Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
För ett år sedan var jag själv ganska övertygad om att regeringen skulle svänga avseende zigenartiggandet, för att slippa denna trojanska häst i valrörelsen. Men jag hade fel just i det avseendet. Men jag hade även lite rätt i övriga aspekter av frågan.
Men just det att man inte kunde svänga i tiggarfrågan, trots att man vetat om att problemet skulle komma, redan innan det började, tyder på att man tappat kontrollen & styrningen över situationen.
PK-vansinnet lever numera sitt eget liv, utan att någon egentligen styr längre.
Lite som när Kulturrevolutionen gick överstyr & inte ens Mao kunde kontrollera läget längre.
2013-10-23, 10:13
Ja, nog har det spårat ur alltid. Jag bor i Sthlmsområdet och varje gång jag ska gå och handla (detta gäller även närmsta kiosken) eller ta mig till spårbunden kollektivtrafik så möts jag av otaliga tiggare. Det handlar om 5-10 st dagligen om jag inte rör mig från mitt hemområde. När jag jobbar eller av andra skäl rör mig längre bort är tiggarna helt otaliga.
Detta är inte värdigt Sverige. Det är inte vårt fel att t.ex. Rumänien använder sina EU-miljarder (och de är många) till korruption istället för att hjälpa sina medborgare. Det är ovärdigt och förnedrande för alla inblandade.
De enda som kan räkna hem något på detta är dessa zigenarbossar tillika slavhandlare som tar hit folk, placerar ut dem och stjäl deras förtjänst.
Fruktansvärt.
Att SD:s opinion kommer att öka p.g.a. detta ser jag som självklart, men det ska inte behövas. Statsministern är ju helt besatt i detta och förnedrar t.o.m. egna riksdagsledamöter som vill ta tag i frågan.
Om detta får spridning vågar jag hoppas på närmare 15 % i valet.