2014-08-14, 21:08
Medlem
När jag gick i mellanstadiet hade jag en klasskamrat, en rätt tanig iransk kille med glasögon, som hade feta anger issues. Utöver honom var det även en annan kille som verkligen älskade att retas med i princip alla. Att sätta dessa två vid samma bord var något av det dummaste man kan tänka sig, för Kille #2 var hela tiden där och skulle provocera honom. Vid ett tillfälle gick det så pass långt att Kille #1 får tag i en sax som han sätter mot halsen på Kille #2 i sann halalanda. Detta följs av 2 meter lärare som börjar vråla, hoppar tvärs över hela klassrummet, rycker tag i killen och sliter väck honom.

Vid ett senare tillfälle (två år senare om jag inte minns fel) spelar vi fotboll när Kille #1 går till attack mot #2 och rispar upp hans ansikte rätt ordentligt med naglarna. Ett par stora sår från panna till haka, märken i flera veckor efteråt.
Citera
2014-08-15, 01:19
Medlem
KattStjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji
Varför misstänkte de er? Hade de någon anledning att göra det eller var det bara för att ni var stökiga?

Den skolan vi gick på är stadens ''pluggskola'' och vi gick där pga att vi bodde i närheten bara. Så vi hade alltid stämpeln på oss.
Citera
2014-08-18, 02:55
Medlem
ZlatanManias avatar
En lärare jag hade under några lektioner i 7:an hade en extrem fobi för ormar, till den milda grad att hon rita över en bild i engelskaboken som föreställde en orm.

Vissa i klassen kände sig tvungna att lägga en fejkorm i hennes skrivbord och sen var det bara en tidsfråga, tillslut öppna hon luckan därunder och vid första ögonblick trodde hon naturligtvis att den var riktig så det resultera i att hon grät i ren panik och gick därifrån. Hade inte den läraren nå mer och vet inte ens om hon arbetar kvar på skolan.

Kan understryka att jag inte hade nåt med saken å göra men kände att historien har lite värde i denna tråd.
Citera
2014-08-18, 05:38
Medlem
Nynges avatar
Oj, håll i hatten för här kommer några riktiga grejer som hänt där jag gick 7an-9an.
Oftast var det jag och en polare som gjorde mycket saker tillsammans men var även massa andra grejer som hände där som är sjukt roliga som vi brukar sitta och prata om nu och tänka att vi var riktigt jävla dum i huvet, men ack så bra livet var.

Är ett under att kommunen inte stängde ner skolan efter allt som hände på denna skola.
Kommer inte ihåg i vilken ordning allt detta hände och jag lovar er att allt detta är sant, hoppas att ni orkar läsa.

1. Själv gick jag i den "lugnaste" klassen där det var många som var duktig i skolan förutom jag och mina polare som gillade att hitta på lite "bus" eller vad man ska kalla det.
Vi hade en språkval och i vanlig ordning så hade alla dårar valt svenska eftersom det var enklast att lära sig. Just vid detta tillfälle var vi endast några få i klassrummet och en av mina kompisar, Olof kan vi kalla honom hade hittat sin mammas dildo hemma och fråga mig inte varför men han hade den med sig på skolan och in på lektionen. Han satt och lekte med den där och låtsades runka av den tills läraren såg det och kastade ut han varpå han vart så förbannad att han jagade läraren våran med dildon runt i korridoren.

2. Samma snubbe gjorde även vid ett annat tillfälle en otroligt rolig grej där vi satt i detta klassrum och vi hade språkval men eftersom vi var "speciella" eller vad man kan kalla det så fick vi sitta och lira monopol, göra filmer, kolla på film etc etc.
När vi sitter vid ett klassbord och spelar monopol eller vad vi gjorde så hörde man att denna "olof" satt och brummade som en bil varpå han växlade, läraren frågade varför han gjorde det och märker att vårat lilla geni har tagit fram sin dolme, runkat upp den i ståfräs och satt och växlade med den som en växelspak.
Detta var samma lärare som fick stå ut med ovanstående händelse. Om jag minns rätt så slutade hon rätt fort efter att vi kört med hon lite.

3. Minns när vi hade haft någon engelskalektion och jag hade varit sjuk och givetvis var det något jätteviktigt man inte fick missa som dom tagit upp då så jag skulle gå till min parallellklass och få denna information.
Detta var direkt på morgonen, 08:30 tror jag vi började i skolan på morgonen och min buss var lite försenad så jag kom 10 minuter försent och gick till detta klassrum och knackade på, öppnade dörren och skulle be om ursäkt men så långt hann jag inte fören jag upptäckte vad som skulle komma skall.
Jag tittar fram mot whiteboard-tavlan och där står två st killar som jag också kände och jonglerar med stolar ovanför läraren varpå hon skriker att dom ska sluta. Tittar åt höger och där sitter en kille framför en stereo och spelar högsta volym och kastar suddbitar mot läraren, när dessa killar kastat klart stolarna och läraren lugnat ner sig och står och skäller på dom så utbryter en annan snubbe bara rakt ut, HOOOORA!! FITTA!!! åt läraren. Det var så mycket mer som hände när jag var där inne den där timman men är över 10 år sedan så man kommer inte ihåg allting så klart.

4. Vi hade idrott och jag och mina polare som aldrig var med på idrotten (jag brukade vara med men hade glömt kläder eller var lite krasslig) fick i uppgift att vi skulle gå ut och gå runt där vi bodde i en timme. Sagt och gjort så började vi traska men själva grejen var att vi inte gick så långt. Vi gick ner för trappan, in i tjejerna omklädningsrum och tog alla deras underkläder sedan knöt vi ihop det så det liknade en flagga och hissade upp allt i alla flaggstångar som var runt om på skolan. Jävlar vilket liv det var, vi var två klasser som hade idrott tillsammans då det var en ganska många elever som gick på denna skola. Alla tjejer grät och dom hittade aldrig dom skyldiga fören sista dagen på skolan då vi erkände för våran mentor att det var vi som gjort detta hyss.

5. Slagsmål var en vardag på denna skola då det ständigt hände, minns två tillfällen.
Första tillfället var när två av mina polare kom i luven på varandra på en lektion och började slåss hejvilt. Lärarna kom och bröt dom och trodde allt var frid och fröjd. Det dom inte tänkte på var att vi hade flera utgångar från våran skola, ena snubben gick ut på höger sida och den andra på vänster sida. Sedan mitt ute på skolgården så var slagsmålet igång, denna gång kunde inte lärarna hindra dom då alla killar på skolan stod runt och hejade på dom att slå varandra.

Andra tillfället var att vi hade 3-4 mörkhyade killar i våra årskullar. Dom vart ofta kallad för n*ger och såna ord, men en gång så brann det för en av dessa killar som var ganska tjock.
En kille sa n-ordet varpå denna kille vart så jävla förbannad att han tog tag i han, slog han gul och blå sedan sparkade han utför en trapp. Vet inte vad som hände efter detta, vet att dom fortfarande inte är dom bästa vännerna i världen iallafall. Haha

6. Hoppas ni kommer ihåg min polare Olof, han var så vild på skolan att han fick gå med dom riktigt speciella barnen nere i källaren. (Detta är faktiskt sant att dom satt i ett rum som kallades för källarn.)
Tror det hela började efter dessa penis-tragedier han haft på skolan var när vi nyss hade börjat på denna skola.
Vi hade lektion i lugn och ro tills läraren kom på att hon skulle hämta något i lärar-rummet, då Olof får den briljanta idén att han ska låsa ut läraren så hon inte kommer in i klassrummet och vi kunde bara sitta och prata.

Så fort läraren går ut så löper han till dörren och låser, läraren har givetvis nyckel på sig men på denna dörr så kunde man bara vrida åt andra hållet så låste sig dörren, vill säga låste du först åt höger så kunde du låsa dörren åt vänster om dom öppnade utanför.
Ja, Olof stod där vid dörren i 20-30 minuter medans läraren försökte öppna dörren då hon blir otroligt less och hotar med att hämta våran mentor men aldrig att han räds för det, han säger bara åt "horan" som han kallade denna lärare att hämta våran mentor varpå hon gör det.

nu står våran mentor och läraren utanför och försöker få upp dörren och jag behöver gå ut så jag säger åt han att jag måste gå ut, han säger jag får hoppa ut genom fönstret men problemet är att vi sitter på andra våningen och det är en bra bit ner.
Så jag klättrar ner för stuprännan, hämtar det jag ska ha och klättrar upp igen.
Under denna tid när jag var ute så jag att våran rektor på skolan stod utanför och vrålade att om han inte öppnade så jävlar skulle han få veta att han levde, men Olof räds inte detta heller och säger att rektorn ska suga kuk och dra åt helvete.

10 minuter senare så började alla i klassrummet bli less på att han höll på så folk försökte övertala han att släppa dörren och ge sig. Jag satt ganska nära dörren så jag hörde att hans mamma stod utanför och sa en massa saker om att nu får han fan ge sig, då tittar Olof på mig och säger åt mig att hålla i dörren medans han klättrar ut genom fönstret varpå jag säger, aldrig i helvete. Du har satt dig i skiten du får klara dig själv nu.

Då släpper han dörren, löper mot fönstret, men han fattade inte att det var 50 cm till stuprännan och kastade sig ut genom fönstret och hänger i fönsterkarmen, våran rektor, mentor och lärare springer till fönstret där rektorn får tag i Olof och sliter med han in till hans kontor. Efter den dagen var det inte många gånger han var med på våra lektioner.
Vilken dåre alltså! I just love my friends.

7. Jag och Olof har varit vänner sedan barnsben då vi har mycket gemensamt i släkt, intressen och massa annat. Vi sket i allt kändes det som då vi gick i skolan och minns att vi hade håltimme och vara i ett hobbyrum där det fanns biljard, pingis ja ni vet hur det brukar vara.

Då skulle vi gå ut och röka när Olof ville visa sin nya moppe han fått av sin morsa, en sur jävla honda som inte var en moppe och inte en vespa, aldrig sett en sådan sorts moppe innan eller efter. Nog om detta så ville han skjutsa mig på pakethållaren på den när vi for runt skolan för att han ville impa på brudarna så körde han ju givetvis utan hjälm.
Vi hade kamratstödjare på skolan som funkade som extralärare och dom hade även hand om detta hobbyrum. Givetvis så kommer en av dessa ut och säger att vi inte får köra runt på skolgården och framförallt inte utan hjälm.

Jag hoppar av denna sura mopedjävel och tänker öppna dörren till skolan när Olof kommer och kör mot dörren varpå jag bara håller upp dörren, han kör in moppen i foajén och jag hoppar på pakethållaren.
Vid detta tillfälle hade vi en ny rektor då den andra hade gått in i väggen och var vikarie.
Hennes kontor låg vägg i vägg med denna foajé så hon rusar ut när jag tar tag i pakethållaren och håller upp bakdäcken så han burnar och det ryker nått så in i helvete, då hör vi ett vrål från rektorn som frågar om vi inte är ritkigt 100 i huvet.
Då vänder Olof på huvudet mot rektorn, slänger upp fingret i luften, skriker "KÄFTEN FITTKÄRRING!"
Jag hoppar släpper ner moppen, hoppar på pakethållaren, Olof kör mot dörren, sparkar upp den och vi kör ut från skolan skrattandes.

Fick sitta i några möten med mina föräldrar på skolan efter allt man gjort.

Jävlar vad mycket text det vart. Hoppas bara ni orkar läsa igenom och hoppas jag fick någon att lyfta på kinderna
Detta är bara en bråkdel av vad som hänt, ska kolla om jag kommer på mer så ska jag fylla på om någon vill veta mer.

*OBS* Olof är bara ett påhittat namn *OBS*
Citera
2014-08-18, 08:00
Medlem
Glömde låsa toadörren och min lärare sliter upp den när jag står och runkar som en dåre
Citera
2014-08-18, 21:48
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutionz
Glömde låsa toadörren och min lärare sliter upp den när jag står och runkar som en dåre
Varför runkade du i skolan?!
Citera
2014-08-19, 00:06
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Har jag själv gjort, en gång när man av nån oförklarlig anledning kände sig förjävla kåt kolla jag mig omkring, såg att ingen hade lektion i klassrummet bredvid och gick in dit, ställde mig bakom gardinen och körde på. Mest en spännande grej tänkte jag och bara en engångsföreteelse. Ingen kom (pun intended) på mig så de va lugnt.

Upptäckte en kille sitta och runka inne på toan också, saken är att jag gick i sexan och lillgrabben i fyran och man fick lite av en chock när man öppna dörren och se en grabb sitta bakåtvänd mot toaletten helt naken med benen vid sidorna av toan och köra för fulla rullar.

Grabben börjar bokstavligt talat asgråta som den där gången man var liten och ramla med cykeln, säga saker som vafan har jag gjort upprepade gånger och bad som bara den att jag inte skulle säga något. Vilket jag förvisso gjorde till brorsan och närmsta polarna och efter ett par år till hans syssling men inte så att grabben blev retad.

Röka cigg inne på skoltoaletten är ju f.ö en klassiker.
Citera
2014-08-19, 02:17
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x

Har nog alla killar gjort nån gång :P
Citera
2014-08-19, 03:15
Medlem
Nynges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Har nog alla killar gjort nån gång :P

Nej, tyvärr!
Citera
2014-08-20, 00:05
Medlem
SoftChills avatar
Har alltid gått i kaos klasser så har hänt mycket här är iaf några saker jag kommer ihåg
i 7an eller 8an hade jag och några polare en "kiosk" i en av polarens skåp där vi sålde sprit,cigg, energidrink allt blev alltid slutsålt snabbt , slutade med att rektorn fick veta och vi fick skit som fan.
laggt laxeringsmedel, kondom, spottat i olika lärares kaffe (kondomen märktes direkt) och den va oanvänd såklart, när en idrottslärare hade på projektor framför några klasser och sedan skulle hämta papper satte vi på tysk porr med högsta volym alla fick förhör om vem de va nån golbög goolade såklart.
Det värsta jag gjort i skolan är nog när jag och 3 andra knippsa runt 15 skåp och tog 9 macbook datorer
Senast redigerad av SoftChill 2014-08-20 kl. 00:09.
Citera
2014-08-21, 15:29
Medlem
En kille på min skola lånade hem skolans videokamera och jag vet inte hur det gick till men han hade iaf filmat sig själv när han rynkade och så visades filmen upp i skolans uppehållsrum en rast...
Citera
2014-08-21, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurtMe
En kille på min skola lånade hem skolans videokamera och jag vet inte hur det gick till men han hade iaf filmat sig själv när han rynkade och så visades filmen upp i skolans uppehållsrum en rast...

*runkade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in