2014-08-17, 22:41
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Det skulle vara väldigt intressant att se siffror på svenska
svenskar som lämnar Sverige.

Mellan 50 till 100 tusen av Sveriges unga jobbar ju i Norge. De flesta lär vara etniska svenskar. Att folk rör sig mot UK, USA, Kanada, Australien och NZ lär inte minska i framtiden, heller.
Citera
2014-08-17, 22:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relesvansen
Jag är moderat och stödjer Reinfeldts öppenhet. Det gör även MUF, ni vet Moderaternas framtid. Så tro aldrig att Moderaterna kommer bli något SD light. Tro mig, de flesta med makt i mitt parti stödjer Reinfeldts linje. Ni äckel som vill minska invandringen, ni får se er om efter ett annat parti. Vill ni minska invandringen i tider där människor flyr undan krig och förföljelse så kan sluta betrakta er som moderater, det är inte moderatåsikter att vilja minska invandringen. Stick från partiet bara, ge er av, vi vill inte ha med er att göra.

Stick själv din jäkla apkramare, helst från detta landet. Emigrera till något muslimland och integrera dig där du hör hemma tycker jag.

Snart nog får svenska folket, inkluderat alla som är medborgare, invandrad som infödd, fly fattigdom och elände även här. Äckel kan du vara själv.
Citera
2014-08-17, 22:45
Medlem
HerrPs avatar
Tack ni som svarade på min fråga om svensk
utvandring. Vore fint att sälla sig till den skaran.
Citera
2014-08-17, 22:47
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

Det finns siffror, men det är ytterst få personer, och de lämnar Sverige för jobb eller för att slippa skatt. Det är många svagbegåvade som tar till argumentet: "Sverige har blivit fullt av invandrare, det är lika bra att fly utomlands". Självklart gör de inte det. Vart skulle de fly? I alla andra länder skulle de vara just invandrare, och ingen annanstans är det lika lätt som i Sverige att invandra. De borde inse att de ännu mer ovälkomna i andra länder än invandrare i Sverige är.

Det är också ett tecken på generell svaghet att vilja fly när det hettar till. Om man är Sverigevän flyr man inte med svansen mellan benen bara för att PK-dårar med Reinfeldt i spetsen vill öppna gränserna och köra landet i botten; man stannar och tar kampen. De som säger att de skall fly landet på grund av invandring är inte ett dugg bättre än de som drar ner byxorna och tar Reinfeldts medicin i röven.
Citera
2014-08-17, 22:50
Medlem
Svenne-Freuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relesvansen
Jag är moderat och stödjer Reinfeldts öppenhet. Det gör även MUF, ni vet Moderaternas framtid. Så tro aldrig att Moderaterna kommer bli något SD light. Tro mig, de flesta med makt i mitt parti stödjer Reinfeldts linje. Ni äckel som vill minska invandringen, ni får se er om efter ett annat parti. Vill ni minska invandringen i tider där människor flyr undan krig och förföljelse så kan sluta betrakta er som moderater, det är inte moderatåsikter att vilja minska invandringen. Stick från partiet bara, ge er av, vi vill inte ha med er att göra.

Fundera över detta:

1976 hade Centern ca 24% av rösterna. Kurvan på senaste tiden för Centern finner du här:

http://4.bp.blogspot.com/-Tj2qOh7GfZg/Ti9FGCpqU2I/AAAAAAAAAHQ/7ZZp7YbXlNc/s1600/centern_trend.jpg

Trenden för sjuklövern finns här: status.st

Om ett parti inte följer trenden i samhället så kommer de minska och till slut försvinna. Fundera över vart M är påväg de närmaste åren om deras invandringspolitik inte ändras. Jämfört med förra valet är det nog en hel del väljare som har "stuckit".
Citera
2014-08-17, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Regimen, "våra" styrande har medvetet lagt ned försvaret. Detta för att lättare kunna lura in landet i terror och anfallskrigsorganisationen Nato och ett EU-försvar.
Jag är också säker på att de är rädda för vad försvarsmakten kan göra. Ett försvar består av människor. De människorna är också en del av folket. Mången diktator och regim har avsatts av militären. Så, lägg ned försvaret och satsa på ett litet fåtal lojala militärer. Tillräckligt många för att de ska kunna försvara regimen och slå ned folkliga protester. Det är också därför som de nu så ivrigt försöker få in "nya svenskar" inom polis och militär. "Nya" som inte är av vårt folk är lättare att få till att skjuta på svenskar. Så gjorde man på den Himmelska fridens torg och många andra gånger genom historien.

Finns ingen möjlighet att få ordning på vare sig försvar eller polis längre, oavsett budgetanslag. Båda styrkorna skulle komma att innehålla olika etniciteter, som obönhörligt tar parti för "sin" sida när saker och ting ställs på sin spets.

Möjligen skulle ett försvar via kadaverdisciplin motsvarande "marine corps" kunna skapas. Där rekryterna helt enkelt reduceras till hjärntvättade objekt. På slagfältet kan man inte bry sig om hudfärg. Men ett sådant försvar kommer aldrig att accepteras i Sverige.

De stackars medborgare som blir kvar i Sverige och vill skydda sig, återstår bara medborgargarden av olika slag. Nattvandrare, obeväpnade eller beväpnade, är framtiden. Säkerhetssystem blir en framtidsbransch.

Jag antar att säkerhetssystem kan inpassas i ROT, medan privat inhyrda vakter går via RUT.

Nu blev det lite OT, men även polis och militär måste ha tålamod och visa hjärta för herr sturmbahnfuhrer Ruinsvält.
Citera
2014-08-17, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Strävan att bli en "humanitär stormakt" kommer göra Sverige till en ihopskrumpnad och konflikthärjad f.d. industrination som får Grekland att likna en organiserad välfärdsstat.

Nog fasen skriver Reinfeldt nutidshistoria i alla fall!

Fredde har väl inte mandat att sälja ut Sverige?? Att importera så här mycket mycket folk
i ett huj är att grovt missköta jobbet!!!! Verkar göra precis vad som faller honom in...
Finns det ingen arbetsbeskrivning för statsministrar?
Vi är ju redan världsbäst på att ta emot, o nu ska vårdköerna bli ännu längre, skolan ännu sämre,
arbetslösheten värre, bostadsbristen värre, ekonomin körd i botten... Folk dör i våra allt längre köer,
särskilt de med diagnosen cancer.
Nej karln har helt missuppfattat vad jobbet kräver! Man borde KU-anmäla honom!
Eller kallas detta trohet mot nationen?
Citera
2014-08-17, 22:53
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Här har du en, sex år sedan jag fick nog av Reinfeldt och Absurdistan.
Citera
2014-08-17, 22:53
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
De som säger att de skall fly landet på grund av invandring är inte ett dugg bättre än de som drar ner byxorna och tar Reinfeldts medicin i röven.

Jag förstår ditt resonemang, vilket också är rimligt antagande.
Men eftersom Sverige tycks vara oerhört extremt kåta på att ge bort sin välfärd så förstår jag att folk har insett att landet är förlorat och lämnar landet för en bättre framtid.
Sverige kommer aldrig bli som det har vart tidigare, oavsett vilka förändringar som kommer framöver.
Citera
2014-08-17, 22:56
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Kommer väl bli så illa att svenskarna flyr till andra länder runt om i Europa och Sverige förvandlas till ett stort flyktingläger där alla som har det jävligt kan samlas och leva.

Är så politikerna säger rakt ut, vi kan inte stänga några dörrar alla som har det svårt är välkomna

Frågan är hur många år det tar innan det spårar ur ännu mer och blir helt okontrollerat och i värsta fall inbördeskrig. Vi ser ju redan idag hur det ser ut med diverse rån, våldtäkter, kravaller i förorter, områden där polisen inte vågar åka in direkt utan t o m lämnar kolleger åt sitt öde i utsatta situationer (Landskrona) osv.

Kommer vi mesiga svenskar våga stå rakryggade då och ge fulingarna en match eller kommer vi att fly?
Till vad. Risken är att det är kaos även i andra länder. Dom skiter nog i oss då. Kommer Usa som ställt till en hel del i MENAländerna att ta emot oss med öppna armar? Glöm det. Vi får bara betala för deras korkade utrikespolitik.
Citera
2014-08-17, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N0vak
Frågan är när vi kommer att få se stora grupper ekonomiskt etablerade medborgare i detta land som i tillräckligt stor omfattning undviker att via skattesedeln bidra till en välfärd som inte alls ger valuta för pengarna? Det är då den riktiga kollapsen av offentligt finansierad och driven välfärd kommer.

Hur hade du tänkt att det skulle gå till?
Citera
2014-08-17, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charlesxavier2000
Då tycker jag att du kan slippa få ta del av de resurer som invandrare berikar Sverige med efter ett par år, när de kommit in i samhället och fått jobb. Du kan även slippa att få vård av var fjärde läkare osv.. listan kan göras lång men det är tack vare en frisk invandring Sverige är så pass rikt som det faktiskt är idag.

Det rika landet som efter invandringen har noll resurser kvar att fördela på övriga politiska områden. Det finns alltså inte en enda kroma till övers.

Är det bra?
Senast redigerad av OrrenHans 2014-08-17 kl. 23:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in