Citat:
Ursprungligen postat av
TheBurden
Många är helt enkelt för dumma och okunniga för att inneha rösträtt, vilket inte minst Miljöpartiet och Feministiskt initiativ är ett tydligt bevis på.
Jag tror inte det är så enkelt faktiskt. (Jag tror) att många väljare använder radikala partier som MP och F! mer som lobbygrupper än partier för att lyfta specifika frågor (miljö eller jämställdhet) så att det kan färga av sig på de större partierna. När tex Sossarnas väljare är missnöjda med något använder dessa tex MP eller V för att markera mot S. När S har agerat och löst problemet kommer de snabbt tillbaka.
Jag tror inte majoriteten av dessa väljare röstar helhjärtat på MP´s eller F!´s partiprogram. En annan sak är att MP har de minst insatta väljarna, det enda många röstar på är "en bra miljö". Skulle ett parti som MP sitta i riksdagen och driva igenom sin politik skulle det partiet bli ett minne blott. Vänsterpartiet tycker jag inte är så farliga faktiskt, det är det parti som är mest anti-globalistiskt efter SD.
Demokrati har visat sig vara överlägsen alla andra styrelseskick trots sina brister. Vad Sverige behöver är Direktdemokrati samt att man måste minska mediernas inflytande. Media är det största hotet mot demokratin, inte befolkningen.