2014-08-17, 19:31
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Ja, det borde den, men enligt Aftonbladet kan bärga oss inför sammandrabbningen mellan Lövfens och Reinfeldts åsikter om den stora ödesfrågan för svenskarna framtid... ungdomsarbetslöshet.

Jag hoppas att SD inte låter dem komma undan utan ihärdigt lyfter fram lördagens utspel.
Citera
2014-08-17, 19:32
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Ämne sammanfogat av flera snarlika trådstarter. /Mod.

Det är väl bekräftat då att migrationen kommer att innebära stora kostnader för Sverige och vi inte kommer att ha råd med mycket mer.

Har M spelat ut sin roll nu i detta val?
Vad kommer att hända framöver?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article19373481.ab

– Det leder till diskussioner hemma i Sverige, vad kommer det kosta och jag kan redan nu säga att det kommer leda till stora kostnader. Jag ber er nu att öppna era hjärtan och ha tålamod, säger han

"...kommer att innebära stora kostnader". Hittills har invällarna inte varit självgående vad jag vet
Citera
Moderator
OYs avatar
Har någon hittat rapportering i utländsk media om statsministerns tal? Reaktioner, slutsatser, analyser m.m.
Citera
Medlem
Swedenhielmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Ja vi får helt enkelt sänka politiker, sjuksköterskor, lärare och polisens löner. Självklart kommer de inte klaga, inte facket heller då de alla röstat för detta. Förutom SD men det är väl ingen som röstar på de inom dessa yrken...

Ett utmärkt förslag, Fredrik Reinfeldt skall gå först med att sänka sin hutlösa lön på 1.400.000 Kr per år till existensminimum cirka 10.000 Kr/månad.

Fredrik dags att leva som du lär. Öppna ditt hjärta.
Senast redigerad av Swedenhielms 2014-08-17 kl. 19:36.
Citera
2014-08-17, 19:33
Medlem
snowman666s avatar
Frågan är om inte Reinfeldt har uppnått sitt mål redan? En kritisk massa som inte går att stoppa?
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Arbetsförmedlingen, SVT-nyheter 19:30 pengarna för nyanlända är slut. Jaha...
Citera
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlesxavier2000
Jag förstår inte hur ni kan sitta här och värdera pengar högre än människoliv! Det här är människor som flyr för sina liv från Irak och Syrien, de får lämna sin vardag, sina bostäder och hinner inte ens begrava sina släktingar. En del av dessa människor som flyr från krigets helveten kommer till europa och en ännu mindre del tar sig vidare till Sverige. Sverige är ett rikt land som har råd och plats för mycket mer folk än vad vi nu huserer.

Hoppas ni tänker över vad ni röstar på och ej röstar på nazisterna!
Själv kommer jag rösta MP, delvis pga en human och framtidsvänlig politik samt att Åsa Romsom troligtvis är Sveriges idag mest övertygande politiker.

Går ekonomin åt helvete så har vi inte hjälpt någon. Plats? Vi har bostadsbrist om du missat det. Råd? Det låter inte som vi har råd med så mycket annat om man får tro Reinfeldt...

Seså, hoppa upp på din enhörning och galoppera iväg över regnbågen nu.
Senast redigerad av Blundetto 2014-08-17 kl. 19:36.
Citera
2014-08-17, 19:34
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterknuda
Partidebatten bör uteslutande handla om massinvandringens kostnad . Även vilka som kommer drabbas av nedskärningar eller om de har tänkt och belåna oss långt över adamsäpplet. Om jag märker att det kommer låtsas som det regnar och de pratar om kärnkraft eller jas kommer jag nog stänga av. Hoppas slippa se Anders Borg stå och hånle hoppas han kommer svettas rejält. Fast i tanken sitter han väl redan på Goldman Sachs kontor i New York.

Ja, fast att det blir så är mindre troligt. Ser och hör ständigt hur sjuklöverns politiker gör allt de kan för att inte invandringsfrågorna ska debatteras. De talar om det gamla vanliga istället. Skatter, företagande o.likn.
Citera
2014-08-17, 19:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedenhielms
Ett utmärkt förslag, Fredrik Reinfeldt skall gå först med att sänka sin hutlösa lön på 1.400.000 Kr per år till existensminimum cirka 10.000 Kr/månad.

Fredrik dags att leva som du lär.

Finns svenskar som lever på ännu mindre pengar än så. Existensminimum är ingen garanti. Förmodligen har invandringens kostnader gjort så att svenska folket har måst stå till sidan. Vi har redan haft tålamod och ser tyvärr inte ljuset i tunneln, måttet är rågat.
Citera
2014-08-17, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charlesxavier2000
Jag förstår inte hur ni kan sitta här och värdera pengar högre än människoliv! Det här är människor som flyr för sina liv från Irak och Syrien, de får lämna sin vardag, sina bostäder och hinner inte ens begrava sina släktingar. En del av dessa människor som flyr från krigets helveten kommer till europa och en ännu mindre del tar sig vidare till Sverige. Sverige är ett rikt land som har råd och plats för mycket mer folk än vad vi nu huserer.

Hoppas ni tänker över vad ni röstar på och ej röstar på nazisterna!
Själv kommer jag rösta MP, delvis pga en human och framtidsvänlig politik samt att Åsa Romsom troligtvis är Sveriges idag mest övertygande politiker.

Bra trollat.
Citera
2014-08-17, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Intressant att se hur Avpixlats antal besökare ökat den senaste veckan. Först steg det uppemot 1300 personer och nu efter Ruinfeldt tal så ligger antalet över 1900!

Jag brukar se runt 1100, nu 2100.
Citera
2014-08-17, 19:37
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Intressant att se hur Avpixlats antal besökare ökat den senaste veckan. Först steg det uppemot 1300 personer och nu efter Ruinfeldt tal så ligger antalet över 1900!

Efter all reklam som AP får gratis överallt så kommer besökarna där att fördubblas ganska snart och särskilt inför valet vill folk ha reda på allt om Sveriges politik som blaskorna,journalisterna och politikerna undanhåller Svenska folket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in