2014-08-17, 17:30
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det primära syftet med att rädda flyktingar från krig är ju inte att vi ska tjäna pengar på det. Men det jag säger är, att om de i högre grad kan sysselsättas, så kommer de i högre grad att kunna "försörja sig själva" (om man nu måste ha ett "vi mot dom-tänk"). Kanske inte alla, kanske inte till 100% eller sett till helheten över 20 års sikt. Men det gör ingenting, anser jag! För syftet med asyl är inte att vi ska tjäna pengar på det. Då har du missuppfattat vad asyl är. Men visst, om Sverige riskerar att fullständigt gå i konkurs pga invandringen, ja DÅ kan jag tänka mig att vi får ompröva dagens nivåer. Det vore i alla fall rimligt att frågan då tas upp av våra etablerade politiska partier. Men där är vi ju inte i dag och det finns ingenting (dvs fakta) som stödjer att vi är på väg dit. Absolut ingenting. Det finns bara rasistisk skrämselpropaganda om att så skall/kan ske men ingen som helst fakta som stödjer den här helgalna uppfattningen. Vi har redan många invandrare! Och vi är ett rikt land! Ett av världens rikaste länder just nu. Alltså talar fakta rakt emot den rasistiska propagandan på Flashback, Avpixlat, mm. Bryr du dig om fakta?

Vilka fakta sitter Du på som statsministern saknar? Han berättade igår för Dig att festen är över. Nu går alla tillgängliga resurser till massinvandringen. I övrigt kommer det att spelas mager vals för hela slanten.

Reinfeldt har tillgång till alla fakta från SCB, KI, Finansdepartementet. Vilka källor har Du som toppar de statsministern sitter inne med?
Citera
2014-08-17, 17:32
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Tänk om alla i Sverige skulle börja bygga pensionat och hyra ut till Migrationsverket. Då skulle alla bli rika eller?

Ungefär samma filosofi som den där artikeln om Sandviken.
Citera
2014-08-17, 17:36
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roadworker
Ökade kostnader är skattehöjningar som kommer att komma.

Ingen ide att amortera några lån överhuvudtaget,tack 7 klövern samt dåren ullenhag för att ha raserat sverige för all framtid,framtida generationer kommer att vara i arbete vid 35.
Arbetslösa stiger med 500 i veckan hahaha snacka om att måla in sig i en soppa som blir helt omöjlig att bryta.
Citera
2014-08-17, 17:37
Medlem
Eastman92s avatar
Fredrik Reinfeldt bekräftar det vi alla Sverigevänner har försökt att berätta för dom de senaste 10 åren
Att invandringen inte ger ett skit i vinst. Jag önskar FR och hans släkte lidande, död och fattigdom, muslimska halshuggningar och våldtäkter. Ni har förstört det landet som mina förfäder kämpat i århundranden för att skapa oc ni skall smaka min och andra Sverigevänners vrede när dagen kommer.

Mina bröder, svarta som vita, ni som vill bevara det samhället man en gång kunde vara stolt över; beväpna er nu och stå vid era familjers sida när vi måste försvara oss mot Islam. Diktatur i sitt esse.
Citera
2014-08-17, 17:39
Medlem
Brottslingens avatar
Citat:
Jag anser att vi har råd med både och.
Det är lätt att anse både det ena och det andra när man inte har cancer och förvägras vård i tid, när man inte är fattigpensionär och trots att man vrider och vänder på varenda krona så går ändå intr ekonomin ihop eller när man utbildat sig i tron att man ska få ett relevant jobb men där utbudet på arbetskraft är större än efterfrågan p g a massinvandringen.
Citera
2014-08-17, 17:40
Medlem
Roadworkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
Ingen ide att amortera några lån överhuvudtaget,tack 7 klövern samt dåren ullenhag för att ha raserat sverige för all framtid,framtida generationer kommer att vara i arbete vid 35.
Arbetslösa stiger med 500 i veckan hahaha snacka om att måla in sig i en soppa som blir helt omöjlig att bryta.
Målar man om det mögelskadade huset i något av 7-klöverns färger så spelar det ingen roll,
huset är lika förbannat mögelskadat.
Citera
Medlem
Hallå nu tycker jag att vi gemensamt sjunger: We shall overcome

https://www.youtube.com/watch?v=mQakZce3GhQ
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Putin uppmanar ryssarna till att vara förberedda på de ev. svårigheter som sanktionskriget med väst innebär.

Reinfeldt uppmanar svenskarna till att ha tålamod med kostnaderna för horder med främlingar som Reinfeldt själv och hans anhang frivilligt släpper in i vårt land. Kostnader som vi arma svenska skattebetalare då alltså påtvingas.

En stor skillnad där.

Har de ens funderat runt att fråga det svenska folket vad vi vill? Vill folket verkligen släppa in alla dessa "nya"? Inte jag iaf.
Vet människor sådant som att Sverige släpper in fler invällare än mångdubbelt större länder som Tyskland och Frankrike? Jag och andra här på I&I, de som följer fri nätmedia o.likn, de vet. Fast vet medelsvensson sådant?
Citera
2014-08-17, 17:41
Medlem
MadScientists avatar
Citat:

Anse fram 100.000 bostäder också. Passa även på att anse fram fred på jorden när du ändå är igång.
Citera
2014-08-17, 17:44
Bannlyst
Citat:

Kul för dig då. Vi anser inte detta. SD på 20% om en månad.
Citera
2014-08-17, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Grejen är att Italien inte bry sej längre.. Kommer det bara till en hamn i Italien, sedan är bara hoppa in i taxi och åka upp till Sverige.

Uppgiften om att det kostar 60000 $ att ta sig som flykting till Sverige kommer från SvD. Och det är människohandlare som inkasserar den summan, inte någon snäll taxichaufför.
Citera
2014-08-17, 17:46
Medlem
tverskoys avatar
Jag gissar på att SD får typ 20% i valet. Ingen vill ha fler MENA invandrare.

SD vill att Sverige går ur EU. Det blir perfekt. Så sliper man en massa tiggande zigenare på gatorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in