För övrigt tycker jag att det är dags att FN på allvar engagerar sig för att stoppa blodbadet på alla de oskyldiga människorna som pågår idag. De värsta krigsförbrytarna är de som går upp i talarstolen för att tala om fred och solidaritet och sekunden efter vänder bort blicken. Sveriges nuvarande statsminister är en av dem.
Ja, det är lite väl tyst på denna fronten faktiskt. Det som sker är ju helt horribelt och krig har startats för mindre saker...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in