2014-06-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Klarna-avbetalning kanske? Bedrägeri? Eller mest troligt så försöker hon provocera. För ingen människa kan på allvar tro att Berny kommer ställa sig och tapetsera skåpsluckor, orka måla om en hel lägenhet osv. Enligt hennes egen utsago om vad hon (inte) klarar av så är det ju ytterst osäkert om hon ens förmår sig öppna dörren för leveransen då den faktiskt sker ett visst klockslag en bestämd dag.
Och att Berny sedan ska sätta upp gardinfästen i taket och hantera en sådan typ av borr.... Inte en chans, jag betvivlar att hon ens känner någon som både har tillgång och vet hur man hanterar en slagborr. Jag blir med handen på hjärtat uppriktigt förvånad om hon ens vet hur hon ska mäta tyget till de skynkena och hur och med vilken tejp hon ska tejpa vid målningen. Faktiskt så blir jag förvånad om hon över huvud taget kan måla en vägg med hennes "kliniska adhd".

De tre senaste inläggen hon gjort handlar sammantaget om att hon slösar pengar, och hon slänger sig med summor, märken och onödiga tidningar, vilket jag tror är för att provocera. För inte ens hon kan vara så dum att hon skriver ut exakt vad hon beställt på sin blogg för att sedan försöka dementera fakturan.

Edit: Eller jo, hon kan nog vara så dum. För är det något Berny ska ha cred för är det just för att hon aldrig upphör att förvåna.
Du får inte något på avbetalning när du har betalningsanmärkningar som du får om du har skulder hos fogden.
Citera
2014-06-24, 22:52
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
En slagborr är faktiskt ganska lättanvänd med rätt teknik (även en slaghammare vars funktion är lite utav samma typ). Dock har jag ingen aning ifall Berny idag känner någon med en sådan men så vitt jag kan minnas så har hon åtminstone känt personer där hon bor nu som haft div sådana verktyg.

Jag vet hur man använder en slagborr då jag är normal, men jag betvivlar att Berny vet det när hon inte ens vet de mest grundläggande saker en 30-åring bör kunna. Jag skulle bli oerhört förvånad om hon ens visste skillnaden på en borr och skruvdragare.

Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Nyss hade hon ju varken ADHD eller Asperger, det är väldigt ombytligt huruvida hon har en diagnos eller inte. Och när någonsin har Berny fullbordat ett projekt? Om hon ens börjar så kommer det bli kaos. Jag skulle aldrig köpa hem nya möbler samtidigt som jag beställer målarfärger och planerar att måla om min lägenhet. Vars ska Theus vara när hon målar om rummen? Instängd eller bortskärmad? Han kan ju inte vara i ett litet nymålat rum med sin långpäls, annars finns ju risken hon har målarfärg överallt. Och sen om hon inte pallar att ens städa i sin lägenhet hur tänker hon då att hon ska palla måla och tapetsera, borra, skruva ihop möbler you name it. Vi kommer väl ihåg hur Berny och Amelia lämnade huset som de hyrde av Madde? Ett rum hade dom börjat måla babyrosa men inte blivit klara osv.

De projekt som verkar hålla för evigt i Bernys liv är väl att alltid visa hur sjuk hon är och projekt: ta så lite ansvar som möjligt, och på något sätt få det att gå hand i hand med hur stark hon är.

Det finns inte en chans på jorden att Berny kan tapetsera. Skruva ihop möbler med bifogade instruktioner kan en 12-åring, men om Berny kan det är ju en annan fråga. Antagligen hjälper han som hjälpt henne vid tidigare möbelköp att skruva ihop dem, för hur troligt är det att Berny har investerat i en skruvmejsel och insektsnyckel?
Citera
2014-06-24, 22:58
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Du får inte något på avbetalning när du har betalningsanmärkningar som du får om du har skulder hos fogden.

Kanske inte hos Klarna, men hos vissa kan man del/betala (med betalningsanmärkningar) mot faktura har jag läst. Hur Ikeas betalningssystem via nätet går till vet jag inte. Men någon metod har hon kommit på i alla fall, såvida hon i själva verket inte beställt en bokhylla för 300:- och ljugit om resten. Vore varken första eller sista gången hittade på saker.
Citera
2014-06-24, 23:00
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Kanske inte hos Klarna, men hos vissa kan man del/betala (med betalningsanmärkningar) mot faktura har jag läst. Hur Ikeas betalningssystem via nätet går till vet jag inte. Men någon metod har hon kommit på i alla fall, såvida hon i själva verket inte beställt en bokhylla för 300:- och ljugit om resten. Vore varken första eller sista gången hittade på saker.

Kanske "lånat" någons personummer igen.
Citera
2014-06-24, 23:26
Medlem
Citat:

För att handla hos Ikea mot Ikea family card måste du vara helt ren. Det är det eller kontokort. Berny måste redan ha massa gamla skulder hos Ikea (det har typ alla som har stora skulder).

Jag tror mer på en bokhylla för 300 eller ingeting alls. Hon vill bara provocera tråden här.
Senast redigerad av lajlakusikov 2014-06-24 kl. 23:29.
Citera
2014-06-24, 23:30
Medlem
Miss-Kittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Kanske "lånat" någons personummer igen.

Va? Har hon tagit lån i någon annans namn?. Inte för att nånting längre förvånar mig när det gäller Berny men vafan liksom?.
Citera
2014-06-25, 00:12
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Kitty
Va? Har hon tagit lån i någon annans namn?. Inte för att nånting längre förvånar mig när det gäller Berny men vafan liksom?.

Står längre bak i tråden. Hon köpte mat på avhämtning & använde annan persons personummer så hon fick ta det på faktura.
Citera
2014-06-25, 02:21
Medlem
Berny psykosar och skriker framför hunden.

Då är det klart att hon ska ha honom och att han mår bra. Han gömmer ju sig till och med varje gång, så han måste veta rutinen vid det här laget.
Senast redigerad av lajlakusikov 2014-06-25 kl. 03:06.
Citera
2014-06-25, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Har DU sett att den mått dåligt då? Har du sett det själv, med egna ögon så du kan uttala dig om saken?

Det är inte jag som påstår att jag kan se något sådant på kort och jag har aldrig påstått att jag sett Theus med egna ögon, så du missar liksom poängen. Jag utgår från det Berny själv sagt och det jag vet som hundägare själv.
Citera
2014-06-26, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cicatrizzy
Det är inte jag som påstår att jag kan se något sådant på kort och jag har aldrig påstått att jag sett Theus med egna ögon, så du missar liksom poängen. Jag utgår från det Berny själv sagt och det jag vet som hundägare själv.
Jo men på fotona ser han utomordentligt välbehållen ut.Ingen tandsten, glad och pigg och fin i pälsen.
Citera
2014-06-26, 05:45
Medlem
jobbar med hundar & Theus verkar faktiskt må väldans bra enligt mig, men nu är ju inte jag expert.... [

Utöver det verkar det som Berny tagit återfall eller är påväg dit i rasande fart! Hon brukar väl bete sig lite som nu/manisk precis innan. Eller har jag fel?
Senast redigerad av frupix 2014-06-26 kl. 05:47. Anledning: skumt me kolon å tecken
Citera
2014-06-26, 07:36
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frupix
jobbar med hundar & Theus verkar faktiskt må väldans bra enligt mig, men nu är ju inte jag expert.... [

Utöver det verkar det som Berny tagit återfall eller är påväg dit i rasande fart! Hon brukar väl bete sig lite som nu/manisk precis innan. Eller har jag fel?

Jasså det gör du. Och i vilken värld tror du att Theus mår bra när hans husse kanske har eller kommer att ha ett återfall? På vilket sätt tror du att det får Theus att "må väldans bra" när Berny är manisk? Jag bara undrar, är du så lättlurad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in