2014-08-17, 10:46
Medlem
Vadaadaas avatar
Med bakgrund av Statsministerns uttalande, borde man inte ta ner denna sida?

Regeringen skall väl inte sprida myter?
Citera
2014-08-17, 10:46
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alaroum
Expressen skriver om att Sverige och Tyskland tar emot hälften av alla flyktingar inom EU då Italien inte längre tar fingeravtryck på flyktingarna. Jämförelserna med kriget i Jugoslavien håller inte heller, då fanns det mycket lediga bostäder och flyktingströmmen var tillfällig. Det här är däremot en situation med över 50000 flyktingar per år som kommer att hålla i sig med nuvarande politik

http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/var-ar-planen-for-det-nya-flyktinglaget-1/
Exjuggarna var också bra mycket mer civiliserade möjligtvis med undantag för kosovoalbanerna.
Citera
2014-08-17, 10:47
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Men... Reinfeldt är ju tvingad till detta av media, Mona Sahlin och sossarna?
Han tycker ju egentligen som Sd och skulle gärna vilja samarbeta med dom men vågar inte?
Det har jag iallafall läst här på Flashback.

Moderterna skulle gärna samarbeta med SD,det tror jag, men Reinfeldt han har ju tappat verklighets förankringen helt...
Citera
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Många är helt enkelt för dumma och okunniga för att inneha rösträtt, vilket inte minst Miljöpartiet och Feministiskt initiativ är ett tydligt bevis på.

Jag tror inte det är så enkelt faktiskt. (Jag tror) att många väljare använder radikala partier som MP och F! mer som lobbygrupper än partier för att lyfta specifika frågor (miljö eller jämställdhet) så att det kan färga av sig på de större partierna. När tex Sossarnas väljare är missnöjda med något använder dessa tex MP eller V för att markera mot S. När S har agerat och löst problemet kommer de snabbt tillbaka.

Jag tror inte majoriteten av dessa väljare röstar helhjärtat på MP´s eller F!´s partiprogram. En annan sak är att MP har de minst insatta väljarna, det enda många röstar på är "en bra miljö". Skulle ett parti som MP sitta i riksdagen och driva igenom sin politik skulle det partiet bli ett minne blott. Vänsterpartiet tycker jag inte är så farliga faktiskt, det är det parti som är mest anti-globalistiskt efter SD.

Demokrati har visat sig vara överlägsen alla andra styrelseskick trots sina brister. Vad Sverige behöver är Direktdemokrati samt att man måste minska mediernas inflytande. Media är det största hotet mot demokratin, inte befolkningen.
Citera
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novachs
Otroligt korkat uttalande av Reinfeldt! Jag fattar verkligen inte vad han håller på med. Jag har alltid röstat på Nya Moderaterna men nu är det slut med det. Vart tog pratet om den ansvarsfulla politiken vägen? Vad har hänt? Fattar ingenting!

Nu fattas det ett parti i Sverige, Gamla Moderaterna! Måste bara vara en tidsfråga innan nån besviken moderat startar ett nytt parti. Känner mig partilös just nu...

Det blir en röst på SD i år, och de måste ha tagit ett stort hopp uppåt i väljarstöd efter Reinfelds uttalande i går. Hoppas nu bara några kloka moderatpolitiker också byter parti för SD behöver fylla alla sina platserna de får i riksdagen och ute i landet

Prognos valet 2014: SD 25%, Nya Moderaterna 10%!

Jag tror ju inte att det är något annat än politisk damage control. Han vet att det är en ruskigt het potatis och att det är han själv som är ansvarig. I likhet med en fotbollsmålvakt rusar han då ut på plan i ett försök att täcka.

När Reinfeldt slöt överenskommelsen med Miljöpartiet så anade han inte vilken tsunami av asylsökare det skulle bli. Och nu blir han ställd till svars och då "räddar vi liv". Att dessa liv skulle bli lika mycket räddade i Polen, Tyskland och Frankrike säger han inte. Eller i Turkiet, där de flesta kommer ifrån.
Senast redigerad av Eerieye 2014-08-17 kl. 10:50.
Citera
Medlem
lil richs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novachs
Nu fattas det ett parti i Sverige, Gamla Moderaterna! Måste bara vara en tidsfråga innan nån besviken moderat startar ett nytt parti. Känner mig partilös just nu...
Håller med. Kanske är det poängen? Drömmen är väl att nya moderaterna ska slå ut socialdemokraterna när stofilerna som röstar på dem dör ut. Så öppnar det för ett riktigt högerparti som står för låga skatter, rimlig invandring och privatisering. Tragiskt att det inte finns ett enda riksdagsparti att rösta på, och blanka känns inte heller rätt eftersom man bör motverka den rödgröna röran till varje pris, som vill kvotera, höja skatter på allt t.ex. kött, ha fri invandring osv.
Citera
2014-08-17, 10:48
Medlem
Sperssons avatar
.
238.000 visningar och över 1700 kommentarer på mindre än ett dygn.

Nej Reinfeldt, det verkar inte som svenskarna vill öppna sina hjärtan för ännu fler flyktingar.
Citera
2014-08-17, 10:48
Medlem
disk00s avatar
Det roligaste är ju nästan hur media "döljer" Reinfeldts pinsamheter, om SD skulle gått ut med något liknande uttalande. (som de gjort åter och åter igen då de försöker informera Sverige om vårt förfall ) så höll det sig på förstasidorna i flera dagar.....
Citera
2014-08-17, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungGurra
Fantastisk han är Fredrik Reinfeldt!

Mindgames på sitt eget sovande folk. Ett land där bristningsgränsen på invandringen är total och han ber om tålamod. aPropaganda-organet Flashback kryllar sionisterna och resten av dom "upplysta" svenskarna av allvar över stundens hetta

"- Hur kan Fredrik vara så matematiskt dum att han inte förstår att invandringen aldrig kommer hålla? Nu måste vi allesammans rösta på Sionist Partiet Sverigedemokraterna eftersom vi är så cyniskt smarta!"
Tror du inte att han fattar vad han håller på med? En offentligt finansierad välfärd går om intet snart och då är Fredde i mål, du kanske inte fattar att privata alternativ enligt amerikansk modell är målet? När den stora offentliga sektorn får skära ner pga invandring gynnas M, och de omöjliggör även S politik i samma veva, S kommer tvingas bli SD för att finna utrymme för reformer vilket inte kommer hända, så i princip har han tagit svensk politik gisslan.

Det här har noll och intet att göra med att hjälpa nödställda, det är 100% politik.
Citera
2014-08-17, 10:51
Bannlyst
Sveriges MEST hatade man gissar jag på....
Citera
2014-08-17, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Med bakgrund av Statsministerns uttalande, borde man inte ta ner denna sida?

Regeringen skall väl inte sprida myter?
Ja där tar regeringen upp myten att det e en ekonomisk belastning med invandring. Detta avfärdas som en myt citat "Sammantaget kan vi se att Sverige har kunnat kombinera en förhållandevis hög invandring med en god ekonomisk utveckling. Vi står oss väl såväl när det gäller mått på ekonomisk produktion som bredare välfärdsmått." slut citat. KOnstigt att reinfeldt nu ändrat och anser att det kostar mycket stora pengar med invandringen??
Citera
2014-08-17, 10:54
Medlem
disk00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abart
Du kanske struntar i din egen framtid , men tänk på hur framtiden för dina barn och barn barn eller framtida kommer att bli . Som det ser ut nu ser det inte ljust ut för Sverige .

Det är för sent, det är över. :' (
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in