2014-08-17, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av disk00
Det är för sent, det är över. :' (

ja det är redan kört.. bara ett krig kan fixa detta....
Citera
2014-08-17, 10:56
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disk00
Det roligaste är ju nästan hur media "döljer" Reinfeldts pinsamheter, om SD skulle gått ut med något liknande uttalande. (som de gjort åter och åter igen då de försöker informera Sverige om vårt förfall ) så höll det sig på förstasidorna i flera dagar.....

Var det inte ullentott som spikade fast en sida med myter, en av myterna var ju kostnaderna för invandringen.
Citera
2014-08-17, 10:57
Medlem
Fylleannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Det är viktigt att minnas att det är demokratiska val
som lett hit. Ingen ond diktator har tvingat landet hit
utan det är faktiskt folkets vilja.

Det finns en viss gudomlig rättvisa i allt som nu händer.

Det är väl snarare demokratiska val i en åsiktsdiktatur som lett hit.
Citera
Medlem
Boom där rök välfärden
http://imgi.se/image.php?di=FKJC
sverige
http://imgi.se/image.php?di=46C5
svensken
http://imgi.se/image.php?di=ICMV
pensionerna
http://imgi.se/image.php?di=8711
pengarna
http://imgi.se/image.php?di=3CTI
förståndet
http://imgi.se/image.php?di=1VY0
Citera
Medlem
hashs avatar
Statens kassakista är nu tom, hur kommer sossarna, MP och Vänstern att hantera frågan, då dom har gått i tron att den är välfylld med guldklimpar som invandringen har gett?

Jag är lite förundrad över att inga topp-politiker har kommenterat Reinfeldts tal igår, talet är ju minst sagt uppseendeväckande.
Citera
2014-08-17, 10:59
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novachs
Otroligt korkat uttalande av Reinfeldt! Jag fattar verkligen inte vad han håller på med. Jag har alltid röstat på Nya Moderaterna men nu är det slut med det. Vart tog pratet om den ansvarsfulla politiken vägen? Vad har hänt? Fattar ingenting!

Nu fattas det ett parti i Sverige, Gamla Moderaterna! Måste bara vara en tidsfråga innan nån besviken moderat startar ett nytt parti. Känner mig partilös just nu...

Det blir en röst på SD i år, och de måste ha tagit ett stort hopp uppåt i väljarstöd efter Reinfelds uttalande i går. Hoppas nu bara några kloka moderatpolitiker också byter parti för SD behöver fylla alla sina platserna de får i riksdagen och ute i landet

Prognos valet 2014: SD 25%, Nya Moderaterna 10%!

Ja, vi är många där nu. Du kan i min signatur se hur de gamla moderaterna resonerade. Det är bara att ta upp tråden och påbörja ett parti. Kanske borde det heta Nationella Räddningsfronten. Eller möjligen Nationella Konservativa Högerpartiet.

Reinfeldt har nog rullat ut röda mattan för en ny partibildning någon gång efter valet. Det måste finnas hur många vansinniga kommunpolitiker i M som helst nu.
Citera
2014-08-17, 11:00
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Tror du inte att han fattar vad han håller på med? En offentligt finansierad välfärd går om intet snart och då är Fredde i mål, du kanske inte fattar att privata alternativ enligt amerikansk modell är målet? När den stora offentliga sektorn får skära ner pga invandring gynnas M, och de omöjliggör även S politik i samma veva, S kommer tvingas bli SD för att finna utrymme för reformer vilket inte kommer hända, så i princip har han tagit svensk politik gisslan.

Det här har noll och intet att göra med att hjälpa nödställda, det är 100% politik.
Precis.

Reinfeldts mål har varit, och kommer alltid vara, att för evigt skicka S till historiens skräphög.
Enda sättet att göra detta är genom att överbelasta välfärdssystemet, tills folk säger nog och vägrar en högskattepolitik.
När väl vi en gång övergett välfärdssamhället kommer det pga av den etniska sammansättningen aldrig finns mandat att återuppbygga den igen.

Game over.
Citera
2014-08-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
238.000 visningar och över 1700 kommentarer på mindre än ett dygn.

Nej Reinfeldt, det verkar inte som svenskarna vill öppna sina hjärtan för ännu fler flyktingar.

På familjeliv.se är en del positiva och ser inga problem med ökade kostnader. Att man måste betala mer skatt för tält som ska försörjas är alltså helt ok eftersom man då sover gott om natten. Det är så fruktansvärt konstigt att dom inte öppnar sina hem för ensamkommande skäggbarn t ex, skulle vara en fin biljett in i samhället.

Personligen kommer jag ljuga om vilket land jag kommer ifrån utomlands för det här är för genant ärligt talat.
Citera
2014-08-17, 11:07
Medlem
Bloodyhollys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lil rich
Håller med. Kanske är det poängen? Drömmen är väl att nya moderaterna ska slå ut socialdemokraterna när stofilerna som röstar på dem dör ut. Så öppnar det för ett riktigt högerparti som står för låga skatter, rimlig invandring och privatisering. Tragiskt att det inte finns ett enda riksdagsparti att rösta på, och blanka känns inte heller rätt eftersom man bör motverka den rödgröna röran till varje pris, som vill kvotera, höja skatter på allt t.ex. kött, ha fri invandring osv.

Ni som längtar efter gammelmoderaterna verkar vara många här på FB, men hur många finns i partiet och som gör motstånd mot FR? Inga alls, de älskar sin husse och följer i hans fotspår även om han byter fot och angriper problemet från ett helt annat håll.
Moderata väljare är lika korkade vindflöjlar som vänsterpacket.

Så sluta gnäll här på FB vi lyssnar inte på ert patetiska gnäll och gör något. Bilda "gamla moderaterna" eller kanske mer tydligt "Högerpartiet" "Gamla Högerpartiet".

Orkar man bara gnälla får man bita i det sura äpplet och ta det som erbjuds. Men jag förstår inte hur man kan först gör vågen när Fredrik Reinfeldt påstår att invandrarna är en tillgång för Sverige, de har byggt upp landet. Men plötslig gäller det inte längre! Nu är kostnaden för dem så stora att vi svenska ska vara bereda på stor umbäranden av humanitära skäl. 180 graders omsvängning i budskapet.

De 2 miljoner som kommit under 20-30 år måste ju betala avsevärda summor i skatt så det kan betala för de 80 000 som påstås komma per år i många år framöver och antagligen ökar det till 100 000 och mer.

Jag vill ha en förklaring från er moderater, nymoderater som gammelmoderater, hur kan ni ha kalkylerat så fel.
Hade vi sluppit ta emot alla lycksökare från i princip jordens alla länder skulle kanske humanism tugget gått hem hos svenskarna. PUT har varit mer eller mindre garanterat oavsett från vilket land man invandrar.

Nu blir svensken bara förbannade för att de blivit lurade av superskurken Fredrik Reinfeldt.
Citera
2014-08-17, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Utan att överdriva nu, svara helt ärligt på min fråga. Hur tror ni Sverige kommer att se ut om 25 år?

Typ som mångkulturella Brasilien kanske. Favelor och skit. Stora klasskillnader. Horor på gatorna. Ja, Brasilien helt enkelt. Fast väldigt mycket sämre klimat. Samt muslimer istället för katoliker. Så ungefär som Brasilien, fast sämre. Genusgalenskaperna lär försvinna i alla fall, alltid nåt.
Senast redigerad av Alphatross 2014-08-17 kl. 11:11.
Citera
2014-08-17, 11:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Jag tror inte det är så enkelt faktiskt. (Jag tror) att många väljare använder radikala partier som MP och F! mer som lobbygrupper än partier för att lyfta specifika frågor (miljö eller jämställdhet) så att det kan färga av sig på de större partierna. När tex Sossarnas väljare är missnöjda med något använder dessa tex MP eller V för att markera mot S. När S har agerat och löst problemet kommer de snabbt tillbaka.

Jag tror inte majoriteten av dessa väljare röstar helhjärtat på MP´s eller F!´s partiprogram. En annan sak är att MP har de minst insatta väljarna, det enda många röstar på är "en bra miljö". Skulle ett parti som MP sitta i riksdagen och driva igenom sin politik skulle det partiet bli ett minne blott. Vänsterpartiet tycker jag inte är så farliga faktiskt, det är det parti som är mest anti-globalistiskt efter SD.

Demokrati har visat sig vara överlägsen alla andra styrelseskick trots sina brister. Vad Sverige behöver är Direktdemokrati samt att man måste minska mediernas inflytande. Media är det största hotet mot demokratin, inte befolkningen.
Svensken i gemen och då framförallt medelklassen är en samling obildade idioter som har en analysförmåga i klass med en kanadagås.
Det som Helfel säger och som nu basuneras ut har varit uppenbart i åratal för en normalbegåvad individ med lite bredare intressen och analysförmåga.
Citera
2014-08-17, 11:10
Medlem
KuKluxKlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Typ som mångkulturella Brasilien kanske. Favelor och skit. Stora klasskillnader. Horor på gatorna. Ja, Brasilien helt enkelt. Fast väldigt mycket sämre klimat.

Samt muslimer istället för katoliker.

Stockholm = Kapstaden. Vita enklaver med murar och staket. På gatorna bilrån, skottlossningar, rånmord, horor, tiggare samt horder av drivande negergäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in