2014-08-17, 11:11
Medlem
KalleHaschs avatar
Reinfeldt och hela regeringen som suttit nu har varit ett gäng landsförrädare i mina ögon
Citera
2014-08-17, 11:12
Medlem
Bloodyhollys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Statens kassakista är nu tom, hur kommer sossarna, MP och Vänstern att hantera frågan, då dom har gått i tron att den är välfylld med guldklimpar som invandringen har gett?

Jag är lite förundrad över att inga topp-politiker har kommenterat Reinfeldts tal igår, talet är ju minst sagt uppseendeväckande.

Förmögenhetsskatt, fastighetsskatt, arvsskatt, högre moms, högre kommunalskatt, högre bilskatt högre energiskatter, sänkta pensioner. Och uppe på det ett gigantisk budgetunderskott som vi ska låna i hop till. Det är de rödas recept.
Citera
2014-08-17, 11:13
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Dags att utvandra. Fler som är på? Funderar på Finland, Island eller kanske färöarna.

Jag fortsätter att bearbeta frugan. Jag vill flytta till Finland för att jag har finsk släkt och talar finska, samt är lite för gammal för att börja flytta till andra sidan jorden (det finns rent ekonomiskt sett starkare framtidsländer än Finland). Hon vill inte ge med sig, då hon vill flytta närmare sin familj. Vi får se hur det utvecklar sig.
Citera
2014-08-17, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Dags att utvandra. Fler som är på? Funderar på Finland, Island eller kanske färöarna.
Skulle gärna flytta till Finland, verkar vara mycket mer homogent och fungerande, dock har jag barn här och är rätt låst, vilket spär på min oro för framtiden. Kanske är det lite apokalyptiskt tänkande men jag ser ett framtida Sverige där hat och segregation är ytterst påtaglig i vardagen med våld och otrygghet som följd, och en skola som får dagens skolklimat att verka som en dans på rosor. Upplopp, skyhög arbetslöshet, ja ni fattar. Ett nytt grekland kanske?
Citera
2014-08-17, 11:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Precis.

Reinfeldts mål har varit, och kommer alltid vara, att för evigt skicka S till historiens skräphög.
Enda sättet att göra detta är genom att överbelasta välfärdssystemet, tills folk säger nog och vägrar en högskattepolitik.
När väl vi en gång övergett välfärdssamhället kommer det pga av den etniska sammansättningen aldrig finns mandat att återuppbygga den igen.

Game over.
Problemet är då att han samtidigt skriver nationalstaten Sveriges undergång vilket han inte verkar fatta.
Nyliberalismen är ingen dominerande teleologi i EU så det enda moderaterna kommer uppnå är att slita sönder Sverige och förpassa riket till historiens skräphög.
Citera
2014-08-17, 11:14
Medlem
jokalishs avatar
Vill se Erik mytomanen Ullenhag uttala sig! Vart fan är han den lögnaren!? Som jag trodde, invandring är en ren förlustaffär och alla har stått och ljugit svenska folket i ansiktet. Dåliga tider, Staten ljuger folk i ansiktet och kovänder senare när vansinnet pågått i tjugo år och statskassan är dränerad!!
Citera
2014-08-17, 11:16
Moderator
Siegfrids avatar
Vart ni tänker utvandra och allmänna diskussioner om invandring, asyl och hur landet kommer att se ut om x antal år är inte topic.
Här diskuterar vi de politiska implikationerna av Reinfeldts uttalande.
/Mod.
Citera
2014-08-17, 11:16
Medlem
KuKluxKlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuKluxKlan
Stockholm = Kapstaden. Vita enklaver med murar och staket. På gatorna bilrån, skottlossningar, rånmord, horor, tiggare samt horder av drivande negergäng.

Ni ska veta att det går fort utför. En miljon svarta människor väntas komma till Sverige på endast sex-sju år. Plus födelseöverskottet bland icke-vita. Om 25 år kommer ingen att känna igen Sverige.
Själv funderar jag på när det är bäst att flytta. Man vill ju maxa husvärdet vid en försäljning. Vi kanske peakar fastighetsvärdena ca. 2018, p.g.a. svår bostadsbrist. Sedan kommer nedgången, när ingen längre vill flytta till våra städer. Kanske landsbygden får ett kortvarigt uppsving.
Citera
2014-08-17, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Statens kassakista är nu tom, hur kommer sossarna, MP och Vänstern att hantera frågan, då dom har gått i tron att den är välfylld med guldklimpar som invandringen har gett?

Jag är lite förundrad över att inga topp-politiker har kommenterat Reinfeldts tal igår, talet är ju minst sagt uppseendeväckande.

Sjöstedt sommartalar ju idag så kan inte tänka mig att detta ignoreras.

Men de kommer mest troligen bara säga att med deras politik så kommer de finnas pengar. Utan att lägga några specifika förslag hur saker och ting ska finansieras.
Citera
2014-08-17, 11:19
Medlem
Thelonegunmans avatar
Jag tycker Reinfeldts sommartal var positivt. Tidigare har m med anhang ljugit sig blåa för att få Sveriges kamikazeinvandring som något givande och lönsamt. Nu vädjar lögnaren till "svenska" hjärtan, som han pissat konstant på under sina 8 år som statsminister.

Reinfeldt säger att "det svenska är blott barbari" samtidigt som vi förväntar oss att våra gemensamma skattemedel ska gå till en irreversibel kolonisation.

Han erkänner att vi är brickor i samhällsexperimentet och jag hoppas SD förmår att utnyttja detta i valkampanjen.

Nu kan ingen säga att "vi visste inte". SD får gratis ammunition för det här har de sagt sedan dag 1. Givetvis tjänar SD på detta och jag hoppas M sjunker som en sten nu. Imagen och den egna propagandan som en ansvarsfull regering rämnar ordentligt nu för det är så uppenbart att M inte tjänar det svenska folket i första hand.
Citera
2014-08-17, 11:20
Medlem
Reinfeldt och politikerna verkar tro att invandringen på 100.000 pers per år bara är tillfällig. Det är den inte. Den kommer att ligga på denna nivå under överskådlig tid. Med alla de konsekvenser det innebär. Således kommer det aldrig att finnas pengar i statsbudgeten för andra reformer än invandring.

Undrar hur Barack Obama hade blivit mött i amerikansk politik om han sagt att invandringen från Mexico är så stor att den kommer att sluka allt i statsbudgeten de närmaste 5 åren. Inga reformer. Det amerikanska folket får bita ihop och öppna sina hjärtan (och plånboken). Han hade blivit avsatt.
Citera
2014-08-17, 11:24
Medlem
Europes avatar
Det blir intressant att se hur de inom de rödgröna reagerar. Det är som när de rödgröna försökte kritisera den ökande arbetslösheten och Reinfeldt omedelbart hänvisade till asylpolitiken som dess orsak, vilket fick kritiken att omedelbart att tystna. De rödgröna, eller vilka som helst med MP med i samarbetet, kommer att fortsätta med samma asylpolitik, givetvis, om inte ännu mer extremare. Vad Reinfeldt gör är att säga att det inte går att föra den politiken och samtidigt lova väljarna guld och gröna skogar. Om de rödgröna likväl gör det, så kommer Reinfeldt att påpeka hur oseriösa löftena är och hur de saknar finansiering i dagens situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in