2014-08-12, 12:38
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Jag tycker bara inte det är fel av Berny att lägga upp bilder där hon är objektet på bilderna.

det är alltid fel att använda bilder man inte har tillstånd att använda, och fotografen har all rätt att fakturera henne för olovlig publicering samt uteblivande av byline. sedan kan man diskutera om det är rätt att göra moraliskt sett men det är en helt annan grej...

att man är med på bilder ger en automatiskt inte rätt att använda dem.
Citera
2014-08-12, 12:57
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
& män med järnrör hälsade på när hon köpt mat på faktura
Men hon skrämde iväg dem!

Alltså, den där jäkla järnrörshistorien.. Den är så jävla pinsam att jag inte ens kan skratta åt den. Hon måste ju vara mitt inne i ett återfall igen.
Citera
2014-08-12, 13:45
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
det är alltid fel att använda bilder man inte har tillstånd att använda, och fotografen har all rätt att fakturera henne för olovlig publicering samt uteblivande av byline.

Jag vet vad lagen säger kära du, och jag skrev också att T borde antingen fakturera eller sluta skriva eftersom hot i kommentarsfältet inte leder någonvart.
Citera
2014-08-12, 20:39
Medlem
Denosynliges avatar
Ska hon inte ha frågestund snart igen där hon kan lova att svara på alla frågor men sen skita i ungefär hälften?

Jag är nyfiken över hur hon hanterar situationen när det efterfrågas raka svar på frågor som

"Varför träffar du din familj igen efter allt du sagt att dom gjort?"

"Varför slösar du bort alla dina pengar och sen tigger pengar av främlingar på understödskassan?"

"Varför skaffar du en till hund när du bevisligen inte klarar av den du redan har?"

"Hur kommer det sig att du är 31 bast och inte ens lärt dig laga mat?"

"Varför har du börjat ÖLA så ofta när du sagt att du har så dåliga levervärden?"
Citera
2014-08-12, 21:27
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Ska hon inte ha frågestund snart igen där hon kan lova att svara på alla frågor men sen skita i ungefär hälften?

Jag är nyfiken över hur hon hanterar situationen när det efterfrågas raka svar på frågor som

"Varför träffar du din familj igen efter allt du sagt att dom gjort?"

"Varför slösar du bort alla dina pengar och sen tigger pengar av främlingar på understödskassan?"

"Varför skaffar du en till hund när du bevisligen inte klarar av den du redan har?"

"Hur kommer det sig att du är 31 bast och inte ens lärt dig laga mat?"

"Varför har du börjat ÖLA så ofta när du sagt att du har så dåliga levervärden?"

För att hon traumatiserats och varit hemlös! Heeeeeeemlöööös!

Ingen i världshistorien har lidit så mycket som Berny, då kan man inte näthata om hon gör lite snedsteg emellanåt!
Citera
2014-08-12, 22:38
Avslutad
På tal om hennes uttjatade trauman and whatnot, finns det nån (ja, kanske typ Hyper) som seriöst fortfarande bryr om vad som eventuellt kan ha hänt henne i barndomen eller senare? Egentligen, vad det än är eller inte är spelar ingen roll, för det kan ändå aldrig ursäkta hennes beteende nu.

Fan helt ointressant med tanke på hur hon tar varenda liten händelse (heeeeeeemmmmmlllllööööösssss!!!!!) och förstorar upp den för att vinna fördelar och intala sitt samvete att hon är fri att göra vad hon vill.
Hon är en trist Wikipedia-sida om valfri diagnos som hon själv redigerar som hon behagar. Därför förtjänar hon noll procent sympati/empati.
Senast redigerad av GenesisP 2014-08-12 kl. 22:45.
Citera
2014-08-13, 01:50
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
På tal om hennes uttjatade trauman and whatnot, finns det nån (ja, kanske typ Hyper) som seriöst fortfarande bryr om vad som eventuellt kan ha hänt henne i barndomen eller senare?

Definitivt att jag bryr mig, ja. Du hittar en post utav mig några sidor bakåt där jag spekulerar i vilken chans hon har att nå den sanningen pga allt som har hänt under åren. Oavsett från vems perspektiv jag kollar ifrån (ja, jag är fullt kapabel att ta in de flestas perspektiv som jag finner logik i) så blir frågan ungefär samma. Från vissas perspektiv kommer den dock sannolikt se ut på följande sätt, "vågar Berny konfrontera sanningen?", och jag anser att vinkeln som sådan definitivt är logiskt. Du själv kanske känner någon från ditt eget liv med någon form utav trauma bakom sig där ungefär samma problematik finns. Jag känner flera och tillvägagångssättet har varierat med allt från förträngning till rent hat som sedan utvecklat sig till t ex en politisk ideologi (och sist men absolut inte minst.. en fullständig konfrontation s a s med sanningen). Utifrån diskussioner med en person som har mycket mer (reell) insikt än jag i vissa saker som finns runt om i Bernys yngre dagar så fick jag lite mer insikt i vad som skulle kunna ha hänt. Någon komplett version har jag dock inte och ingen annan heller för den måste Berny komma med själv och sedan får väl alla ta ställning för om man då finner den trovärdig eller inte.

Skulle inte skrivit så här sent egentligen eftersom jag är väldigt trött men jag fastnade i en helt annan tråd faktiskt och sträckläste där och på "hemvägen" såg jag din post och tänkte att jag lika gärna kunde svara innan jag stänger ner för natten här!
Senast redigerad av Hyperexium 2014-08-13 kl. 01:55.
Citera
2014-08-13, 08:20
Medlem
Är det asperger hon sägs ha? Jag vet inte, men jag kan faktiskt se att hon skulle kunna ha det. Hon verkar totalt sågad när det kommer till det sociala.

En annan sak är att hon verkar skjuta upp väldigt mycket, strunta i att göra saker. Det är tydligen typiskt för flickor som har asperger. Det står i papperen jag fick när jag fick diagnos. Hon kanske läst dem med iofs och fejkar.
Citera
2014-08-13, 12:39
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reglementet
Är det asperger hon sägs ha? Jag vet inte, men jag kan faktiskt se att hon skulle kunna ha det. Hon verkar totalt sågad när det kommer till det sociala.

En annan sak är att hon verkar skjuta upp väldigt mycket, strunta i att göra saker. Det är tydligen typiskt för flickor som har asperger. Det står i papperen jag fick när jag fick diagnos. Hon kanske läst dem med iofs och fejkar.

Man behöver ju inte ha Asperger bara för att man har problem med prokrastinering.

När Berny beskrev en aspekt av sin påstådda Asperger gällande det här med att blodet glittrade så förklarade hon att hon menade bokstavligt talat ("jag har asperger och menar allting bokstavligt talat") att blodet "glittrade", sen tog hon som exempel att blod "glittrar" mot solljus typ. Men när fan har hon någonsin suttit ute i solen och skurit sig?

Hon har fått mycket kritik över romantiserandet och jag blir inte förvånad om hon ville kunna skylla på sin påstådda Asperger i efterand. + att hon aldrig pratat om Asperger fören hon fick diagnosen av Bengt. Hon bor i sin LSS lgh tack vare diagnosen så det är klart hon måste försöka påskina att hon har Asperger, men jag tvivlar på att det är det hon har.

Hon har erkänt för Sinfon att Schizofrenin var fejkad och sen i efterhand påstår hon att det var "ekon" från sin DID. Jag tror att både Asperger och ADHDn är fejkade och konstruerade diagnoser. ADHDn kan lika gärna förklaras bort med droger.

Borderline som hon i början fick var fan ingen feldiagnostisering. Möjligt annars att hon har histrionisk personlighetsstörning.
Citera
2014-08-13, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Man behöver ju inte ha Asperger bara för att man har problem med prokrastinering.

När Berny beskrev en aspekt av sin påstådda Asperger gällande det här med att blodet glittrade så förklarade hon att hon menade bokstavligt talat ("jag har asperger och menar allting bokstavligt talat") att blodet "glittrade", sen tog hon som exempel att blod "glittrar" mot solljus typ. Men när fan har hon någonsin suttit ute i solen och skurit sig?

Hon har fått mycket kritik över romantiserandet och jag blir inte förvånad om hon ville kunna skylla på sin påstådda Asperger i efterand. + att hon aldrig pratat om Asperger fören hon fick diagnosen av Bengt. Hon bor i sin LSS lgh tack vare diagnosen så det är klart hon måste försöka påskina att hon har Asperger, men jag tvivlar på att det är det hon har.

Hon har erkänt för Sinfon att Schizofrenin var fejkad och sen i efterhand påstår hon att det var "ekon" från sin DID. Jag tror att både Asperger och ADHDn är fejkade och konstruerade diagnoser. ADHDn kan lika gärna förklaras bort med droger.

Borderline som hon i början fick var fan ingen feldiagnostisering. Möjligt annars att hon har histrionisk personlighetsstörning.

Det var väl lite vad jag menade. Har hon fått samma papper om diagnosen som jag, så står det att läsa om det där. Hon är väl bara knarkare, det behöver inte vara mer avancerat än så.

Det är svårt att utreda någon som alltid är hög.
Citera
2014-08-13, 13:54
Medlem
Denosynliges avatar
Asså hon är ju bara för mycket...
Från facebook:

- "Theus och nilas ska förmodligen vara med i härliga hund."
- "Hur kommer det sig?"
- "Dom ska skriva om fördomar mot psykiskt sjuka som har hund. Men nilas ska få bo in sig först. Men der är en passande och bra idé"
Citera
2014-08-13, 15:01
Medlem
Ingen som reagerat på nya hundens namn? Lägger man till K...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in