Citat:
Ursprungligen postat av
charlesxavier2000
Jag förstår inte hur ni kan sitta här och värdera pengar högre än människoliv! Det här är människor som flyr för sina liv från Irak och Syrien, de får lämna sin vardag, sina bostäder och hinner inte ens begrava sina släktingar. En del av dessa människor som flyr från krigets helveten kommer till europa och en ännu mindre del tar sig vidare till Sverige. Sverige är ett rikt land som har råd och plats för mycket mer folk än vad vi nu huserer.
Hoppas ni tänker över vad ni röstar på och ej röstar på nazisterna!
Själv kommer jag rösta MP, delvis pga en human och framtidsvänlig politik samt att Åsa Romsom troligtvis är Sveriges idag mest övertygande politiker.
Du är ta mig fan dummare än dum. Antagligen har du ett arbete, är frisk, bra betalt och lever i din trygga lilla bubbla. Fatta att inte alla i det här landet har det som du. Sverige är inte ett rikt land om en del av dess invånare lever i fattigdom. Du är mer än lovligt blåst anser jag. Problemet är att det finns sådana som du, verklighetsfrånvända idioter.
Det finns fattiga människor även i Sverige, är inte deras liv värt lika mycket som en svältande syrian eller etiopier? Inga pengar, ingen mat, ingen sjukvård, ingen tandvård, ingen medicin, utanförskap, psykisk ohälsa, hopplöshet och förtvivlan. Vad är skillnaden på en svensk och en invandrare som riskerar att dö pga dåliga levnadsförhållanden?