Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
En källa har inget värde i sig utan det är innehållet och upphovsmanen som är det avgörande. Israel har något att vinna på att framställa islamistiska fundamentalist militanter som om de vore swat. Dem gör samma sak med Iran. Om dem håller på så här så kan dem lyckas få en riktigt fin deal angående irans kärnprogram. Hehe iranierna får ju knappt göra något överhuvudtaget, inte ens utvinnna uran för helvete. Sedan så går en knatte som dig runt och känner sig upprymd för att farbror israel framställt hizbulla som skräckinjaggande.
Jag sa till dig chris, du borde inte ha postat den där provocerande inlägget. Du vet turkarnas perspektiv. Deras perspektiv my ASS (ad), förstår du.

Såhär reagerade Pentagon på kriget 2006, The Washinton post:
"
U.S. military experts were stunned by the destruction that Hezbollah forces, using sophisticated antitank guided missiles, were able to wreak on Israeli armor columns. Unlike the guerrilla forces in Iraq and Afghanistan, who employed mostly hit-and-run tactics, the Hezbollah fighters
held their ground against Israeli forces in battles that stretched as long as
12 hours. They were able to eavesdrop on Israeli communications and even struck an Israeli ship with a cruise missile".
"When Israel and Hezbollah battled for more than a month in Lebanon in the summer of 2006, the result was widely seen as a
disaster for the
Israeli military."
"Another
Pentagon report warned that Hezbollah forces were
"extremely well trained,"
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2009/04/05/AR2009040502235.html
The NY Times:
"Hezbollah is a militia trained like an army and equipped like a state, and its fighters “are nothing like Hamas or the Palestinians,” said a soldier who just returned from Lebanon.
“They are trained and highly qualified,” he said, equipped with flak jackets, night-vision goggles, good communications and sometimes Israeli uniforms and ammunition. “All of us were kind of surprised.”
"At least two soldiers from his unit have been wounded by snipers who are
accurate at 600 yards. The Hezbollah fighters “are not just farmers who have been given weapons to fire,” he said. “
They are persistent and well trained.”
http://www.nytimes.com/2006/08/07/world/middleeast/07hezbollah.html?pagewanted=all&_r=0
Där dog ditt argument en gång för alla, och detta var 2006. Tänk dig Hizbollah nu 8 år senare.
Och medans Hizbollah gjorde dessa enorma framsteg mot vad som anses vara en utav världens bästa militärer. Gick ni kurder ner på huk och sög Turkiets kuk.
Citat:
Ursprungligen postat av
namo
Jag bemöter eld med eld, däremot ska du ge fan i att dra kurderna i diskussionerna mellan oss. Du försöker förolämpa oss genom att förolämpa kurdiska folket. Jag sa någonting fel och trots att jag erkände mitt misstag kommer du hit med dina opåkallade angrepp. Var du så jävla glad över mitt misstag att du såg rött?
Trodde eller ej jag var en av de som "uppskattade" din "info". För att du lätt så komisk.
Vi vet att kurder är underlägsna sina fiender på grund av att de saknar vapen. Peshmerga är dåligt utrustad, men YPG är sämre utrustad än Peshmerga.
Jag tvivlar på att du är en vanlig svensk kille, däremot tror jag starkt på att du är en utlänning som tror att han är svensk.Här är en gammal inlägg av dig: Vanliga svenska killar kollar inte på arabisk tv och de skiter i fullständig i hizbollah.
Du tar varje chans för att tala om för oss hur underlägsna vi är och du blir jätteglad när du ser Kobane i nöd.
1. Du bemöter eld med skitsnack för du är rädd att bränna dig.
2. Komisk?
3. Ja ni är underlägsna bra att du erkänner, men det är ju inte mitt fel eller hur? Jag säger bara sanningen. Du däremot försöker ge oss alla andra en förvriden bild av hur verkligheten ser ut.
4. Jag är faktiskt svensk, men jag här också Libanes. Alltså blandad.
5. Nej jag är inte glad, jag håller på YPG i Kobane, däremot är jag realistisk.