2014-08-18, 10:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Bostadsfrågan är minst sagt akut.

När skall Reinfeldt börja konfiskera sommarstugor?
Det glömde han att omnämna under sitt sommartal.
Jepp, det som tidigare kände som foliehattande börjar nog snart bli något som man överväger från politiskt håll.
Jag har en dunk Diesel beredd i mitt sommarhus ifall det skulle bli verklighet.
Citera
2014-08-18, 10:52
Medlem
Enda anledningen att Reinfeldt tar upp detta är för att moderaterna efter valet skall kunna hänvisa till detta tal och kunna säga att de påvisat de stegrande kostnaderna.

Likt aftonbladet, expressen och övrig ensidig media tar in enstaka kritiska röster mot invandringen bara för att kunna säga att de visst tar debatten. Samtidigt som de sedan använder sin makt för att få politiker att avgå, använder sig av olagliga metoder att få ut persondetaljer från anonyma forum m.m m.m

Enbart ett strategiskt drag.
Citera
2014-08-18, 10:55
Bannlyst
Moderaterna verkar gå som tåget, tur att någon vågar stå upp för medmänsklighet och nordisk gästvänlighet. Folke Bernadotte och Raul Wallenbergs minne hedras av vår nye landsfader. Blir en röst på honom för första gången.
Jag är stolt över att vara svensk.
Citera
2014-08-18, 11:01
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Moderaterna verkar gå som tåget, tur att någon vågar stå upp för medmänsklighet och nordisk gästvänlighet. Folke Bernadotte och Raul Wallenbergs minne hedras av vår nye landsfader. Blir en röst på honom för första gången.
Jag är stolt över att vara svensk.

Jag också, tänk att Sverige äntligen ska bli en (humanitär)stormakt igen!
Citera
2014-08-18, 11:05
Medlem
Brottslingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jepp, det som tidigare kände som foliehattande börjar nog snart bli något som man överväger från politiskt håll.
Jag har en dunk Diesel beredd i mitt sommarhus ifall det skulle bli verklighet.
De som tror att detta inte kommer att hända kan inte sin nutidshistoria. Förslaget att konfiskera bostäder och tvångsinhysa människor i andras hem fördes fram redan under Jugoslavienkrigen för 20 år sedan. Den gången blev det inte verklighet, men nu....? Tokiga förslag verkar ha en renässans under borgerliga regeringars tid vid makten.
Citera
2014-08-18, 11:05
Medlem
longbow4ys avatar
2013 ökade Sveriges befolkning med 88 971 personer.
Räknar vi 2.5 personer per bostad är det 35.000 nya bostäder.

I år ökar invandringen än mer så i år lär det behövas 50.000 bostäder.

Detta helt utanför normal utfasning av äldre bostäder.

Att då som V komma med 3000 lägenheter säger en hel del om verklighetsuppfattningen

Priset för att bygga en ny lägenhet är i storleksordning 2-3 miljoner.

2milj x 50.000 = 100 miljarder. Per år.
Senast redigerad av longbow4y 2014-08-18 kl. 11:15.
Citera
2014-08-18, 11:09
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Dessutom ännu längre innan Arbetsförmedlingens larmrapport nu häromdan. Det är bara att inse, Moderaterna har fattat vad klockan är slagen och tror att ett tal som vänder sig till "känslor och hjärta" är det enda som funkar, för så är det. När dom riktiga argumenten tar slut finns bara känsloargument.

Det vore intressant med några välgjorda dokumentärer kring hur fruktansvärt folks liv blivit pga mångkulturen, kanske hon stackars tjejen i skåne som överlevde genom tur när polisen hittade henne sönderslagen på ett fält? Se hur många "känsloargument" det egentligen finns att ta ur om man ser det hela från DET hållet?

Ja det har ju gått så långt att inget argument längre fungerar. Invandringen kostar skjortan och enda sättet att få folk att acceptera det är känsloargument. Det är däremot lustigt att tills för en vecka sedan så var invandringen en vinstmaskin. Politiker borde ställas mot väggen med såhär allvarliga lögner. De har givetvis inte någon gång trott att invandringen varit en ekonomisk vinst för Sverige, det har bara gått för långt för att döljas nu.

En sådan dokumentär kan du glömma. Sanningssägandet slutar vid det ekonomiska, att dessutom visa vilka enorma sociala problem den innebär är otänkbart. Även om man nu mot all förmodan skulle bli ärligare även gällande det, så kommer det i slutändan vinklas till att det är svenskarnas fel.
Citera
2014-08-18, 11:11
Moderator
OYs avatar
Finns det siffror på vad invandringen kostar sjukvården, skolan, polisen för att ta några exempel.
Citera
2014-08-18, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul

Tack!
Citera
2014-08-18, 11:22
Medlem
Uran233s avatar
Om det kostar 2-3 miljoner att bygga en lägenhet kan väl Reinfeldt börja dela ut etableringsbistånd till etniska svenskar att flytta utomlands, så bostadsbristen kan lättas. Jag skulle gärna nöja mig med en miljon för att flytta vidare till nästa land, det skulle ju enligt Reinfeldt både jag och Sverige tjäna på.
Senast redigerad av Uran233 2014-08-18 kl. 11:24.
Citera
2014-08-18, 11:26
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
2013 ökade Sveriges befolkning med 88 971 personer.
Räknar vi 2.5 personer per bostad är det 35.000 nya bostäder.

I år ökar invandringen än mer så i år lär det behövas 50.000 bostäder.

Detta helt utanför normal utfasning av äldre bostäder.

Att då som V komma med 3000 lägenheter säger en hel del om verklighetsuppfattningen

Priset för att bygga en ny lägenhet är i storleksordning 2-3 miljoner.

2milj x 50.000 = 100 miljarder. Per år.

Bra. Alltför få har koll på detta område. Dessutom förslår inte 2,5 näsor per lgh. Länsstyrelsen i Stockholm räknade med 0,6 bostäder per näsa i en rapport för några år sedan. Produktionskostnad i Stockholm +30 lök/m2, i övriga landet +20 lök/m2.

Trångbott fattigsverige med lort, vårdköer och vägglöss - here we come. Tjänstejon och trasproletariat in the making. Vad Borg, Reinfeldt, m.fl. missade i sin konspiration att skapa ett låglönesamhälle med överutbud på skräparbetskraft, var att när utbudet skapas genom mellanösternimport så får man - om jag får låna lite från Tobbes medieblogg - just Mellanöstern. Med dess hat, intoleran, konflikter och rent allmänna samhällsdegenerering.
Citera
2014-08-18, 11:26
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns det siffror på vad invandringen kostar sjukvården, skolan, polisen för att ta några exempel.

Det finns siffror, givetvis, men knappast tillförlitliga. När man räknar invandrares kostnader för exempelvis polis och skola, så räknar man med att de utnyttjar det i samma grad som svenskar, vilket givetvis inte stämmer. Invandrare är avsevärt mycket mer resurskrävande i skolan och är genom sin överrepresentation i brottslighet också självklart mer resurskrävande för polisen.

Med det sagt så finns det en statlig utredning från 2006 som visade på en nettokostnad för invandringen på mellan 1,5% och 2% av BNP, d v s runt 70 miljarder, eller 1/10 av hela statsbudgeten om man så vill. Det här var alltså 8 år sedan och nettokostnaderna är givetvis mycket mycket högre idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in