2014-08-17, 19:37
Medlem
Ullenobehags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlesxavier2000
Jag förstår inte hur ni kan sitta här och värdera pengar högre än människoliv! Det här är människor som flyr för sina liv från Irak och Syrien, de får lämna sin vardag, sina bostäder och hinner inte ens begrava sina släktingar. En del av dessa människor som flyr från krigets helveten kommer till europa och en ännu mindre del tar sig vidare till Sverige. Sverige är ett rikt land som har råd och plats för mycket mer folk än vad vi nu huserer.

Hoppas ni tänker över vad ni röstar på och ej röstar på nazisterna!
Själv kommer jag rösta MP, delvis pga en human och framtidsvänlig politik samt att Åsa Romsom troligtvis är Sveriges idag mest övertygande politiker.

Jag hoppas du skämtar med mig, MP och F! är äckliga manshatande kommunister. Vi kan inte ta emot alla som flyr det bara är så, våran ekonomi går redan åt helvete. Sluta med dina känsloargument som alla ni vänsterpack kommer med och kom med fakta som bevisar att Sverige går bra med den här massinvandringen? Jävla klappmongo.
Citera
2014-08-17, 19:38
Medlem
Valaskjalfs avatar
Citat:
Jag förstår inte hur ni kan sitta här och värdera pengar högre än människoliv! Det här är människor som flyr för sina liv från Irak och Syrien, de får lämna sin vardag, sina bostäder och hinner inte ens begrava sina släktingar. En del av dessa människor som flyr från krigets helveten kommer till europa och en ännu mindre del tar sig vidare till Sverige. Sverige är ett rikt land som har råd och plats för mycket mer folk än vad vi nu huserer.

Själv kommer jag rösta MP, delvis pga en human och framtidsvänlig politik samt att Åsa Romsom troligtvis är Sveriges idag mest övertygande politiker.

Det är just därför man skall rikta hjälpen till närområdet.
Om Sverige hade haft råd med denna vansinniga massinvandring så hade Reinfeldt tal igår varit flottdrypande av valfläsk.
Citera
2014-08-17, 19:40
Bannlyst
Citat:

Då ska de som tycker som du kunna kryssa i en ruta att ni vill betala för det, x-antal kronor och sedan kan man beräkna hur många man kan hjälpa med era pengar som ni väljer att stå för.

Win -win. Den som vill betala gör det och den som inte vill gör inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Negerjuden?

Fredrik är negerjuden. Han påstår sig vara ättling till en negerjudeslav, kanske därför hans fru var otrogen och knulla med hans kollega eller vad det nu var.
Citera
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Enligt en ledare i DN tar det för vissa grupper hela 15 år att komma in på arbetsmarknaden, och så många som 42% står permanent utanför.

Många vill väl inte ens in på arbetsmarknaden, det stekta sparvarna kommer in munnen varje mun i form av socialbidrag.
Citera
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:

Äntligen! En stolt medborgare från den humanitära stormakten gör sig hörd.
Citera
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Jag brukar se runt 1100, nu 2100.

Bra att folk hittar dit och skaffar sig information själva och slipper bli skedmatade med PK-korrekt matriel
Citera
Bannlyst
I jingeln i Rapport verkar det inte diskuteras ikväll om Invandringen istället locket på. Vi ska bara diskutera pensioner akassa etc.
Citera
2014-08-17, 19:41
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Uppgiften om att det kostar 60000 $ att ta sig som flykting till Sverige kommer från SvD. Och det är människohandlare som inkasserar den summan, inte någon snäll taxichaufför.

Men har du väl tagit dej över Medelhavet, så är bara Italien ett transitland, det italienska myndigheterna skiter Dublin konventionen, sedan är bara åka taxi till Sverige, vilket är väldigt vanligt ibland Syriska flyktingar.
Citera
2014-08-17, 19:42
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Negerjuden?
Ja, det är Reinfeldt som åsyftas. Avskummshögern har fått för sig att han är både neger och jude, och faktum lär faktiskt vara att en av hans förfäder är svart afrikan. Vad det har att göra med det aktuella utspelet är dock oklart, men logik har aldrig varit avskummshögerns starka sida...

Själv misstänker jag att utspelet kommer att följas av flera, och att det i slutändan leder till att man går tillbaka till en tidigare grad av invandring, alltså färre mottagna flyktingar.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:

Du är ta mig fan dummare än dum. Antagligen har du ett arbete, är frisk, bra betalt och lever i din trygga lilla bubbla. Fatta att inte alla i det här landet har det som du. Sverige är inte ett rikt land om en del av dess invånare lever i fattigdom. Du är mer än lovligt blåst anser jag. Problemet är att det finns sådana som du, verklighetsfrånvända idioter.

Det finns fattiga människor även i Sverige, är inte deras liv värt lika mycket som en svältande syrian eller etiopier? Inga pengar, ingen mat, ingen sjukvård, ingen tandvård, ingen medicin, utanförskap, psykisk ohälsa, hopplöshet och förtvivlan. Vad är skillnaden på en svensk och en invandrare som riskerar att dö pga dåliga levnadsförhållanden?
Citera
Medlem
2nice4myownGs avatar
SVERIGE VA I H¤¤¤¤TE!!! NU ÄR DET DAGS OCH VAKNA. Ser på nu på rapport - AMS, mer $$$$$ behövs till de stackars invandrarna wtf???? - Nu är jag rosenrasande skogstokig tror inte jag är den enda?

VI ÄR FAN PÅ GÅNG NU (OCH DU MÅSTE) RÖSTA FÖR SVERIGES FRAMTID
SD2014
SvP2018
Citera
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Reinfeldts gripande tal verkar ha öppnat och gått rakt in i hjärtat på flertalet i fårskocken. Har aldrig sett tiggarna på byn så populära och uppvaktade som idag. Finns nog något i att representera en humanitär stormakt och leka Moder Teresa som tilltalar och tillfredsställer gemene mans ego.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in