2014-10-14, 21:39
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Det är helt klart ett av de sundaste beslut hon har tagit. För hennes skull hoppas jag verkligen att hon når nåt slags frid och lugn tillsammans med Andreas. Blir bekväm i ett lugnt liv med honom och faktiskt skriver klart sin bok. Det känns som att det enda som kan hålla henne över ytan på riktigt, annars kommer det här mönstret bara upprepa sig.

Med det sagt så tror jag inte att det kommer ske. Jag tror att de gör slut väldigt snart. Dels tror jag att hon är för beroende av uppmärksamheten, och för van vid den typen av liv hon haft de senaste åren. Men jag tror också hon kommer ha svårt att anpassa sig till ett liv med pappa Andreas. Hon är för omogen för den rollen, och jag hoppas mammorna ser till att barnen aldrig träffar henne, som de tidigare sagt. Jag tror inte Berny skulle fixa att barnen fick all Andreas uppmärksamhet, så hon hade blivit svartsjuk. Och vuxna som är svartsjuka på barn är fan vidriga.

Jag hoppas också det ska gå bra för henne men är det något jag lärt mig av Berny så är det att hon bloggar aldrig när det går riktigt dåligt. Som när hon var hemlös te.x då han hon ju helt tyst.

Som jag skrev tidigare i tråden så kommer detta funka ungefär fram tills dess att A får ultimatumet Berny eller barnen, då får vi se hur det går. Och då spelar det egentligen ingen roll vem som ställer ultimatumet egentligen, väljer han Berny över barnen är han hur som helst ett übersvin och det vill man ju inte vara... Lycka till att ta hand om och försörja 6 barn A, och ja jag inkluderade Berny som det sjätte, för hon är ungeär lika mogen som en 12-åring, ungefär lika mogen hon var just innan hon började missbruka droger i åratal. Du är tillsammans med en tjej som bor på ett LSS boende för att hon inte kan ta hand om sig själv för att hon stannade i utvecklingen när hon började punda i ungefär 12 års åldern. Ursäkta men jag måste bara fråga vad ser du för typ av framtid med erat förhållande? Jag tycker att en man som A som snart ynglat av sig 5 ungar ska ta och coola ner det lite och engagera sig mer i sina barn än i att kludda på hep-C smittade "30-going-back-13" Berny i hennes LSS etta
Citera
2014-10-14, 23:31
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Om det ÄR hennes beslut att sluta blogga, vilket jag tvivlar på att det är är det nog som du säger, hennes bästa beslut ever. Men jag tror att det antingen är finest som sagt tack och hej, eller Andreas, den vandrande spermadonatorn som har sagt stopp.

Jag skulle tro det är en slags kombo mellan att hon inte klarade av att leva upp till de krav Finest faktiskt ställde samt att det knappast är hållbart för A att ha en tjej som skriver saker som "högg en taxichaffis i kuken", speciellt när mammorna redan nu verkar dra öronen åt sig.

Berny behöver ju egentligen inte sluta blogga som jag har sagt tidigare - hon behöver bara hålla sig från att hitta på fantasifulla historier och rena lögner (jag har fortfarande väldigt svårt att köpa taxihistorien, tyvärr). Men skillnaden mellan en bra och dålig skribent är ju att en bra skribent kan få de mest urtrista vardagshistorierna att låta intressanta medan en dålig tar till chocktaktiker.

Vi får se hur det blir med boken. Jag har fortfarande svårt att se att den blir publicerad. Hon har trots allt tjatat om den i dryga fem år.
Citera
2014-10-15, 12:35
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag skulle tro det är en slags kombo mellan att hon inte klarade av att leva upp till de krav Finest faktiskt ställde samt att det knappast är hållbart för A att ha en tjej som skriver saker som "högg en taxichaffis i kuken", speciellt när mammorna redan nu verkar dra öronen åt sig.

Berny behöver ju egentligen inte sluta blogga som jag har sagt tidigare - hon behöver bara hålla sig från att hitta på fantasifulla historier och rena lögner (jag har fortfarande väldigt svårt att köpa taxihistorien, tyvärr). Men skillnaden mellan en bra och dålig skribent är ju att en bra skribent kan få de mest urtrista vardagshistorierna att låta intressanta medan en dålig tar till chocktaktiker.

Vi får se hur det blir med boken. Jag har fortfarande svårt att se att den blir publicerad. Hon har trots allt tjatat om den i dryga fem år.

Med tanke på hur mycket hon sagt sig skriva på boken så borde den varit klar för ett år sedan.
Citera
2014-10-15, 16:35
Medlem
Zebels avatar
Det är bara att luta sig tillbaka och invänta "Berny - the comeback".
Citera
2014-10-15, 16:39
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Jag är faktiskt förvånad att ingen kommenterat hennes nya Facebook-banner:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=390366761111264&set=a.1004273334385 43.836.100004138290843&type=1

Förutom fånigheten i "don't bullshit a bullshitter" (jag lade till en apostrof) så är hennes val av bilder minst sagt... intressant.

Du fick henne att byta iaf...

Den nya säger ju lite om Börnys självbild, den coola och snygga outsiderbruden som inte backar för nåt. Och som inte är nån färsking.
Citera
2014-10-15, 16:54
Medlem
Zebels avatar
Jag undrar om inte Berny är lite utvecklingsstörd? Alltså, inget jag säger för att vara elak eller med ironi. Jag undrar på riktigt. När man ser hennes filmer får man (jag) den känslan att hon är lite "eljest" och att ingen riktigt är hemma därinne; och det har inget med att vara "psykiskt sjuk" att göra.
Är det någon som förstår vad jag menar?
Citera
2014-10-15, 17:16
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebel
Jag undrar om inte Berny är lite utvecklingsstörd? Alltså, inget jag säger för att vara elak eller med ironi. Jag undrar på riktigt. När man ser hennes filmer får man (jag) den känslan att hon är lite "eljest" och att ingen riktigt är hemma därinne; och det har inget med att vara "psykiskt sjuk" att göra.

Jag tror det handlar mera om att hon stannade i utvecklingen när hon pundade sitt liv sönder och samman i unga dagar. Liten eftertanke gav hon det då, hur det skulle påverka henne senare i livet. Att hon aldrig tycks lära sig av sina misstag utan gör om dem gång på gång trots förmaningar så måste hon ändå prova göra om samma misstag för att se om det skiter sig lika mycket som förra gången. En normalt funtad människa lär sig av sina misstag, Berny är undantaget som bekräftar regeln. Sen är hon nog i övrigt "normal" begåvad, sen kan man ju vara begåvad på olika sätt. Jag tror iaf det är pga missbruket. Den typen av droger hon förtärt brukar ha permanenta skadeverkningar.
Citera
2014-10-15, 17:20
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebel

Nåja, nu känner jag människor med förståndshandikapp och de är hur trevliga som helst även om de har svårt att ta till sig vissa saker.

Jag tror det helt enkelt beror på att hon medicinerar sig för diagnoser som hon antagligen inte har - äter du mediciner menat för människor med ADHD, schizofreni eller aspergers så kan de ju få en rätt knasig effekt. Om hon verkligen slutat ta ritalin så kanske det är ett steg i rätt riktning, men samtidigt så är det ruskigt beroendeframkallande. Skulle jag göra en ren gissning så lär hon väl bara öka dosen av benzo.
Citera
2014-10-15, 17:53
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Nåja, nu känner jag människor med förståndshandikapp och de är hur trevliga som helst även om de har svårt att ta till sig vissa saker.

Jag tror det helt enkelt beror på att hon medicinerar sig för diagnoser som hon antagligen inte har - äter du mediciner menat för människor med ADHD, schizofreni eller aspergers så kan de ju få en rätt knasig effekt. Om hon verkligen slutat ta ritalin så kanske det är ett steg i rätt riktning, men samtidigt så är det ruskigt beroendeframkallande. Skulle jag göra en ren gissning så lär hon väl bara öka dosen av benzo.

Det du skriver har ju förmodligen också med saken att göra. Klart som tusan det blir knas om du tar meds för sjukdomar du inte har. I hur många år petade hon i sig neuroleptika, innan hon blev allergisk(?), i tron om att hon annars inte skulle fatta skillnaden på en telefon och en lampa typ. Hon berättar ju även i dokumentären om hur dom ger henne så mycket meds så att hon ska "gå och däcka". Hon är helt enkelt söndermedicinerad/sönderknarkad. Hon har ju gått på meds ännu längre än droger. Undrar hur det skulle gå om hon trappade ner alla meds och bara provade köra något antidepp?
Citera
2014-10-16, 00:35
Medlem
murder.me.mickeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Du fick henne att byta iaf...

Den nya säger ju lite om Börnys självbild, den coola och snygga outsiderbruden som inte backar för nåt. Och som inte är nån färsking.

Appropå den bilden, är det någon som vet vilken film den är ifrån?
Citera
2014-10-16, 00:43
Medlem
Nicitas avatar
Berny slutar blogga. Sök på bernyblue finest. Over and out Girl. Lycka till.
Citera
2014-10-16, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murder.me.mickey
Appropå den bilden, är det någon som vet vilken film den är ifrån?

jag gissar att den är från serien american horror story.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in