2014-08-14, 03:07
Medlem
Superlistigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Anledningen till att SD inte är lika stora i STHLM är att mångkulturen inte har "drabbat" oss innerstadsbor i tillräcklig utsträckning. Glöm inte att STHLM är en extremt segregerad stad. Så länge innerstadsborna kan bo och verka utan mångkulturens konsekvenser utgör detta inget bekymmer. Vi i innerstan har inte samma upplevelser av mångkulturen som exempelvis en förortsbo, då våra erfarenheter i princip begränsas till diverse kulinariska specialiteter, kallprat med vår försvenskade granne från Iran som arbetar som civilingenjör och så vidare. Så länge det är på denna nivå kan vi stoltsera med hur goda och fina vi är genom dagens migrationspolitik.

Det håller ändå på att vända. Tiggeriet retar gallfeber på folk. Man kan inte gå många meter utan att behöva stöta på en tiggare. SD fick väl cirka 7% i EU-valet? Jag tippar på att SD erhåller runt 10% i STHLM. Glöm inte heller att 08r är extremt fixerade vid att upprätthålla ett "fint" anseende, varför man ska lita föga till opinionsmätningar rörande SD:s stöd i STHLM.
I
Det håller absolut på att vända. Jag har haft en konsekvent tankefrö-aktivist-agenda gentemot mina kollegor sedan 2010. Jag har hittills mött på starkt motstånd så fort jag närmat mig PK-muren, Men igår, när jag beskrev hur jag bekämpade mina nya grannar, fick jag oväntat moralkskt eldunderstöd. Jag hoppas att något stort är på gång. (Annars är det nog kört?)
Iofs kommer jag likt den siste mohikanen aldrig ge upp mitt etniskt svenska ursprung. Vore synd om ens folk dog ut.
2014-08-14, 08:24
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hmm... SD beställer och betalar för 1 undersökning. Sedan gör Sentio, finansierad ur egen ficka, ca 80 ytterligare opundersökningar, i allmänt marknadsföringsyfte (!?), som presenteras först i nättidningar närstående SD.

Det låter osannolikt.

För det första så är det inte säkert att Sentio gör det ur egen ficka utan det kan finnas någon annan beställare och för det andra så kan vem som helst maila och få Sentios mätning och att "nättidningar närstående SD" är de första att få tag i resultaten lär ha något att göra med att de är mer intresserade än andra...

Som sagt så tjänar inte instituten mycket på OU men de skaffar sig kunder som vill göra andra undersökningar. En OU kostar heller inte så mycket speciellt inte en webbaserad. Så det är egentligen publikationen av deras resultat som kostar men eftersom de som publicerar den vill ha den så tar de inte betalt för det vilket leder till att Sentio inte går särskilt mycket back på att göra OU. Troligen går de plus genom att de får fler kunder

(Detta är rena spekulationer men det betyder inte att det inte stämmer )
2014-08-14, 08:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hmm... SD beställer och betalar för 1 undersökning. Sedan gör Sentio, finansierad ur egen ficka, ca 80 ytterligare opundersökningar, i allmänt marknadsföringsyfte (!?), som presenteras först i nättidningar närstående SD.

Det låter osannolikt.
Som sagt, maila Arve på Sentio & fråga ifall du känner dig osäker.
2014-08-14, 11:36
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Anledningen till att SD inte är lika stora i STHLM är att mångkulturen inte har "drabbat" oss innerstadsbor i tillräcklig utsträckning. Glöm inte att STHLM är en extremt segregerad stad. Så länge innerstadsborna kan bo och verka utan mångkulturens konsekvenser utgör detta inget bekymmer. Vi i innerstan har inte samma upplevelser av mångkulturen som exempelvis en förortsbo, då våra erfarenheter i princip begränsas till diverse kulinariska specialiteter, kallprat med vår försvenskade granne från Iran som arbetar som civilingenjör och så vidare. Så länge det är på denna nivå kan vi stoltsera med hur goda och fina vi är genom dagens migrationspolitik.

Det håller ändå på att vända. Tiggeriet retar gallfeber på folk. Man kan inte gå många meter utan att behöva stöta på en tiggare. SD fick väl cirka 7% i EU-valet? Jag tippar på att SD erhåller runt 10% i STHLM. Glöm inte heller att 08r är extremt fixerade vid att upprätthålla ett "fint" anseende, varför man ska lita föga till opinionsmätningar rörande SD:s stöd i STHLM.

Som du nämner har Stockholms innerstad eliten bland invandrarna. Sedan är det ju så att Stockholm är en världsstad och vill så vara. Det glömmer många. Har varit rätt mycket i London och New York och där omhuldas den så kallade internationella präglingen, vilket också är städernas styrka, lockelse och tillväxt. Bara för att strax utanför vara totalt fritt från internationella inslag. Så har det ju sett ut här i Sverige också. Men det håller på att ändras. Vilket jag tror är anledningen till att allt fler Stockholmare röstar SD. När Stockholmaren drabbas av vägpirater eller argsinta asfaltsläggare på campingplatserna är det inte kul längre. Inte heller att man på ens sommarställe har fått nya grannar med en jättefamilj av somaliskt ursprung eller när man ligger på stranden och störs av förbipasserande tiggare. Över allt ska man berikas.
2014-08-14, 12:07
Bannlyst
http://www.samtiden.nu/2752/valanalys-i-forvag/

"Val-expert" tror att SD får 12 % i valet.
2014-08-14, 15:31
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
OT men ändå inte , inloggade på Avpixlat är nu stadigt över 1000 , efter att ha legat kring 700 och skvalpat under en lång tid , något hände, kanske strömmen börjar röra sig åt samma håll (det kollektiva medvetandet)

En OT till men ändå inte , pratade med en kamrat i en bruksort i Gästrikland häromdan och alla han känner kommer att rösta SD.
Börjar det röra sig i folkdjupen på riktigt nu , vi är (var) en homogen nation och svensken är fortfarande i majoritet , min känsla börjar bli att det "kollektiva medvetandet" har vaknat , det kan faktiskt bli vad fn som helst i valet för SD och då pratar vi inte om en negativ tendens.
Till skillnad från dom som "vet" kan folket se bakom nästa hörn och dom gillar inte vad som uppenbarar sig där.

Den perfekta stormen är här. Vidriga ISIS kommer skrämma ytterligare väljare till SD, för att bara nämna ett aktuellt fragment av alla nuvarande faktorer som drar folk mot SD.

Det kan bli ett chockval för Ullenhag (a k a floskelpapegojan)och resten av konsensuseliten.

Även finnar, balkanfolk och andra grupper med utländsk bakgrund och ordnade liv lär i viss grad lägga SD-lapp.

Det enda jag har att säga är att gå och rösta i valet! Häng med på tåget där svenskarna och andra integrerade grupper sänker etablissemanget i september, ordentligt.

Detta kan bli årets fest, men då måste alla dra sitt strå till stacken. Känslan är att det är väldigt många som i hemlighet sitter och smyger med sin SD-röst just nu.

Mvh /RingRing
Senast redigerad av RingRing2014 2014-08-14 kl. 15:42.
2014-08-14, 18:03
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014

Det enda jag har att säga är att gå och rösta i valet! Häng med på tåget där svenskarna och andra integrerade grupper sänker etablissemanget i september, ordentligt.

Detta kan bli årets fest, men då måste alla dra sitt strå till stacken. Känslan är att det är väldigt många som i hemlighet sitter och smyger med sin SD-röst just nu.

Mvh /RingRing

Sitt strå till stacken är att värva en röst till den sverigevänliga sidan. Alla har någon släkting eller vän.
2014-08-14, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Som du nämner har Stockholms innerstad eliten bland invandrarna. Sedan är det ju så att Stockholm är en världsstad och vill så vara. Det glömmer många. Har varit rätt mycket i London och New York och där omhuldas den så kallade internationella präglingen, vilket också är städernas styrka, lockelse och tillväxt. Bara för att strax utanför vara totalt fritt från internationella inslag. Så har det ju sett ut här i Sverige också. Men det håller på att ändras. Vilket jag tror är anledningen till att allt fler Stockholmare röstar SD. När Stockholmaren drabbas av vägpirater eller argsinta asfaltsläggare på campingplatserna är det inte kul längre. Inte heller att man på ens sommarställe har fått nya grannar med en jättefamilj av somaliskt ursprung eller när man ligger på stranden och störs av förbipasserande tiggare. Över allt ska man berikas.

För någon månad sedan passerade jag Hornsbergs strand. Hornsbergs strand är ett nybyggt bostadsområde på västra Kungsholmen, sjönära med badmöjligheter. Jag reagerade på den höga andelen araber och afrikaner. Funderade inte så mycket på det, men tyckte ändå att det var lite märkligt då det är ett relativt dyrt område. Tänkte mest - tur att man inte bor här..

Snackade med en vän som bor på Kungsholmen, båda lokaltidningarna hade rapporterat om att det var stökigt i området. Tydligen berodde problemen på att det var många ditresta badgäster.

Som lösning på problemen hade läsarna föreslagit, gated community, medborgargarde, narkotikahundar, entréavgift o.s.v.

Direktpress-tidningarna har i vanliga fall en miljöpartistisk prägel med tiggarsnyft och bilhat som återkommande käpphästar.

http://pdf.direktpress.se/flashpublisher/magazine/10819

http://www.direktpress.se/vartkungsholmen/Nyheter1/Har-ar-Hornsbergsbornas-losningar-pa-strandkaoset/

Återstår att se om kaoset påverkar valresultatet.
Senast redigerad av Tugor 2014-08-14 kl. 19:25.
2014-08-14, 18:26
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F-lashback
http://www.samtiden.nu/2752/valanalys-i-forvag/

"Val-expert" tror att SD får 12 % i valet.

Och då är det givetvis väldigt lågt räknat..
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Den perfekta stormen är här. Vidriga ISIS kommer skrämma ytterligare väljare till SD, för att bara nämna ett aktuellt fragment av alla nuvarande faktorer som drar folk mot SD.
Jo intressant det här med islamismen,på facebook har ju tidigare PK kunnat ta fram rasistkortet när islam och islamister kommit på tal ,idag håller inte det utan mothugg,länkar medmera gör att PKfolket istället snabbt försvinner.
Men det Isis visar upp gör ju att nazisterna var gullepojkar i jämförelse.

Citat:
Det kan bli ett chockval för Ullenhag (a k a floskelpapegojan)och resten av konsensuseliten.
Såg en bra liknelse av Ullenhag och Folkpartiet någonstans,man jämförde dom med idioterna på Skyskrapan i Independence Day...,ligger en hel del i det.

Citat:
Även finnar, balkanfolk och andra grupper med utländsk bakgrund och ordnade liv lär i viss grad lägga SD-lapp. Från alla etablerade invandrargrupper kommer folk att rösta på SD,även från vissa sk "flyktingländer"
Det enda jag har att säga är att gå och rösta i valet! Häng med på tåget där svenskarna och andra integrerade grupper sänker etablissemanget i september, ordentligt.[/quote]
Jo borde bli bra valdeltagande bland svenskvännerna i år.
Citat:

Mvh /RingRing
Tror egentligen inte att någon som väl gått över till den "mörka" sidan smyger,och varje dags PKvansinne gör att det blir lättare att erkänna sitt SDstöd. Men finns nog en hel del som inser att det gamla partivalet inte håller och nu sitter med för och emot Sd som ett alternativ till höstens val..
2014-08-14, 18:33
Medlem
Fortsätter den utveckling som per definition måste fortsätta på grund av den helt vetalösa massinvandringen så är det snart PK väljarna som får smyga.
Åtminstone är känslan så från Kronobergs län.
Proppen är helt på väg att gå ur tunnan och ut kommer att välla en sällan skådad PK sörja.
PK är helt på defensiven i landsort Sverige och den utvecklingen kommer inte heller att gå att hejda.
2014-08-14, 18:41
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Fortsätter den utveckling som per definition måste fortsätta på grund av den helt vetalösa massinvandringen så är det snart PK väljarna som får smyga.
Åtminstone är känslan så från Kronobergs län.
Proppen är helt på väg att gå ur tunnan och ut kommer att välla en sällan skådad PK sörja.
PK är helt på defensiven i landsort Sverige och den utvecklingen kommer inte heller att gå att hejda.
Dessutom finns nu så mycket källor på nätet som visar att allt det SD tidigare sagt är sant ,och snarast underdrifter.
Måste vara ett rent helvete för övriga partier att ha målat in sig så enormt i hörnet att vad man än säger blir man nedsablade av SD.
Vissa försöker nu ta delar av Sd,s frågor och det ska givetvis uppmärksammas på nätet av oss ,då det ytterligare visar att vi är de som har rätt i svensk politik.
2014-08-14, 18:58
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Har noterat att unibet har sänkt oddset på SD ifrån 1,28 till 1,22 på att de skall bli större än 9,5 %.
Oddset på att bli mindre än 9,5 % är 3,75.

https://se.unibet.com/betting#/group/2000061967/category/4001

Citerar mig själv ifrån juni..

Unibet har iallafall sänkt oddset ifrån 1,22 till 1,15.

https://se.unibet.com/betting#/group/2000061967/category/4001

Rejdar med anhang : ni får nu oddset 4,6 på att SD blir mindre än 9,5 %. Skynda att fynda.., kan bli ert livs affär..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in