2014-08-17, 00:39
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Krona för krona alliansen har slut på pengar. Förutom på en punk, där är resurserna oändliga. Jag skäms som en hund att jag röstade på dem 2006.

Leta fram valsedeln från 2006, vik den och sätt den som DUM-STRUT på huvudet i morgon söndag.
Citera
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav-IV-Adolf
Jag undrar varifrån dessa fähundar till landsförrädare anser sig ha fått mandat att avskaffa det land som generationer av svenskar byggt upp.

Den heliga stolen förstås, vart annars..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Syriska rebeller = ISS = mördare
Varför skall dessa ha PUT i Sverige?

Nu är det ju så att ISIS och dessa rebeller strider emot varandra. Däremot pga att västvärlden med USA och Turkiet i fronten möjliggjorde att kriget blev långdraget och medföljande humanitära katastrof var ett faktum. I detta kaos fick radikala drägg som ISIS fäste och fri spelyta att göra vad dom ville.

Världen är i total kaos. Och gnistan var 911 och Bush gick rakt i fällan. Bin Laden var en smart jävel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ja sett till att SD inför förra valet förklarade massinvandringen och islam som det största hotet mot Sverige i modern tid, så kan jag förstå att du blir chockad. Fattas bara att de smäller av en bomb här före valet. Säpo har dessutom gått ut och varnat för att islamisterna planerar angripa Sverige.
Röstade på Sverigedemokraterna i föregående val så jag är inte chockad av den anledning du tror.

Jag är chockad eftersom en man som i snart ett decennium präntat in i svenska folket att invandringen är en ren vinst - både ekonomisk och kulturell - plötsligt, en månad innan valet, gör en 180-graders vändning och talar om för oss att vi nu måste dra åt svångremmen. Invandringen kostar plötsligt pengar och vi måste därför "öppna våra hjärtan" och härda ut den svåra tid som nu kommer. Därav är jag chockad, att denne man yppar dessa ord - jag har aldrig upplevt en sådan oärlig helomvändning i hela mitt liv.

Och massmedia hyllar hitintills hans tal. Det känns hopplöst.
Citera
2014-08-17, 00:41
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Röstade på Sverigedemokraterna i föregående val så jag är inte chockad av den anledning du tror.

Jag är chockad eftersom en man som i snart ett decennium präntat in i svenska folket att invandringen är en ren vinst - både ekonomisk och kulturell - plötsligt, en månad innan valet, gör en 180-graders vändning och talar om för oss att vi nu måste dra åt svångremmen. Invandringen kostar plötsligt pengar och vi måste därför "öppna våra hjärtan" och härda ut den svåra tid som nu kommer. Därav är jag chockad, att denne man yppar dessa ord - jag har aldrig upplevt en sådan oärlig helomvändning i hela mitt liv.

Ja det är själva HELOMVÄNDNINGEN som chockar. Samt "journalisternas" reaktioner; detta var modigt. Inte ett ord om man ljugit i 10 år.
Citera
Medlem
WACCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84

Ett tecken på att det inte längre finns en högerpolitik i Sverige som är värt namnet högerpolitik. Allt handlar om centraliserad populism för att locka till sig väljare. Svensk politik är död, man kan nästa lika gärna singla slant. Skillnaderna är så små.

Därför faller min röst i detta val på SD.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav-IV-Adolf
Haha, som en nekrolog över det snart hädangångna Sverige.

Det ojämförligt korkade svenska folket kommer inte att vakna på grund av detta. Det räcker med att titta hur folk utanför nyktra sammanhang som Flashback reagerar. De flesta är ju direkt överförtjusta i Reinfeldts kommentarer. Måhända kommer Sverigedemokraterna kamma hem någon procent extra men det spelar ju ingen större roll.

Jag undrar varifrån dessa fähundar till landsförrädare anser sig ha fått mandat att avskaffa det land som generationer av svenskar byggt upp.

Jag förstod för länge sedan att räddningen måste komma utifrån. Svensken är för stupid, för feg och ängslig för att ro skutan iland på egen hand. Det går ju bra i andra europeiska länder dock. Invandringskritiska partier sitter antingen i regeringsställning eller är största parti i många europeiska länder.
Citera
2014-08-17, 00:42
Medlem
Makrillens avatar
Ok det var spiken i kistan, har kämpat in i det sista med mitt Moderaterna men där tog det slut.
Motvilligt kommer jag nu rösta på SD.

Detta land som mina förfäder byggt upp med blod, svett och tårar, och jag själv som jobbat i snart 30 år och betalt skatt varenda månad.
Detta fina land som vi byggt upp generation efter generation ska nu saboteras för att Sverige ska ta emot ofantliga mängder flyktingar jämfört med andra liknande länder.

Frågan om varför Alliansen och MP gjort detta saknar svar, det finns inget svar.
Citera
2014-08-17, 00:43
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusphase
Problemet är att Sverige inte växer av eget barnalstrande. Det leder till att vi riskerar att sjunka i folkmängd. När ett land krymper befolkningsmässigt börjar det tyna bort för att på 100 års sikt dö helt.

Reinfelt har sökt att bota detta med stor invandring.

Medelfertiliteten i världen är idag 2.33 barn/kvinna, till skillnad från 1950, då den låg på 4.5 barn/kvinna. Enligt FN planar världens befolkning ut på ~10 miljarder människor. Varifrån ska man då ta invandrarna till Sverige menar du, om man MÅSTE hela tiden öka Sveriges befolkning?

Å andra sidan, http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Japan har ett intressant diagram över Japans framtida befolkning. År 2100 påstås det finnas ~40 miljoner japaner, till skillnad från dagens 125 miljoner. Frågan är, hur kunde Japan klara sig med enbart 40 miljoner år 1900? Varför skulle Japan vara ett förlorat land när man återvänt till 40 miljoner invånare? Om man fortsätter kurvan längre än 2100 planar även den ut på en stadig låg befolkning, inte ett totalt utplånande.

År 2100 lär medeljapanen vara mycket rikare, med frukterna av att ha ärvt 3 japaners livsverk från hundra år tidigare; utan bostadsbrist, utan råvarubrist, utan överbefolkning. Är inte en sjunkande befolkning en framgång snarare än ett undergångsscenario?
Citera
2014-08-17, 00:43
Medlem
Undra hur många ensamkommande skäggbarn det är på ingång 2015. Tycker dessa boenden ploppar upp som svampar. Men vi ska vara tysta och toleranta men framförallt betala kalaset.
Citera
2014-08-17, 00:44
Medlem
Overminds avatar
Flera av mina vänner & bekanta har nämnt sig under dagen att de kommer rösta på antingen V, S eller SD. Dessa var Alliansdrönare men mest Moderatdrönare. Detta pga Reinfeldts tal. Jag själv skall kolla på det imorgon eller Måndag.

Nu skall jag gå och lägga mig och sova med ett leende på läpparna.
Citera
2014-08-17, 00:44
Medlem
Måttligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Ja det är själva HELOMVÄNDNINGEN som chockar. Samt "journalisternas" reaktioner; detta var modigt. Inte ett ord om man ljugit i 10 år.

Som sagt, finns inte alla dessa lögner samlade på något lättillgängligt ställe?
Om inte, kan någon kunnig person tänka sig att göra en sammanställning?
Namn/partitillhörighet/datum är väl de mest relevanta uppgifterna förutom själva citatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in