2013-01-13, 15:20
Medlem
Exotiics avatar
Har gått igenom nästan hela tråden nu, men sorry om jag har missat något som redan finns.. Men:

Är det bara jag som undrar om hennes familj? Mamma, pappa, syskon? Vilka är dom? Har hon någon kontakt med dom?
Citera
2013-01-13, 17:40
Medlem
Undrar jag med... Tror inte de har nån kontakt efter den där historien om att Bernys bror skulle våldtagit henne...Kan inte tänka mig det i alla fall. Tror knappast det var sant, var nog bara en sjuk anklagelse från Berny. Men oavsett sant eller ej borde det vara svårt att upprätthålla en normal relation efter nåt sånt. Nån som vet var resten av familjen bor, om nån bloggar eller liknande? Visst är väl familjen katoliker?
Citera
2013-01-13, 18:15
Medlem
Exotiics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SooAloone
Undrar jag med... Tror inte de har nån kontakt efter den där historien om att Bernys bror skulle våldtagit henne...Kan inte tänka mig det i alla fall. Tror knappast det var sant, var nog bara en sjuk anklagelse från Berny. Men oavsett sant eller ej borde det vara svårt att upprätthålla en normal relation efter nåt sånt. Nån som vet var resten av familjen bor, om nån bloggar eller liknande? Visst är väl familjen katoliker?

Nej precis, det har du nog rätt i.. Jag undrar också över allt det där. Måste ju varit påfrestande för resten av familjen att ha Berny som dotter/syster..
& hur länge bodde hon hos sina föräldrar t.ex.?

Ja de är katoliker. Misstänker att de ursprungligen är från Irland eller liknande då Bernadette (som hon verkar hetat från början) är ett irländskt namn. Det skulle även gå ihop med att familjen är katoliker då Irland är ett katolskt land. Kanske har fel nu, men det kan vara så..
Citera
2013-01-14, 07:14
Medlem
[quote=Exotiic]Nej precis, det har du nog rätt i.. Jag undrar också över allt det där. Måste ju varit påfrestande för resten av familjen att ha Berny som dotter/syster..
& hur länge bodde hon hos sina föräldrar t.ex.?

Läser man hennes första bok så är hon 16 då och vid det laget praktiskt taget institutionaliserad. Hon var då bara vid nåt ytterst enstaka tillfälle hemma nån dag på permis efter vad hon skrev. Hon flyttade aldrig tillbaka hem till sina föräldrar från hon fyllt sexton, boken slutar när hon är arton, då har hon bott i två år på institutioner innan får egen lägenhet och sjukbidrag. Fint och välförtjänt....not.
Men även innan sexton så kan hon ju mer eller mindre bott på psyket, behandlingshem etc, fast jag tror inte det framgick mycket om det i boken, men det var länge sen jag läste den. Det påstås av henne i boken att hon insjuknade i schizofreni vid åtta, så nån gång efter det drogs väl vårdsvängen igång. Från tonåren tvivlar i allafall jag på att hon befunnit sig särskilt mycket hemma. Men jag tror aldrig hon bott i fosterhem eller liknande.
Citera
2013-01-14, 16:41
Medlem
violinsofviolences avatar
Är det bara jag som märkt att hon överanvänder ordet "naturligtvis" i sin blogg? Det stör mig sjukt mycket, haha.
Citera
2013-01-14, 21:09
Medlem
Jag har hört att hon växte upp i en skruvad ökänd katolsk sekt. Som finns i hela världen och att det hände saker där som jag bars kan gissa mig till vad som hände. Någon som vet mer? Jag undrar också över hennes familj.
Citera
2013-01-14, 23:12
Medlem
enrosafisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fightingtime
Jag har hört att hon växte upp i en skruvad ökänd katolsk sekt. Som finns i hela världen och att det hände saker där som jag bars kan gissa mig till vad som hände. Någon som vet mer? Jag undrar också över hennes familj.
Vart har du hört det?
Citera
2013-01-15, 08:28
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Vad är grejen med att Berny (och även Johanna uppenbarligen..) ALLTID har för små kläder på sig?!

Uppmärksamhet, det tror jag stenhårt på.
Tillhör väl stilen också och den är viktig i deras kretsar. Kolla bara påbud Jhna kopierade Berny inför hon skulle fira Nyårsafton med Berny i Skåne.

Citat:
Ursprungligen postat av Exotiic
Misstänker att de ursprungligen är från Irland eller liknande då Bernadette (som hon verkar hetat från början) är ett irländskt namn. Det skulle även gå ihop med att familjen är katoliker då Irland är ett katolskt land. Kanske har fel nu, men det kan vara så..
Trodde hon hade tagit det namnet för de påminner om svenska kungafamiljens namn, men de va bara vad jag gissade när jag såg det.

Vart borta några dagar men Jhna han alltså knappt tillbaka till Kil innan hon åkte tillbaka till psyket igen?
OMG ...blev för tråkigt hemma i lägenheten kanske? (Är som sagt inte uppdaterad nu, men men. Minns att nån skrev det här på Flashback att Jhna skulle in på psyket direkt när hon va tillbaka från Berny)
Det är nått skumt med det här...
Men de ger en bra bild om hur dåligt psykiatrin hanterar den här sortens tjejer.

TOTAL FAIL!
Senast redigerad av Arbetarbroder 2013-01-15 kl. 08:31.
Citera
2013-01-15, 10:09
Medlem
En katolsk diakon Erik Kennet Pålsson har skrivit flera böcker på Opus deis bokförlag. En av böckerna heter Bernadette. En annan Vägen till Opus dei och är en av dom första böckerna om Opus dei. Det är Bernys pappa. Jag har läst en hel del och han verkar inte klok nånstans. Hans senaste kom nyss. Jag har hört att hon växt upp i en sekt av en barndomsvän till henne vars familj också var katoliker men inte med i sekten.
Citera
2013-01-15, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av violinsofviolence
Är det bara jag som märkt att hon överanvänder ordet "naturligtvis" i sin blogg? Det stör mig sjukt mycket, haha.

haha samma här. det är också lite uttjatat att läsa "... sådär som bara".
Citera
2013-01-15, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fightingtime
En katolsk diakon Erik Kennet Pålsson har skrivit flera böcker på Opus deis bokförlag. En av böckerna heter Bernadette. En annan Vägen till Opus dei och är en av dom första böckerna om Opus dei. Det är Bernys pappa. Jag har läst en hel del och han verkar inte klok nånstans. Hans senaste kom nyss. Jag har hört att hon växt upp i en sekt av en barndomsvän till henne vars familj också var katoliker men inte med i sekten.

Ja säkert
Citera
2013-01-15, 14:33
Medlem
Electrospits avatar
https://www.facebook.com/karin.palsson1

https://www.facebook.com/erikkennet.palsson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto