2014-08-18, 14:38
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Varför skulle du inte vara välkommen? Du bor väl också i det här landet och förhoppningsvis vill du inte att det ska förfalla.
Ja, han lär ju inte vara ensam (sa han med annan bakgrund än etnisk svensk)...
Att gemene sverigedemokrat och dess röstare är en homogen svenne är lite... media á la 90-tal känns det som.
Förstår man inte politiken så kanske man inte ska rösta alls. Oavsett om det är Sverigedemokraterna eller Socialdemokraterna. Vi har nog med muppar som går till valurnorna redan (läs: Miljöpartister).
Citera
2014-08-18, 14:39
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorea
Så det ska vara förtur till välfärden beroende på etnicitet? Förstår jag dig rätt?

Vem äger förtur till den mat du handlar på Coop? Du eller grannen?
Citera
2014-08-18, 14:40
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Vem äger förtur till den mat du handlar på Coop? Du eller grannen?
Beror väl lite på vem som betalar. Jag eller staten.

Edit: Alltså, jag eller jag...
Citera
2014-08-18, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Socialdemokraterna vill nu ge skolan 3,5 miljarder till skolan de kommande 4 åren. Under tiden ger man 48 miljarder extra till invandringen. Vad fan är det frågan om!!!

Vart tas pengarna ifrån? Sämre vård, lägga ner äldreboenden eller sänkta pensioner? Kanske lite av varje?
Citera
2014-08-18, 14:41
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishka
Det finns bara ett annat alternativ än invandring och det är att acceptera en sämre levnadsstandard, denna väg har t.ex. Japan valt att gå så du kan se hur det är där för att få en inblick i alternativen.

Skulle Japan vara exceptionellt dåligt att leva i menar du? Japan och Sydkorea, som både är oerhört homogena samhällen ligger 11:a respektive 12:a i HDI, strax efter Sverige på en nionde plats och Sverige väntas sjunka drastiskt de närmsta 15 åren.
Citera
2014-08-18, 14:43
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Vart tas pengarna ifrån? Sämre vård, lägga ner äldreboenden eller sänkta pensioner? Kanske lite av varje?
Det är skillnad. Invandringen medför ju som bekant en ekonomisk inkomst till landet utan dess like, som presenterats i rapporter. Dessa rapporter har ju dessutom inte skjutits i sank senare att ledande ekonomer...
Citera
2014-08-18, 14:44
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAM
Paragraf 20 i betänkandet 1993:89 lyder:

Samt: http://www.samtidatankar.se/wp-content/uploads/2014/04/Brev.png

Huruvida detta gäller det som ni diskuterat, vet jag inte. Men det finns, politiskt, diskussioner om att medborgare ev. ska kunna krävas att erbjuda logi.

Oavsett; Det är ändå det som sker i landet idag, indirekt. Det finns inte bostäder till inhemsk som nytillkommen person, ergo; Bostäder upplåtes åt invandrare fast denna möjlighet egentligen inte skulle prioriteras.

Jag tog tidigare i tråden upp hur detta relaterar till FNs Agenda 21, som våra svenska politiker undertecknade i Rio 1992. Värt att notera är att det betänkande du hänvisar till kom just året därpå. Det handlar om att implementera den "egalitära" marxistprincipen “from each according to his capacities, to each according to his needs”. Mitt tidigare inlägg med länkar,

(FB) Reinfeldt uppmanar folket till tålamod (med ökade kostnader för invandring)
Citera
2014-08-18, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomPower

Ja det låter bra faktiskt.
Så vi sänker invandringen med 90% då? Låter som att du borde rösta på SD.
Citera
2014-08-18, 14:49
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomPower
Alltså min röst går antingen till sossarna eller till Åkesson. Jag är så jävla osäker.

Faktiskt så blev jag sugen på att rösta på Centerpartiet eftersom de vill skrota Arbetsförmedlingen.
Centerpartiet skulle, tyvärr, aldrig få igenom det som lydparti i en moderatledd Allians.
Citera
2014-08-18, 14:50
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAM
Ja, han lär ju inte vara ensam (sa han med annan bakgrund än etnisk svensk)...
Att gemene sverigedemokrat och dess röstare är en homogen svenne är lite... media á la 90-tal känns det som.
Förstår man inte politiken så kanske man inte ska rösta alls. Oavsett om det är Sverigedemokraterna eller Socialdemokraterna. Vi har nog med muppar som går till valurnorna redan (läs: Miljöpartister).

För 12 år sedan så var nog majoriteten av SD:s väljare rasister, men som du säger så är det givetvis en förlegad bild av verkligheten. Jag kommer att rösta på SD och jag är varken rasist, lågutbildad eller särskilt ung. Dock är jag vit, så därmed är jag väl automatiskt ond enligt media-eliten

Det ska väl tilläggas att min röst på SD främst är en missnöjesröst, jag tycker egentligen inte att de är lämpade att styra ett land, men tyvärr så ger övriga partier mig inget val eftersom de, i oförändrad fart, tänker fortsätta ruinera landet.
Citera
2014-08-18, 14:51
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
I denna statistik förekommer även danskar, finländare, britter, tyskar, holländare etc etc. Folk som i princip är "nyckelfärdiga" för anställning möjligtvis efter en kortare crash course i svenska språket.

Om man tittar i ett femtonårsperspektiv, är endast 60% av våra nytillkomna tittare från 3 Världen i arbete. Du pekar mycket riktigt på somalierna som en problemgrupp och där är det 80% som aldrig förvärsarbetar -inte ens med de där konstruerade arbetstillfällena inom flyktingindustrin!

Gruppen irakiska kvinnor jobbar i än mindre grad. 85% uppbär ALDRIG inkomst av lön... Däremot föder de barn som kattor!

Jo, det är ju det som är problemet, att alla invandrare klumpas ihop i en grupp i statistiken. 50% hade ju givetvis varit helt oacceptabelt för den sämsta gruppen, men med de siffrorna ser det ju t o m bättre ut än vad det är.
Citera
2014-08-18, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charlesxavier2000
Så du tycker att det som Jimmie Åkesson förespråkade i agenda igår var vettigt? Att ett fattigt land som Libanon ska ta emot MILJONER med flyktingar, medans ett rikt land som Sverige inte kan te emot några få tusen? Hur tänker du egentligen människa?

Ja, vi som stöjer SD brukar tycka att det är bra att istället för att lägga ut 250 MDKR, kan ge närområdena ett par miljarder för bostäder, mat skolor. Om alla 28 Eu-länder ger en varsin miljard + schengen länderna, så landar vi på 30+ MDKR. Det blir det mycket hjälp för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in