2014-08-05, 23:32
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelfel
Jo, har man tur kan man hitta en stream som håller riktigt bra kvalité.

Jag skulle helst vilja se matcherna/galorna i efterhand (orkar inte sitta uppe en hel natt) med amerikanska eller engelska kommentatorer. Jag betalar gärna en slant. Vet du om man kan göra det?

Jag har skickat ett meddelande till din inkorg.

.
Citera
2014-08-06, 17:47
Medlem
Godzilla3s avatar
Just det, palehead. Vad tror du om en showdown mellan Leo Santa Cruz och Guillermo Rigondeaux?

Rigondeaux verkar vara aktiv nu i att söka upp den fighten trots att hans WBO-mandatory är Chris Avalos. Skulle vara en riktig häftig uppvisning mellan två nästan helt olika stilar. Det som gör det hela intressant är Santa Cruz konstanta press och volym, men tror Rigo är alldeles för kvick på fötterna. Kommer se ut som det gjorde i hans fight mot Marroquin. Santa Cruz har inte riktigt slagstyrkan heller tror jag att ta ner Rigo (Rigo har varit nere några gånger och var nog skadad ett tag mot Marroquin). Han är mer av en ackumulativ puncher likt Rios, han behöver landa flera slag för att bryta ner motståndaren - det kommer han inte göra mot Rigo. Men helt klart intressant scenario att se Santa Cruz som kan slänga uppemot 1000 slag per fight mot Rigo som inte är lika aktiv. Rigo via ensidigt UD tror jag.

Jag skulle annars inte säga nej till en fight mellan Rigo och Frampton om Frampton kommer förbi Kiko Martinez igen.
Citera
2014-08-07, 07:51
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Just det, palehead. Vad tror du om en showdown mellan Leo Santa Cruz och Guillermo Rigondeaux?

Rigondeaux verkar vara aktiv nu i att söka upp den fighten trots att hans WBO-mandatory är Chris Avalos.

Nja, jag förstår att du hoppas att så är fallet, men jag tror att Boris Arencibia och Caribe Promotions kommer försöka få till en match mot Avalos. Top Rank sitter på Avalos, tror jag, så det är nog dom de försöker förhandla med. HBO lär knappast låta honom visa upp sig där bl.a. eftersom Rigo inte har bundit upp sig långsiktigt med dem, och de kanske inte ens vill ha honom efter Agbeko-katastrofen (tittarmässigt).

Citat:
Skulle vara en riktig häftig uppvisning mellan två nästan helt olika stilar. Det som gör det hela intressant är Santa Cruz konstanta press och volym, men tror Rigo är alldeles för kvick på fötterna. Kommer se ut som det gjorde i hans fight mot Marroquin. Santa Cruz har inte riktigt slagstyrkan heller tror jag att ta ner Rigo (Rigo har varit nere några gånger och var nog skadad ett tag mot Marroquin). Han är mer av en ackumulativ puncher likt Rios, han behöver landa flera slag för att bryta ner motståndaren - det kommer han inte göra mot Rigo. Men helt klart intressant scenario att se Santa Cruz som kan slänga uppemot 1000 slag per fight mot Rigo som inte är lika aktiv. Rigo via ensidigt UD tror jag.

Santa Cruz har precis som Marroqiun mycket bra räckvidd, vilket ställde till problem för Rigos glaskäke i Marroqiun-mötet. Rigo är dock en perfektionist utöver det vanliga så han kommer knappast göra samma misstag igen, om han kan undvika dem. Rigo tycker för övrigt om Santa Cruzs stil, tror jag, för Rigo är som bäst när han kan kontringsslå så ofta som möjligt, vilket han borde kunna göra mot Leo. Men Leo är väl en Al Haymon boxare?...och AH kommer aldrig tillåta ett möte mot Rigo, tror jag.

Om mötet ändå blir av så tror jag att Rigo kommer "tysta" Leos höga slagproduktion ganska snart genom att ständigt straffa honom varje gång han försöker slå ett slag. Rigo är en av de bästa kontringsboxarna någonsin, och om inte Leo snabbt drar ner på sin offensiv så kommer Rigo knocka honom. Men jag håller med dig om att det skulle bli årets match, om den realiserades.

Citat:
Jag skulle annars inte säga nej till en fight mellan Rigo och Frampton om Frampton kommer förbi Kiko Martinez igen.

Kiko Martinez mot Carl Frampton den 6e September i Belfast är verkligen en match att se fram emot. Vinnaren i den matchen skulle passa Rigo utmärkt, tror jag.

.
Citera
2014-08-07, 18:58
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palehead
Top Rank sitter på Avalos, tror jag, så det är nog dom de försöker förhandla med. HBO lär knappast låta honom visa upp sig där bl.a. eftersom Rigo inte har bundit upp sig långsiktigt med dem, och de kanske inte ens vill ha honom efter Agbeko-katastrofen (tittarmässigt).

Usch, fan vad man hatar den här delen av sporten.
Citera
2014-08-07, 21:09
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Citat:
Top Rank sitter på Avalos, tror jag, så det är nog dom de försöker förhandla med. HBO lär knappast låta honom visa upp sig där bl.a. eftersom Rigo inte har bundit upp sig långsiktigt med dem, och de kanske inte ens vill ha honom efter Agbeko-katastrofen (tittarmässigt).

Usch, fan vad man hatar den här delen av sporten.

Ja, den delen av sporten har tyvärr stoppat många bra potentiella matcher de senaste åren. Al Haymon verkar vara en politiskt orienterad orm som underminerat hela sporten, sett från ett åskådarperspektiv.

HBO försökte länge samarbeta med Al Haymon, som ständigt använde utpressning som förhandlingsteknik, vilket många gånger tvingade HBO att sända matcher med hans klienter som ingen ville se. Han vägrade dessutom använda skrivna kontrakt men lyckades ändå få HBOs ledning att tro på hans lojalitet.

Men så fort han hade möjlighet att kortsiktigt tjäna mer pengar hos Showtime, så flyttade han dit, trots att HBO investerat hundratals miljoner i hans klienter.

Konsekvenserna av Al Haymons hänsynslösa framfart är att alla andra boxningsintressenter nu också börjat uppföra sig som svin, exempelvis HBO som nu börjat bevaka sina intressen på ett oetiskt sätt.

Ett exempel på offer i detta krig är världens idag bästa boxare, Guillermo Rigondeaux, som inte verkar vilja binda sig vid någon eller något, en längre tid. Han verkar ses som en potentiell "fiende" av båda "läger" och har bl.a. därför ingen chans att visa upp sig inför en större publik.

.
Citera
2014-08-08, 00:31
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ja, den delen av sporten har tyvärr stoppat många bra potentiella matcher de senaste åren. Al Haymon verkar vara en politiskt orienterad orm som underminerat hela sporten, sett från ett åskådarperspektiv.

HBO försökte länge samarbeta med Al Haymon, som ständigt använde utpressning som förhandlingsteknik, vilket många gånger tvingade HBO att sända matcher med hans klienter som ingen ville se. Han vägrade dessutom använda skrivna kontrakt men lyckades ändå få HBOs ledning att tro på hans lojalitet.

Men så fort han hade möjlighet att kortsiktigt tjäna mer pengar hos Showtime, så flyttade han dit, trots att HBO investerat hundratals miljoner i hans klienter.

Konsekvenserna av Al Haymons hänsynslösa framfart är att alla andra boxningsintressenter nu också börjat uppföra sig som svin, exempelvis HBO som nu börjat bevaka sina intressen på ett oetiskt sätt.

Ett exempel på offer i detta krig är världens idag bästa boxare, Guillermo Rigondeaux, som inte verkar vilja binda sig vid någon eller något, en längre tid. Han verkar ses som en potentiell "fiende" av båda "läger" och har bl.a. därför ingen chans att visa upp sig inför en större publik.

.
Bra inlägg.

Haymons framfart är oroväckande helt klart speciellt när man ser vilka typer av fighter som anordnas när en fighter precis signat med honom. Bara tuneup-fighter. För mig är det faktiskt ofattbart att man lägga Lamont Peterson och Danny Garcia i samma kort men inte mot varandra, när det är en så logisk matchup. Likaså med Broner och Matthysse. Istället möter de motståndare de kommer vinna mot. Fansen blir lurade. Haymon får pengar.

Det är få riktigt bra matchups vi fått i år, jag tyckte faktiskt att 2013 var ett ganska bra år för boxningen. Men år 2014 har det varit en brist på de här blockbuster-fighterna. Cotto-Martinez samt Hopkins-Kovalev (i november) är de två som verkligen står ut för mig.

Håller också med att HBO verkligen "skyddar" sina intressen något otroligt. Det känns lite som att de är i en annan värld, nämner knappt andra fighters än deras egna. Manipulerar citat, ta Lampleys förvrängande av Carl Frochs citat angående Golovkin. Han fick det att låta som att Froch aldrig skulle gå nära Golovkin. Kellerman fick sen hoppa in och säga att så inte var fallet.

Det är synd att så många matchups troligtvis aldrig kommer ta plats.

Rigos behandling är fruktansvärd. Kan inte tänka någon annan sport där en atlet blir kritiserad av sin egen manager efter ha piskat världsettan i divisionen.
Citera
2014-08-08, 07:06
Medlem
Hopkins vs Kovalev. Vilken jävla matchning!

Jag gillar Bernard skarpt, men är karln galen? Han är ju för fan nästan 50, och vill möta divisionens mest fruktade puncher...

Varför? Har Hopkins en extrem övertro på sig själv eller ser han faktiskt nåt hos Kovalev som han kan utnyttja???

Helt galet annars. Visst, cred till Hopkins att söka en sån här fight men vettifan om det är klokt...

Däremot borde Danny Garcia skämmas, vara champ och möta...ja vem är det egentligen...möta en "nobody" men ändå hävda att man vill bli bäst och boxa de bästa?

Ha! Pinsamt.
Citera
2014-08-08, 23:48
Medlem
challiss avatar
Garcias och Golden Boys instagramkonto blir helt spammat av folk som skriver massa körsbärsemojis varje gång de lägger upp en bild som har något med fighten att göra. Haha.
Citera
2014-08-10, 16:37
Medlem
Godzilla3s avatar
Pinsam fight. Orkade inte ens se hela, det var ju ganska förväntat. Bara se storleksskillnaden när de är i ringen. 3 KO:s hade Salka på 19 fighter typ, han hör ju egentligen inte alls till i 140. Nu var det till och med en catchweight på 142. Helt sjukt att den här fighten fick ta plats.
Citera
2014-08-10, 23:38
Medlem
Idunas avatar
En bra blogg för boxning/kampsport är denna: http://www.mrringside.se/category/boxning/
Citera
2014-08-11, 20:39
Medlem
OilersFans avatar
Tråkigt att behöva läsa om Maravillas psykiska problem efter Cotto-fighten. Men vi har väl alla våra demoner som vi brottas med antar jag. Hoppas att han kan ta sig tillbaka. En sann förebild som har gjort en smått fantastiskt resa!
Citera
2014-08-13, 16:49
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OilersFan
Tråkigt att behöva läsa om Maravillas psykiska problem efter Cotto-fighten. Men vi har väl alla våra demoner som vi brottas med antar jag. Hoppas att han kan ta sig tillbaka. En sann förebild som har gjort en smått fantastiskt resa!

Var har du läst det? Har du en länk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in