Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Trams, så länge Syrien inte har vettiga demokratiska val finns ingen anledning att ta det hela seriöst
Trams? Skojar du med oss nu Bernard? Att en vuxen individ som dig själv inte kan vara objektiv och intellektuellt ärlig säger en hel del om dig som person. Du har under 2-3 år nu fått fakta om läget i Syrien, och ännu sitter du och trashar Assad fastän att folket vill ha honom, och fastän han bevisligen är det bästa för landet just nu. Hur var det med demokratin, jag trodde att du var en demokrat som ansåg att folket ska välja sina ledare och inte Väst och Usa. Du har ropat varg endast för att din storebror vill åt Syrien och Assad.
Svara på frågan nu då. Varför
tror du att väst agerade som dom gjorde gällande valet och förnekandet utav Syriers vilja angående Assad? Varför
tror du att vissa länder i väst som så ofta skriker ut om mänskliga rättigheter inte ville att Syrier som bosatt sig i dessa länder ska få rösta?
Citat:
men nu ser man vilken backlash Assad råkat ut för när han vägrat komma överens med de mera moderata sunniska krafterna; allt fler inser att Assad aldrig kommer kompromissa och därför söker man sig till allt mer extrema grupper.
Här kan jag ge dig rätt. Assad kunde ha agerat mer rationellt i början då vanligt folk demonstrerade.
Citat:
Samtidigt kan du fråga dig varför Assad var mer rädd för FSA än ISIS, och varför han slog ned de förra först. Hur kan det komma sig att han är mer rädd för vanligt folks missnöje än med extremisters dårskaper?
Fanns ISIS ens då? Kom inte dom in i bilden senare? Jag minns det så och har du en annan åsikt så får du gärna hänvisa till nåt som bevisar att ISIS fanns med i bilden redan ifrån början.
Ont: Tack
soria för ditt ihärdiga skrivande i denna tråden. Utan dig och
Zuparn så hade vi nog aldrig fått den rätta bilden vi har utav vad som sker Syrien just nu. Svensk media har valt sida och objektiva artiklar har det snålats med. Alla i tråden verkar ha fattat vad kriget egentligen handlar om och dom som inte gjorde det har dragit sig ur tråden, förutom vår objektive och ärlige moderator som är en fis som endast springer efter sin herres pipa.