2014-08-16, 13:13
Medlem
Scipio-Scanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Han lovar alltså bort hela utrymmet ekonomiskt, allt utrymme för vallöften till förmän för massinvandringen!?? Vill han att moderaterna ska ner i avgrunden? Vem fan kan rösta på dom efter det här!??

Massor av moderater måste ju koka av ilska i just detta nu och medlemskapen i Sverigedemokraterna väller väl in kan jag ana!

Jag är säker på att det är fler än du tror som fortfarande kan tänka sig rösta på M, folk är nämligen helt kliniskt dumma i huvudet! Dock lär en hel del M väljare dra öronen åt sig utan tvekan, deras röst lär inte hamna hos S om jag säger så
Citera
2014-08-16, 13:14
Medlem
DaGirafts avatar
Får man inte lite samma känsla som 0:13-0:34, Churchills tal till det engelska folket i maj 1940?

https://www.youtube.com/watch?v=98InkW0GAlI&feature=player_detailpage#t=13
Citera
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Jävligt intressant. Svenskarna är överlag ett generöst och medlidande folk. Då har det inte varit tal om att svenskarna prioriteras bort. Generellt har medelklassen och över haft det bra. Vi har kunnat bortse från nedskärningarna till en viss del. Nu när man ska offra välfärden helt framför världsproblem tror jag folk vaknar. Ha tålamod svenne

Vad jag föraktar Reinfeldt.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Jag trodde Mina Sahlin skulle gå till historien
som den partiledare som skadat sitt eget parti
mest i modern tid. Men tydligen hade jag
fel.
Hej då moderaterna.

Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Okej, nu är inte moderaterna ens längre ett alternativ. Jag har stått ut med mycket, men nu spikades fan kistan igen.

Vem i hela fridens namn kan rösta på moderaterna efter det här? Lämna det sjunkande skeppet så fort ni kan! Det är en galen och vansinnig landsförrädare som styr det där partiet. Fredrik Reinfeldt är tamejfan den sämsta statsminister vi någonsin haft i det här landet! Massinvandringen har fan dubblerats under hans år som statsminister och nu ska den skjuta i höjden ännu mer med vansinniga 150.000-200.000 personer I ÅR, i lilla stackars Sverige! Det är så man vill gråta och kräkas på eländet!!
Citera
Medlem
Han säger att kostnaden för det invandrarindustriella komplexet kommer att växa radikalt!!

Det är moderater som äger det invandrarindustriella komplexet.
Citera
2014-08-16, 13:15
Medlem
tzjs avatar
Våra hjärtan öppnades redan, det han ber om nu är att öppna våra rövar helt enkelt.
Sorry Reinfeldt. Men ditt politiska självmord är ett faktum. Game over.

Nu får vi se till att media snappar upp detta viktiga sommartal, och publicerar ledare som väcker mer eftertanke.
Citera
2014-08-16, 13:17
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
"Slösat bort finanserna"? Hur kommer det sig att Sverige är ett av de länder som klarat sig bäst ur lågkonjunkturen i Europa?

Kan ha något att göra med utförsäljningar.
Citera
2014-08-16, 13:17
Bannlyst
A-kassan har statt still hur lange som helst!

Sjuka har jagats med blaslampa!

Skattesankningar pa 100-tals miljarder till de som har det bast i samhallet!

NU KOMMER SISTA SPIKEN I KISTAN!

Allt, ja precis allt som byggts upp av generationer av svenskar. Hog skatt for ett tryggt samhalle, aven om man blir sjuk eller arbetslos.

VARLDENS SOCIALBYRA! - TACK "QUISLING_REINFELDT"!

Nu kommer snart kravaller och kanske inom en tio-ars period har vi var egen "Palestina-situation".

Satans djavla kreatur! = Fredrik Reinfeldt

Nar kommer Islamister att bega sitt forsta terrordad i Sverige?
Nar far Sverige sin egen "Breivik"?

Alltsa NAR - Inte OM!
Citera
2014-08-16, 13:18
Medlem
Pengar_s avatar
Ja vi ska tydligen öppna våra hjärtan. Först säger han att vi kan inte lova någonting för det blir så stora kostnader för alla invandrare som ska hit. Sen börjar han helt plötsligt lova satsningar på allt möjligt. SD kommer att öka rejält efter valet.
Citera
Medlem
Pattcancers avatar
Vad fan gnäller ni över? Det var exakt såhär Sverige ville ha det när de röstade i förra valet. "Förräderi", my ass. Påstå inte att ni inte visste att ni skulle bli knullade i röven av regeringen. Var fjärde år är det samma visa. Ni böjer er ner och tar den i arslet, gnäller i fyra år och håller tummarna för att det inte ska vara lika oskönt nästa gång. Regeringens kuk är alltid densamma. Töj era arslen eller acceptera att det svider.
Citera
Medlem
De som kör med känsloargument som "öppna era hjärtan" måste i så fall öppna gränserna totalt utan några som helst förbehåll. Vi måste i så fall låta ambassader i hela världen ta emot ansökningar om uppehållstillstånd och godkänna dessa utan omsvep. Annars är de hycklare!

Det här utspelet visar med tydlighet att Reinfeldt redan gett upp valet, finns inte ens chans att detta på något sätt ökar Moderaternas popularitet, jag skulle gissa att de går mot ett bottenresultat.

Reinfeldt kommer avgå efter valet, frågan är vem som tar över och vad som då händer. Troligen kommer Sverigedemokraterna gå kraftigt framåt i valet vilket leder till att partierna börjar omvärdera sin politik.

Tyvärr är det som att vända Titanic och innan invandringspolitiken är förändrad kommer miljontals "flyktingar" beviljats uppehållstillstånd.
Citera
2014-08-16, 13:19
Medlem
Rafos avatar
Han vill helt enkelt skynda på polariseringen utav det svenska samhället. Vår skola kollapser, äldreomsorgen kollapsar, sjukvården kollapsar och våldet ökar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in