2014-08-18, 11:27
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Håller med dig, gör liknande känslo-gråtande-dokumentärer som PK-maffian gör fast med mångkulturens konsekvenser. Det fungerar dock inte då alla skulle säga i stil med: "Men brottet begicks av en individ. Alla MENA-invandrare är inte så" Lika resonemang sulle hållas om det blev ett terrordåd- Alla muslimer är inte terrorister, det är utanförskapet och 'svenskarnas rasism som skapar terrorister'.

"Svenskarnas rasism"? Du verkar minst sagt okunnig.

Citat:
Ta del av den senaste Europabarometern 2014. Ingenstans i EU är man så positiv till invandrare som i Sverige. Hela 91 procent anser att invandringen berikar landet. Snittet i EU är 48 procent. Ingenstans i EU är man så positiv till invandrare som i Sverige. Ännu ett exempel är den årliga undersökningen Transatlantic Trends som genomförs av The German Marshall Fund. Även där sticker Sverige ut som ett land som bejakar mångfald och öppenhet i mycket större utsträckning än övriga västvärlden.

http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/myten-om-det-rasistiska-sverige/

Läs på lite bättre, istället för att sprida okunnig dynga.
Citera
2014-08-18, 11:33
Medlem
longbow4ys avatar
Jag tror att liberalerna missat något grundläggande.
Globalisering och liberalisering blir Libanonisering om man inte är försiktig.
Citera
2014-08-18, 11:33
Medlem
lepops avatar
Med tanke på hur det ser ut för M och resten av alliansen i opinionen, kan det vara så att han vill spela ut korten till SD så att det blir svårare för de rödgröna att regera? Eller var han helt enkelt bara hög när han höll talet?
Citera
2014-08-18, 11:36
Medlem
Jag tror inte det ligger nån supersmart diabolisk plan bakom uttalandet. Jag tror han helt enkelt tänker att folk ska uppskatta hans ärlighet och varma medmänsklighet och på så vis locka röster.
Det låter totalt sinnessjukt, men jag tror det kan fungera! Glöm inte att vi är i Sverige. Ett land med en totalt hjärntvättad befolkning. Det är dags att sluta överraskas av alla tokigheter som kan inträffa, utan istället acceptera att precis vad som helst kan ske. Jag skulle kanske förfäras men inte riktigt överraskas om regeringen gick ut med en ny lag där privatpersoners sommarstugor skall användas till asylboende. Eller att varje svensk familj som har en boendearea som överstiger en bestämd siffra per familjemedlem tvingas inhysa asylsökande.
Jag har gett upp hoppet. Finns inget som kan rädda oss nu. Jag kan inte bo kvar i ett land med en befolkning som är så självföraktande att man utplånar sig själv samtidigt som man klappar sig själv på ryggen för hur duktig man är då man gör det... Det går bara inte. Hellre flytta än att må dåligt över att se hur allt förfaller....
Det är så jävla tragiskt!
Citera
2014-08-18, 11:39
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll
Jag tror inte det ligger nån supersmart diabolisk plan bakom uttalandet. Jag tror han helt enkelt tänker att folk ska uppskatta hans ärlighet och varma medmänsklighet och på så vis locka röster.
Det låter totalt sinnessjukt, men jag tror det kan fungera! Glöm inte att vi är i Sverige. Ett land med en totalt hjärntvättad befolkning. Det är dags att sluta överraskas av alla tokigheter som kan inträffa, utan istället acceptera att precis vad som helst kan ske. Jag skulle kanske förfäras men inte riktigt överraskas om regeringen gick ut med en ny lag där privatpersoners sommarstugor skall användas till asylboende. Eller att varje svensk familj som har en boendearea som överstiger en bestämd siffra per familjemedlem tvingas inhysa asylsökande.
Jag har gett upp hoppet. Finns inget som kan rädda oss nu. Jag kan inte bo kvar i ett land med en befolkning som är så självföraktande att man utplånar sig själv samtidigt som man klappar sig själv på ryggen för hur duktig man är då man gör det... Det går bara inte. Hellre flytta än att må dåligt över att se hur allt förfaller....

Det finns redan utrymme för det i lagen, så det är inget du behöver vänta på, det är redan verklighet. Fortsätter invandringen på samma nivå så kommer man garanterat att börja utnyttja den rätten om inte invandrarna ska bo på gatan.
Citera
2014-08-18, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
"Svenskarnas rasism"? Du verkar minst sagt okunnig.

Läs på lite bättre, istället för att sprida okunnig dynga.
Han har rätt. Alla jag känner gillar multikulti, om vi ser en sverigedemokrat skrattar vi.
91 % av svenskarna anser att invandringen berikar Sverige, det är bara titta på allsvenskan.
Citera
2014-08-18, 11:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Det finns redan utrymme för det i lagen, så det är inget du behöver vänta på, det är redan verklighet. Fortsätter invandringen på samma nivå så kommer man garanterat att börja utnyttja den rätten om inte invandrarna ska bo på gatan.

Och då kunde du passa på att länka till den lagen så vi andra slipper forska i onödan, seså, en länk tack.
Citera
2014-08-18, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uran233
Om det kostar 2-3 miljoner att bygga en lägenhet kan väl Reinfeldt börja dela ut etableringsbistånd till etniska svenskar att flytta utomlands, så bostadsbristen kan lättas. Jag skulle gärna nöja mig med en miljon för att flytta vidare till nästa land, det skulle ju enligt Reinfeldt både jag och Sverige tjäna på.
Den lilla pension jag kommer att få, om det finns pengar till den. Överlever man inte på här, utan man får söka sig till typ Thailand där man får 4,5 gånger pengarna och kan ha en värdig ålderdom... Reinfeldt och resten i riksdagshuset har inte samma problem då de redan försett sig med pengar så det räcker...
Citera
2014-08-18, 11:45
Medlem
lepops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll

Har tänkt och tänker fortfarande samma tanke som du. Det börjar mer och mer kännas helt kört med detta land. Förstår inte vem, hur och vad som ska bära minnessten exempelvis, vilket typ av samhälle mina barn kommer att växa upp i.
Citera
2014-08-18, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Han har rätt. Alla jag känner gillar multikulti, om vi ser en sverigedemokrat skrattar vi.
91 % av svenskarna anser att invandringen berikar Sverige, det är bara titta på allsvenskan.
Troll
Citera
2014-08-18, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
2013 ökade Sveriges befolkning med 88 971 personer.
Räknar vi 2.5 personer per bostad är det 35.000 nya bostäder.

I år ökar invandringen än mer så i år lär det behövas 50.000 bostäder.

Detta helt utanför normal utfasning av äldre bostäder.

Att då som V komma med 3000 lägenheter säger en hel del om verklighetsuppfattningen

Priset för att bygga en ny lägenhet är i storleksordning 2-3 miljoner.

2milj x 50.000 = 100 miljarder. Per år.
Urbanisering och det faktum att vi lever i en personshushåll gör siffrorna högre.
Det rivs hus och lägenheter i parti och minut i Sverige.
Det är gott om ödehus runt om i Sverige.
Senast redigerad av Jensenbiffhus 2014-08-18 kl. 11:54.
Citera
2014-08-18, 11:52
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
"Något som förstärker den bilden är att Elias, Faras och Maher inte bara haft råd att betala en flyktingsmugglare några hundratusen kronor för båtresan över Medelhavet. De hade även råd att ta en taxi från södra Italien genom hela EU och till Sverige. Den som flytt hals över huvud till Libanon från Syrien pga krigsattacker har knappast kunnat säkra ekonomiska medel i den storleksordningen, vilket oftast görs genom att sälja hus, bil och bohag."

Ok, just de här herrarna kanske färdades med taxi genom hela Europa (enligt egen uppgift om man läser hela artikeln). Men jag är fortfarande benägen att tro att man får hjälp med sin resa av människosmugglare, hela vägen, för dyra pengar.

Undrar om Reinfeldt är medveten om att han göder människohandeln med sin politik och med sitt öppna hjärta.

Så är det. Att de skulle vara människor som är synd om det bara bullshit. Dom pengar vi vräker ut på att ge dessa lyxflyktingar asyl, kunde användas vettigare saker.

Libanon har tagit emot Syrierna med öppna armar.

Bättre att Sverige hjälper till att fixa till avlopp och renhållning i det städer som tar emot Syrierna där, istället för vi låter dem komma till Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in