Citat:
Det är helt klart ett av de sundaste beslut hon har tagit. För hennes skull hoppas jag verkligen att hon når nåt slags frid och lugn tillsammans med Andreas. Blir bekväm i ett lugnt liv med honom och faktiskt skriver klart sin bok. Det känns som att det enda som kan hålla henne över ytan på riktigt, annars kommer det här mönstret bara upprepa sig.
Med det sagt så tror jag inte att det kommer ske. Jag tror att de gör slut väldigt snart. Dels tror jag att hon är för beroende av uppmärksamheten, och för van vid den typen av liv hon haft de senaste åren. Men jag tror också hon kommer ha svårt att anpassa sig till ett liv med pappa Andreas. Hon är för omogen för den rollen, och jag hoppas mammorna ser till att barnen aldrig träffar henne, som de tidigare sagt. Jag tror inte Berny skulle fixa att barnen fick all Andreas uppmärksamhet, så hon hade blivit svartsjuk. Och vuxna som är svartsjuka på barn är fan vidriga.
Med det sagt så tror jag inte att det kommer ske. Jag tror att de gör slut väldigt snart. Dels tror jag att hon är för beroende av uppmärksamheten, och för van vid den typen av liv hon haft de senaste åren. Men jag tror också hon kommer ha svårt att anpassa sig till ett liv med pappa Andreas. Hon är för omogen för den rollen, och jag hoppas mammorna ser till att barnen aldrig träffar henne, som de tidigare sagt. Jag tror inte Berny skulle fixa att barnen fick all Andreas uppmärksamhet, så hon hade blivit svartsjuk. Och vuxna som är svartsjuka på barn är fan vidriga.
Jag hoppas också det ska gå bra för henne men är det något jag lärt mig av Berny så är det att hon bloggar aldrig när det går riktigt dåligt. Som när hon var hemlös te.x då han hon ju helt tyst.
Som jag skrev tidigare i tråden så kommer detta funka ungefär fram tills dess att A får ultimatumet Berny eller barnen, då får vi se hur det går. Och då spelar det egentligen ingen roll vem som ställer ultimatumet egentligen, väljer han Berny över barnen är han hur som helst ett übersvin och det vill man ju inte vara... Lycka till att ta hand om och försörja 6 barn A, och ja jag inkluderade Berny som det sjätte, för hon är ungeär lika mogen som en 12-åring, ungefär lika mogen hon var just innan hon började missbruka droger i åratal. Du är tillsammans med en tjej som bor på ett LSS boende för att hon inte kan ta hand om sig själv för att hon stannade i utvecklingen när hon började punda i ungefär 12 års åldern. Ursäkta men jag måste bara fråga vad ser du för typ av framtid med erat förhållande? Jag tycker att en man som A som snart ynglat av sig 5 ungar ska ta och coola ner det lite och engagera sig mer i sina barn än i att kludda på hep-C smittade "30-going-back-13" Berny i hennes LSS etta