2014-08-18, 15:11
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
För 12 år sedan så var nog majoriteten av SD:s väljare rasister, men som du säger så är det givetvis en förlegad bild av verkligheten. Jag kommer att rösta på SD och jag är varken rasist, lågutbildad eller särskilt ung. Dock är jag vit, så därmed är jag väl automatiskt ond enligt media-eliten

Inte enbart enligt media-eliten, det är du dessutom enligt horder av rasistiska invandrare och marxister som vill det svenska folket illa. Jag läste nyligen en insändare i lokalblaskan om en vanlig svensk kille som efter att ha växt upp i en stockholmsförort, tvingades flytta sedan han blivit misshandlad av invandrare. Varken han eller hans mor kunde gå igenom det lokala centrumet utan att bespottas och bli kallade för rasister av invandrarna, av den enkla anledningen att de var svenskar.
Citera
2014-08-18, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Game-Set-Match
Annu en i raden som snackar om ting de inte forstar! Ta det pa ratt satt Grishka

Har umgatts flitigt med en ung japan och stallt massor av fragor. Fragor som hade att gora med hur lite invandring de har i Japan etc. Japan ar valmaende och inte alls i nagot behov av muslimsk eller annan invandring!

Sen har jag en van som ar bosatt i detta land jag bor i nu. Sydkorean, mycket framgangsrik med "tusen jarn i elden". Sydkorea har i princip ingen invandring alls! (kanske 1%, formodligen mindre).

Sa Japan och Sydkorea "gar som taget!" - Utan invandring.

Tank om Sverige hade haft en liknande politik!? Wow! vilka resurser som kunde frigjorts till loneokningar, battre pensioner, fin sjukvard etc. kanske upp emot 300 miljarder extra om aret till svenskar/invandrare som ar integrerade i var kultur.

Tank att de 48 miljarderna som begardes av Migrationsverket ar (utover) ordinarie budget. Det handlar dessutom bara om det initiala skedet. Sen kommer skola-sjukvard-anhoriginvandring med mera....
Japan har varit i regression under långa tider sen 80 talet.Japan är känt för att ha den civiliserade världens största statsskuld. Den uppgår till ungefär dubbla landets BNP dvs fem gånger högre än Sverige.
Citera
2014-08-18, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
I denna statistik förekommer även danskar, finländare, britter, tyskar, holländare etc etc. Folk som i princip är "nyckelfärdiga" för anställning möjligtvis efter en kortare crash course i svenska språket.

Om man tittar i ett femtonårsperspektiv, är endast 60% av våra nytillkomna tittare från 3 Världen i arbete. Du pekar mycket riktigt på somalierna som en problemgrupp och där är det 80% som aldrig förvärsarbetar -inte ens med de där konstruerade arbetstillfällena inom flyktingindustrin!

Gruppen irakiska kvinnor jobbar i än mindre grad. 85% uppbär ALDRIG inkomst av lön... Däremot föder de barn som kattor!

Nu måste jag bara flika in här och förtydliga. Viktigt att vi är korrekta. ASYLSÖKARE har efter 7 år 50%. Detta ökar upp mot cirka 74% om man räknar ALLA invandrare. Vilket då är arbetskraftsinvandring samt tyskar, danskar, norrmänn, finnar amerikaner etc. Trots alla driftiga när hela gruppen invandrare inte upp till de krav som vår välfärdsmodell kräver för att inte gå minus.
Citera
2014-08-18, 15:16
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Japan har varit i regression under långa tider sen 80 talet.Japan är känt för att ha den civiliserade världens största statsskuld. Den uppgår till ungefär dubbla landets BNP dvs fem gånger högre än Sverige.
Regression och hög statsskuld p.g.a. för låg invandring?
Citera
2014-08-18, 15:16
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Vore intressant att läsa vad ChristianX tycker om Reinfeldts utspel?
Förvånansvärt ärligt, och det var ju underligt att vår invandring så fort kunde gå från en vinst för samhället och räddningen för våra pensioner till en enorm kostnad som vi ska ta av humanitära skäl.

Risken är ju att med den nya verklighetesbeskrivningen så kommer väldigt många att undra varför just Sverige ska ta denna stora kostnad och inte dela den med resten av vår omvärld på ett mer rättvist sätt. Jag är inte speciellt intresserad av att betala för det.

En möjlig fördel är ju att man kanske nu kan börja prata om kostnader och invandring i samma kontext och då kommer ju den politiska spelplanen ritas om rätt rejält...
Citera
2014-08-18, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomPower
Får jag också vara med? Jag är invandrare som funderar på att rösta på SD. Röstade på sossarna i förra valet. Är jag välkommen eller ska jag rösta på sossarna igen?

Invandrare som är här är ju redan safe om man säger så och flera men inte alla uppskattar Sverige och dess enorma givmildhet. Men nu räcker det och det tycker även de flesta invandrare jag pratat med inte ens de vill ha hit flera nu. Så JA självklart skall du lägga din röst på ett parti som värnar om de medborgare som faktiskt bor här nu! Vi kan inte leka gud och ta emot hela världen då sätter vi alla våran välfärd på spel. Det är nog nu!
Citera
2014-08-18, 15:20
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
En möjlig fördel är ju att man kanske nu kan börja prata om kostnader och invandring i samma kontext och då kommer ju den politiska spelplanen ritas om rätt rejält...
Ja, hoppet är det sista som lämnar oss.

Med Tino och liknande så har det, trögt med ändå, sakta men säkert blivit klart bättre på denna punkten. Hoppas detta är brytpunkten.

För egen del tror jag att det jobbas frenetiskt i valstugorna på att tysta detta med andra ovidkommande saker så inte valet påverkas "negativt".
Citera
2014-08-18, 15:20
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uran233
Varför är de länder som har högst fertilitet de länder som har sämst ekonomi och HDI? Med din logik borde ju t.ex. Afrika vara den mest framgångsrika kontinenten just nu.

Varifrån ska man ta invandring när mänskligheten planar ut på 10 miljarder människor detta sekel (enligt FNs beräkningar)? Medelfertiliteten ligger idag på 2.33 barn/kvinna för hela världen, denna siffra minskar.

Varför finns en-barns-politiken i Kina? Är det enbart för att de är onda som de för denna policy? Om Kinas ekonomi skulle bli bättre av fler människor, då skulle väl kommunistpartiet snarare tvinga familjer att skaffa så många barn de bara kan?

Se den här videon, "Den meningslösa massinvandringen". Visar spikrakt på att massinvandring är en omöjlig variant att hjälpa världens nödställda. Borde tvångsvisas för varenda svensk + 32:an:

http://www.youtube.com/watch?v=6EFmsgEmozg
Citera
2014-08-18, 15:22
Medlem
glimmandes avatar
Citat:

Fast den skulden har ingenting att göra med deras invandringspolitik. De gick igenom en spekulationskris för tjugo år sedan och har satsat på Keynesianska underskott sedan dess vilket ökat skulden. Det är samma problem som västvärlden har genomlidigt sedan vår motsvarande kris 2008. Även här ökar vi statsskulden drastiskt grundat på lite keynesianska förhoppningar som än så länge ej har infriats.
Citera
2014-08-18, 15:24
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishka
Det kallas för demografisk transition och det innebär att det föds för lite barn, forskning visar att desto mer sekulärt ett samhälle är desto sämre fertilitet rent generellt. Människan lever inte längre idag, det är FLER människor som lever längre i och med modern medicin vilket överbelastar sjukvården.

Det finns bara ett annat alternativ än invandring och det är att acceptera en sämre levnadsstandard, denna väg har t.ex. Japan valt att gå så du kan se hur det är där för att få en inblick i alternativen.

Det där är enbart ett argumentationsfel då invandring nu är lika med sämre levnadsstandard. Fertiliteten råder det uppenbarligen inget fel på hos oss svenskar, då vårt land har den högsta statistiken för aborterade foster i EU. Vi är ett splittrat folk och det beror på en politik som förs medvetet mot oss.
Citera
2014-08-18, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Regression och hög statsskuld p.g.a. för låg invandring?
Japans ekonomi har brist på arbetskraft, de flyttar ut tillverkning.
När jag jobbade på Ericsson flyttade de tom till Sverige.
Japan har en gammal befolkning som är på väg in i koma dvs de behöver nytillskott pga lågt barnafödande under lång tid.
En artikel i SvD visar på problemen Japan har.
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/elefanten-i-rummet_7519328.svd
Givetvis skriven av en synnerligen begåvad invandrare.
Citera
2014-08-18, 15:28
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Japans ekonomi har brist på arbetskraft, de flyttar ut tillverkning.
När jag jobbade på Ericsson flyttade de tom till Sverige.
Japan har en gammal befolkning som är på väg in i koma dvs de behöver nytillskott pga lågt barnafödande under lång tid.
En artikel i SvD visar på problemen Japan har.
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/elefanten-i-rummet_7519328.svd
Givetvis skriven av en synnerligen begåvad invandrare.
Och detta är skäl för oss att ta in ännu fler arbetslösa bidragsparasiter tills vi blivit minoritet i vårt eget land?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in