2014-08-17, 02:11
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Ja, det är många som glömde hur skärpningarna i sjukförsäkringen kom till. De har helt förträngt att Göran Persson fick nog av att vi var dubbelt så mkt sjukskrivna som resten av EU, lovade ta i med hårdhandskarna och halvera sjuktalen, gav FK pengar och instruktioner för att anställa 500 "detektiver" som skulle spåra upp och utreda fusk, tillsatte en utredning av hur man skulle kunna minska sjuktalen kraftigt. Den blev klar 2006. Men han vågade inte driva igenom skärpningarna för att det var valår. Istället blev det alliansen som genomförde allt. Persson hade fått göra det själv om han vunnit. Läget var ohållbart.

Nu förtränger vi det igen och låtsas som att allt var frid och fröjd tills Reinfeldt kom från ingenstans och började tortera cancerpatienter med skärbrännare, köpte gåslever för deras pengar och matade Henrik Borelius med den under en kapitalistisk Caligulaorgie där alla var sprayade med guldfärg och satt på svarta kvinnor som hade hyrts in som levande divaner.

Jo nä jag minns "sjuksverige" och den valrörelsen. 2010 så vann ju Alliansen pga socialdemokraternas Mona Sahlin, skulle jag vilja påstå. Efter 2006 så har vi ju sett hur centerpartiet har gått och blivit nyliberala tokar med jäntan Annie Lööf som inte kan tänka sig Centerpartiet som ett självständigt parti utan Alliansen.
Citera
2014-08-17, 02:12
Medlem
geir44s avatar
Det kan bli nödvendigt med assistans från Ryssland för att lösa detta..
Citera
2014-08-17, 02:13
Medlem
Tamburmajors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apjordan
(FB) Sverige, nu rankad som världens starkaste ekonomi!

Hur hänger det ihop?

Andra länder i jämförelse går mycket sämre? Hur tror du Sveriges ekonomi skulle vara om vi haft en ansvarig invandring, en sund företagspolitik och skatter? Sämre eller sjukt mycket bättre, för alla grupper?
Citera
2014-08-17, 02:13
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antartica
Vad skönt att han tar ett sådant kraftfullt avstånd från främlingsfientlighet. Det kan behövas i dagens politiska klimat. Jag tycker att kostnaderna för att ta emot flyktingar är rimliga sett ur ett humanitärt perspektiv och tror att dessa nyanlända svenskar kommer bidra till ett bättre Sverige för alla i framtiden.

Bra jobbat Reinfeldt!

När vår integrationspolitik är så pass värdelös att det finns människor som bott i decennier i Sverige utan att kunna göra sig förstådda på svenska så tvivlar jag på att deras svenska skulle bli bättre av att mottagandet mångdubblas.
Citera
2014-08-17, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Vem i hela fridens namn kan rösta på moderaterna efter det här? Lämna det sjunkande skeppet så fort ni kan! Det är en galen och vansinnig landsförrädare som styr det där partiet. Fredrik Reinfeldt är tamejfan den sämsta statsminister vi någonsin haft i det här landet! Massinvandringen har fan dubblerats under hans år som statsminister och nu ska den skjuta i höjden ännu mer med vansinniga 150.000-200.000 personer I ÅR, i lilla stackars Sverige! Det är så man vill gråta och kräkas på eländet!!

Såna som Bert Karlsson som tjänar miljoner på sina flyktingboenden.

Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Bra Reinfeldt din jävla dåre! Din jävla idiot! Landsförrädare!!

Nu kommer fler rösta på S & SD och sätta Stefan Löfven på statsministerposten! Jag blir så jävla glad! Detta förgyllde min dag!

Nigga snälla

Det står i socialdemokraterna partiprogram att de vill ta emot fler invandrare så hur tänker du med att det vore bli bättre med Stefan Löfven som statsminister? Visst bättre än Reinfeldt men inte så mycket bättre.

Vi får se.
Citera
2014-08-17, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apjordan
(FB) Sverige, nu rankad som världens starkaste ekonomi!

Hur hänger det ihop?
Utförsäljning.
Citera
2014-08-17, 02:35
Medlem
Vad säger ni? är det dags att utvandra till ett land som japan till exempel där invandringen är låg?
Citera
2014-08-17, 02:37
Medlem
kmbalis avatar
https://m.youtube.com/watch?v=2zlxWFRl9DM

Bob Hund: Jag rear ut min sjal, allt ska bort.

Reinfeldt: Jag rear ut mitt land alla svenskar ska bort.
Citera
2014-08-17, 02:42
Medlem
dontbeaheros avatar
Det här måste ju bli moderaterna enklaste valkampanj eftersom det inte finns några pengar att spendera. Alla pengar kommer att gå till flyktingar.
Man behöver inte raketforskare för att begripa att SD jublar över statsministerns valtal.
Inget kunde ha kommit mer lägligare, nu inför valspurten.
SD...jag gissar typ 12-15 procent.
Citera
2014-08-17, 02:51
Medlem
disk00s avatar
Sedan jag läst detta mår jag illa, vet att Sverige är på nerväg och jag ser ingen utväg.

Att vandra runt i Stockholm och se när zigenare campar längs hela gatan är tragiskt och hemskt, dessa råttor har inget här att göra. De vandrar in på snabbmatskedjor, rotar i soptunnorna och snor läsk (detta är stöld, men bryr sig någon? Svar; Nej, personen i fråga är ju törstig och har en mörk hy.)

Man kanske skulle ge dem en vett och etikettskola om hur man beter sig i ett humant samhälle, inte för att de skulle göra någon skillnad med deras inställning.
Nu är det inte bara zigenare som är problemet utan hela islam + stora delar av afrikanerna har ju fel inställning för att bo här (vi gillar inte gruppvåldtäkter http://www.tv2.no/2014/08/15/nyheter/ikkegreit/5885579),

Stanna vid sanden och bergen. Grannländerna till dessa parasiter har ju redan insett vilka avskum de är och tar avstånd, Sverige är trögfattade och inser ingeting.

F*ck FI och alla hipsterb*gar som glider runt i detta avlånga land och förstör det som byggts upp, dessa människor är rädda för smuts och våld men ändå klär de sig som luffare och mentalt invalida varelser. Det är försent och jag blir deprimerad bara jag tänker tanken på Sverige, avslutningar i kyrkan, nationalsången eller en svensk flagga.

De klagar på att j*dar blir förföljda och deras rutor blir krossade om de flaggar deras fönster, men vad skulle hända om jag hade en svensk flagga i mitt fönster, vet att jag skulle bli värre trakasserad.

Det är för sent och jag tror att det är totalt kaos på jorden om ca 10 år (det har redan börjat men det kommer smälla om 1-3 år) och då måste man ha sitt på det torra, ha en egen militia med utvecklade vapen och strategier för att klara den zombieinvation som jorden kommer likna.

Mvh ITStoLATE
Citera
2014-08-17, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontbeahero
Det här måste ju bli moderaterna enklaste valkampanj eftersom det inte finns några pengar att spendera. Alla pengar kommer att gå till flyktingar.
Man behöver inte raketforskare för att begripa att SD jublar över statsministerns valtal.
Vad ska SD göra med 12-15 procent? De behöver egen majoritet för att kunna uträtta saker. Du förstår väl att Sverige är förlorat?
Citera
2014-08-17, 02:52
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontbeahero
SD låg på ett för dem i ett mindre fördelaktigt val på nära 10 % dvs EU valet.
Att SD med tanke på det bara skulle få 12 % är orealistiskt.
SD ligger idag på 15 % och lär snarare få mer än mindre.
Helfel's sinnessjuka tirader får säkerligen ett hyfsat gäng tvivlande moderater att överge skutan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in