Citat:
Ursprungligen postat av
Multikulti2
Hej vart är den där anv#ndaren som skrivit sedan förra valet att SD ständigt minskar?? Vad anser han att valresultatet kommer bli för SD? Om de minskat nu i 4 ar sa borde han väl anse att 4% är rimligt eller under spärren?
Reidar du tänker på han sköt sig en kväll i våras ner livet tedde sig alltför dystert. Nej jag skämtar har har dragit sig tillbaka från propagandatjänsten och fått andra arbetsuppgifter.
Men är inte den enda blådåren som gått i Bagdad Bobs fotspår, dock verkar de alla ligga väldigt lågt just nu.
Om Sd mer än fördubblar väljarsympatierna så är det överraskande bra med tanke på att de inte riktigt fördubblade resultatet mellan 2006 och 2010. År 2002 1,13%, år 2006 2,93% år 2010 5,7%, år 2014? i intervallet 11-14%. Ja ja optimister, jag hoppas också på en paradigm-lavin, men var realister.
Alldeles efter årets val kommer många som ser Sd;s resultat att ångra sig. -" varför röstade inte jag också på Sd"?

därefter växer det till det dubbla år2018, 22- 28% och absolut största parti. Och då mina vänner börjar förändringens tid på allvar.