Citat:
Ursprungligen postat av
Godzilla3
Just det, palehead. Vad tror du om en showdown mellan Leo Santa Cruz och Guillermo Rigondeaux?
Rigondeaux verkar vara aktiv nu i att söka upp den fighten trots att hans WBO-mandatory är Chris Avalos.
Nja, jag förstår att du hoppas att så är fallet, men jag tror att Boris Arencibia och Caribe Promotions kommer försöka få till en match mot Avalos. Top Rank sitter på Avalos, tror jag, så det är nog dom de försöker förhandla med. HBO lär knappast låta honom visa upp sig där bl.a. eftersom Rigo inte har bundit upp sig långsiktigt med dem, och de kanske inte ens vill ha honom efter Agbeko-katastrofen (tittarmässigt).
Citat:
Ursprungligen postat av
Godzilla3
Skulle vara en riktig häftig uppvisning mellan två nästan helt olika stilar. Det som gör det hela intressant är Santa Cruz konstanta press och volym, men tror Rigo är alldeles för kvick på fötterna. Kommer se ut som det gjorde i hans fight mot Marroquin. Santa Cruz har inte riktigt slagstyrkan heller tror jag att ta ner Rigo (Rigo har varit nere några gånger och var nog skadad ett tag mot Marroquin). Han är mer av en ackumulativ puncher likt Rios, han behöver landa flera slag för att bryta ner motståndaren - det kommer han inte göra mot Rigo. Men helt klart intressant scenario att se Santa Cruz som kan slänga uppemot 1000 slag per fight mot Rigo som inte är lika aktiv. Rigo via ensidigt UD tror jag.
Santa Cruz har precis som Marroqiun mycket bra räckvidd, vilket ställde till problem för Rigos glaskäke i Marroqiun-mötet. Rigo är dock en perfektionist utöver det vanliga så han kommer knappast göra samma misstag igen, om han kan undvika dem. Rigo tycker för övrigt om Santa Cruzs stil, tror jag, för Rigo är som bäst när han kan kontringsslå så ofta som möjligt, vilket han borde kunna göra mot Leo. Men Leo är väl en Al Haymon boxare?...och AH kommer aldrig tillåta ett möte mot Rigo, tror jag.
Om mötet ändå blir av så tror jag att Rigo kommer "tysta" Leos höga slagproduktion ganska snart genom att ständigt straffa honom varje gång han försöker slå ett slag. Rigo är en av de bästa kontringsboxarna någonsin, och om inte Leo snabbt drar ner på sin offensiv så kommer Rigo knocka honom. Men jag håller med dig om att det skulle bli årets match, om den realiserades.
Citat:
Ursprungligen postat av
Godzilla3
Jag skulle annars inte säga nej till en fight mellan Rigo och Frampton om Frampton kommer förbi Kiko Martinez igen.
Kiko Martinez mot Carl Frampton den 6e September i Belfast är verkligen en match att se fram emot. Vinnaren i den matchen skulle passa Rigo utmärkt, tror jag.
.