2014-08-14, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Såg en bra liknelse av Ullenhag och Folkpartiet någonstans,man jämförde dom med idioterna på Skyskrapan i Independence Day...,ligger en hel del i det.

Klockren liknelse! Tur att jag anonymt kan erkänna att jag sett filmen
2014-08-14, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tror att tiggarna har gjort en stor inverkan på just Stockholmarna.
Även om man slipper blattar i bostadsområdet i innerstan, så har man nu fått ordentligt med zigenare som bajsar i parkerna, tigger, rånar åldringar & lever jävel.

Jag lever själv segregerat, fast på "landsorten". Men här räcker det att man kör 3 gator "fel" på väg till affären, så kommer man mitt i skiten. I Stockholm är det ju nästan ingen som "råkar" köra en runda till Rinkeby av misstag. Men tiggarna slipper ingen undan.
Japp! Och det är nog väldigt ironiskt, eftersom man kan relativt lätt få bort tiggarna på ett lagligt sätt. Däremot blir det avsevärt svårare, även om SD får stor inflytande, att "få bort" Rinkeby.
I början, när tiggarproblemet dök upp, blev jag väldigt rädd att andra partier skulle dra lätta politiska poänger genom att "förbjuda" tiggeriet. Istället valde de att vara "goda" och lämna därmed frågan åt SD. Ja, jag får väl hoppas på att SD utnyttjar det till fullo.
2014-08-14, 20:28
Medlem
Jag tror att SD kommer landa på 13% på valnatten. Jimmie sa vid EU-valet att SD är underskattade i opinionen, vilket pendlar mellan 10 och 13%. Men här tror jag det är stopp tyvärr!
2014-08-14, 20:51
Medlem
2big4yous avatar
I morgon kommer Sentio´s Augustimätning,vad tror vi.
Högre än Juli månads 15,4%?
2014-08-14, 20:58
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you

Ungefär densamma, men jag tror definitivt SD får mer än 15% i valet.
Frågan är bara hur mycket, verkar som proppen gått ur nu och folk fått upp ögonen.
Vem man än pratar med ang. flyktingar och tiggare skakas det på huvudet.
2014-08-14, 21:12
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you

Sverigedemokraterna hade 13,5% i Juli hos Sentio, inte 15,4%.

Jag gissar på 12,8-14,2% någonstans
2014-08-14, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Sitt strå till stacken är att värva en röst till den sverigevänliga sidan. Alla har någon släkting eller vän.

Har dragit mitt strå till stacken. Sambon samt en kollega kommer nu "rösta rätt" i september. Jobbar vidare på fler kollegor...
2014-08-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Sverigedemokraterna hade 13,5% i Juli hos Sentio, inte 15,4%.

Jag gissar på 12,8-14,2% någonstans
Korrekt! Man kan dock vara skeptisk till viktningen. I rådatan fick SD 15,4 och S 25,9. Att det slutliga resultatet höjde S och sänkte SD kan bero på att man fick många svar i de geografiska områden där SD är starka och S svaga, men är det verkligen sannolikt? Är det inte mer sannolikt att folk i områden där SD är starka var mindre benägna att svara på vilket parti man ville rösta på?

För mig känns det som att siffran 15,4 är betydligt mer sannolik än siffran 13,5, och att det verkliga stödet för SD kan vara betydligt högre än så.
2014-08-14, 22:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Japp! Och det är nog väldigt ironiskt, eftersom man kan relativt lätt få bort tiggarna på ett lagligt sätt. Däremot blir det avsevärt svårare, även om SD får stor inflytande, att "få bort" Rinkeby.
I början, när tiggarproblemet dök upp, blev jag väldigt rädd att andra partier skulle dra lätta politiska poänger genom att "förbjuda" tiggeriet. Istället valde de att vara "goda" och lämna därmed frågan åt SD. Ja, jag får väl hoppas på att SD utnyttjar det till fullo.
För ett år sedan var jag själv ganska övertygad om att regeringen skulle svänga avseende zigenartiggandet, för att slippa denna trojanska häst i valrörelsen. Men jag hade fel just i det avseendet. Men jag hade även lite rätt i övriga aspekter av frågan.

Men just det att man inte kunde svänga i tiggarfrågan, trots att man vetat om att problemet skulle komma, redan innan det började, tyder på att man tappat kontrollen & styrningen över situationen.
PK-vansinnet lever numera sitt eget liv, utan att någon egentligen styr längre.

Lite som när Kulturrevolutionen gick överstyr & inte ens Mao kunde kontrollera läget längre.

2013-10-23, 10:13
Citat:
Zigenaranstormningen som kommer när Rumänien & Bulgarien kommer med i Schengensamarbetet vid årsskiftet kommer nog att få en större inverkan än vad man först kan tro.

DN har insett detta, därav årets olika zigenarsnyftkampanjer för att "stämma i bäcken". Tyvärr för dom så är verkligheten deras fiende. Dels tycks ingen bry sig om den sk. "romregistreringen" & nu kommer flera fall av barnarov bland Zigenare fram i ljuset som ytterligare lök på laxen.

När våren kommer & städerna översvämmas av tiggare, ficktjuvar, guldförsäljare & pensionärsrånare så funkar nog inte den gamla retoriken längre.

Det skulle inte förvåna mig om PK-sfären svänger när det gäller Zigenare. Dom offras helt enkelt för att inte tynga ner PK-skutan inför valet. Det tidigare så förhatliga tiggeriförbudet kommer nog att få ett ganska brett stöd innan valet nästa år.

Problemet med den bortrövade blonda flickan är att det rent känslomässigt talar direkt till de kvinnor som annars inte låter sig påverkas av sakargument. Här är det istället en liten söt flicka som påminner om någon ur en sentimenal tjejfilm av den typ som brukar sändas på dagtid under julens mellandagar.
Att hitta på några känsloargument för att rädda situationen går inte. Att komma med sakargument får bara motsatt effekt -"Så du är för att våra barn skall kidnappas?"-
Rädslan för att dom egna barnen skall drabbas är allt för stor för att snackas bort.

Så om 7-klövern fortsätter att argumentera för att det är bra för Sverige att Zigenare från utlandet fritt kan resa in i landet så kommer det otvivelaktigt att straffas i opinionsläget & det kommer framför allt att påverka opinionen bland kvinnor.
2014-08-14, 23:06
Medlem
PatriaNostras avatar
Citat:
För ett år sedan var jag själv ganska övertygad om att regeringen skulle svänga avseende zigenartiggandet, för att slippa denna trojanska häst i valrörelsen. Men jag hade fel just i det avseendet. Men jag hade även lite rätt i övriga aspekter av frågan.

Men just det att man inte kunde svänga i tiggarfrågan, trots att man vetat om att problemet skulle komma, redan innan det började, tyder på att man tappat kontrollen & styrningen över situationen.
PK-vansinnet lever numera sitt eget liv, utan att någon egentligen styr längre.

Lite som när Kulturrevolutionen gick överstyr & inte ens Mao kunde kontrollera läget längre.

2013-10-23, 10:13

Ja, nog har det spårat ur alltid. Jag bor i Sthlmsområdet och varje gång jag ska gå och handla (detta gäller även närmsta kiosken) eller ta mig till spårbunden kollektivtrafik så möts jag av otaliga tiggare. Det handlar om 5-10 st dagligen om jag inte rör mig från mitt hemområde. När jag jobbar eller av andra skäl rör mig längre bort är tiggarna helt otaliga.

Detta är inte värdigt Sverige. Det är inte vårt fel att t.ex. Rumänien använder sina EU-miljarder (och de är många) till korruption istället för att hjälpa sina medborgare. Det är ovärdigt och förnedrande för alla inblandade.

De enda som kan räkna hem något på detta är dessa zigenarbossar tillika slavhandlare som tar hit folk, placerar ut dem och stjäl deras förtjänst.

Fruktansvärt.

Att SD:s opinion kommer att öka p.g.a. detta ser jag som självklart, men det ska inte behövas. Statsministern är ju helt besatt i detta och förnedrar t.o.m. egna riksdagsledamöter som vill ta tag i frågan.

Om detta får spridning vågar jag hoppas på närmare 15 % i valet.
Senast redigerad av PatriaNostra 2014-08-14 kl. 23:11.
2014-08-14, 23:31
Avslutad
17.7% 14 september.
2014-08-14, 23:33
Medlem
PatriaNostras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
17.7% 14 september.

Kul om det vore sant. Kan du ge lite mer kött på benen, så att säga?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in