2013-05-19, 17:29
Medlem
analbastards avatar
Mmm! Riktigt imponerande uppvisning av Lucas Matthysse! Var innan fighten lite orolig om hur bra Matthysse hade kunnat anpassa sig med en sån sen ankomst och tyckte Peterson boxades fint och höll avståndet tills dom sista 10 sekunderna i första ronden, men som vanligt kunde han inte låta bli att börja brawla efter han först hamnade på rumpan, ger eloge till killen dock, vilket hjärta, men dumt mot någon som Matthysse. Tyckte innan att Garcia - Matthysse såg ut som en rätt jämn match up, men nu så har jag svårt att se hur Garcia kan klara av en bjässe som Matthysse, hoppas han bara får sin titel match nu till slut, han har väntat alldelles för länge!
Citera
2013-05-19, 18:08
Medlem
Godzilla3s avatar
Det som är så imponerande med Matthysse förutom hans sanslösa power (utan tvekan en av de absolut bästa p4p när det gäller punching power) är att han har bra boxning också, han är inte en sån här typisk KO-fighter som kan bli utboxad men söker ett enda bra slag för att ändra matchbilden. Han kan hänga med de bästa tekniska i divisionen typ Devon Alexander och Zab Judah och vara ganska jämn i boxningen utöver att också droppa dem. Matthysse är jag sjukt imponerad av ända sen jag såg honom mot Humberto Soto, sedan dess har han bara radat upp fler imponerande segrar mot Olousegun, Mike Dallas Jr och nu Lamont Peterson. Han är lite vild med sina slag ibland men han har en grym haka så han behöver inte oroa sig allt för mycket. Kolla bara den här uppercutten han käkar från Zab Judah som är ett praktexempel på vad jag menar: http://i.minus.com/icwnD8w54HPTW.gif. Han svingar väldigt vilt och kan vara ganska mottaglig mot kontringar men han tar ju slaget grymt bra också.

När Peterson blev droppad för första gången i fighten i andra ronden så var det inte ens en ren träff och man såg på Peterson att det ändå tog hårt. Skulle vara kul att se en liknande situation med Garcia-Matthysse som när Peterson blev droppad för andra gången där båda träffade med left hooks men Matthysse var den som hade klart bäst effekt. Garcia har ju en grym left hook, men jag undrar om inte Matthysse har en ännu bättre.
Citera
2013-05-19, 18:35
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Matthysse påminner mig om Kostya Tszyu, tänk er en match mellan Matthysse och Edwin Valero om han hade levt, fyfasiken vilken fight det hade varit!
Citera
2013-05-19, 19:20
Medlem
blackfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Matthysse påminner mig om Kostya Tszyu, tänk er en match mellan Matthysse och Edwin Valero om han hade levt, fyfasiken vilken fight det hade varit!
Bra liknelse.

Tänkte på det också.

Tycker även han är lite lik GGG i sättet.
Citera
2013-05-19, 20:07
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Kolla in Denis Lebedev mot Guillermo Jones!!

Eftersom fighten inte diskuteras tar jag för givet att inte så många i den här tråden har sett den fighten ännu. Helt galet...Måste vara FOTY. Action, stryktålighet och hjärta är väl det bästa sättet att sammanfatta denna fight. Så hatten av för båda snubbarna.

Lucas Matthysse imponerade verkligen men Peterson övergav sin taktik totalt när han blev nedslagen och gjorde det betydligt enklare för Lucas. Trodde Peterson skulle vara extra defensiv i tredje för att återhämta sig och försöka rida ut stormen..men..men.

Lucas Matthysse vs Danny Garcia är just nu den absolut hetaste matchen i lätt weltervikt och den matchen måste bara hända nu. Coolt när kameran zoomade in Dannys ansikte precis efter knocken.

Devon Alexander vs Lee Purdy var ingen höjdare direkt. Purdy hade ju ingenting att sätt mot. Om Amir Khan stannar kvar i lätt weltervikt så en fight mot Alexander känns som det bästa alternativet. En sak är klar Amir överlever aldrig 12 ronder mot Matthysse så det inte på kartan att Team Khan vill ha den fighten.
Citera
2013-05-20, 02:48
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Eftersom fighten inte diskuteras tar jag för givet att inte så många i den här tråden har sett den fighten ännu. Helt galet...Måste vara FOTY. Action, stryktålighet och hjärta är väl det bästa sättet att sammanfatta denna fight. Så hatten av för båda snubbarna.

Lucas Matthysse imponerade verkligen men Peterson övergav sin taktik totalt när han blev nedslagen och gjorde det betydligt enklare för Lucas. Trodde Peterson skulle vara extra defensiv i tredje för att återhämta sig och försöka rida ut stormen..men..men.

Lucas Matthysse vs Danny Garcia är just nu den absolut hetaste matchen i lätt weltervikt och den matchen måste bara hända nu. Coolt när kameran zoomade in Dannys ansikte precis efter knocken.

Devon Alexander vs Lee Purdy var ingen höjdare direkt. Purdy hade ju ingenting att sätt mot. Om Amir Khan stannar kvar i lätt weltervikt så en fight mot Alexander känns som det bästa alternativet. En sak är klar Amir överlever aldrig 12 ronder mot Matthysse så det inte på kartan att Team Khan vill ha den fighten.
Jag skriver under på allt du säger! Lebedev-Jones var väldigt speciell. Men Lebedevs skador var fullkomligt ohyggliga så jag kände mig nästan pervers av att titta på fighten men vilket hjärta båda visade!

Det är synd att khan inte är/blev den boxaren man hoppades på! Tänk vilken fight det hare blivit mot matthysse om han kunnat ta ett slag! Nu är det ju bara hopplöst för khan. Jag tror han kan få det svårt mot Alexander också. Alexander inponerade ju iof inte alls i sin enkla fight men jag tror ändå han skulle ta khan. En sak jag stör mig mycket på och som jag ser som ett svaghetstecken är när fighters ska bli "fan friendly" när det inte är deras stil. Jag tycker inte fighters ska syssla med showbiz utan med seriös idrott där det handlar om att vinna. Mayweather e ju ett tydligt exempel på att fighters blir respekterade om de bara vinne sina fighter. Kommer en boxare upp och tråkar ihjäl Floyd, canelo och martinez och vinner UD efter UD genom att slå ett slag och clincha så kommer han ändå vara king of the hill och få de stora fighterna.

För övrigt anser jag att matthysse fortfarande är underskattad.
Senast redigerad av nickorut 2013-05-20 kl. 02:51.
Citera
2013-05-20, 20:43
Medlem
tatans avatar
Trodde inte Matthysse skulle vinna så snabbt får hoppas han får möta Garcia nu då.

Om det är någon som befinner sig i London i helgen och vill se Kessler Froch så har jag en biljett över,vi är 3st med 4 biljetter.
Citera
2013-05-23, 13:13
Medlem
Dags att prata om Kessler vs Froch nu tycker jag!

Har vridit och vänt på denna fight fram och tillbaka, och även om jag gillar Kessler och låtsas tro på hans snack om att han är i sin bästa form nånsin bla bla bla så här jag hemskt svårt att se honom vinna.

Visst, det ÄR möjligt att hans uppehåll har gjort honom gott, men det troliga är att Kessler har tappat lite och Froch förbättrats lite. Froch har nog goda chanser att stoppa Kessler före full tid känner jag, kanske ögonskador eller cuts?

Bomba på med tankar och åsikter, Ska nog spela en slant på matchen, Froch på ko/tko 3.5 ggr pengarna?
Citera
2013-05-23, 13:40
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dymeta6
Dags att prata om Kessler vs Froch nu tycker jag!

Har vridit och vänt på denna fight fram och tillbaka, och även om jag gillar Kessler och låtsas tro på hans snack om att han är i sin bästa form nånsin bla bla bla så här jag hemskt svårt att se honom vinna.

Visst, det ÄR möjligt att hans uppehåll har gjort honom gott, men det troliga är att Kessler har tappat lite och Froch förbättrats lite. Froch har nog goda chanser att stoppa Kessler före full tid känner jag, kanske ögonskador eller cuts?

Bomba på med tankar och åsikter, Ska nog spela en slant på matchen, Froch på ko/tko 3.5 ggr pengarna?
Tror på Froch, troligtvis via UD men inte helt otänkbart via TKO. Dels som du säger att Kessler har en tendens att få ganska nasty cuts men också för att jag tror att Kessler kanske möjligtvis har fått sig en liten törn i hakan eller hur ska man uttrycka det. Kessler har ju en grym haka, han tog en hel del slag från Froch utan att bli särskilt påverkad men mot Green åt han en höger och blev droppad och var helt klart skadad. I min åsikt så slår Froch hårdare än Green. Det här något som händer ofta, fighters som var i många krig och visat en bra haka kan ganska plötsligt få en sämre haka. Froch har visat att han är heavyhanded mot Bute och Mack i sina senaste fighter.

Jag ansåg själv att Froch vann den första fighten på poäng men det var jämna ronder så Kessler var en värdig vinnare i den grymma fighten. Men nu är det i London och i boxning är det väl nästan bäddat för att jämna ronder kommer gå till hemmahjälten Froch och inte Kessler som när första fighten gick i Danmark. Jag gillar Kessler mer och skulle vilja se honom vinna men tror Froch är bättre, han kommer anpassa sig och inte göra om många av de misstag han gjorde i första fighten. Däremot tror jag att det är bäst att spela Froch att vinna fighten till 1.50 odds om man kan få tag på det, sen lägga den eventuella vinsten på Froch via KO/TKO om man är modig. På det sättet förlorar man inget om Froch skulle ta ett beslut, men om Kessler vinner då är man ju körd
Citera
2013-05-23, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Tror på Froch, troligtvis via UD men inte helt otänkbart via TKO. Dels som du säger att Kessler har en tendens att få ganska nasty cuts men också för att jag tror att Kessler kanske möjligtvis har fått sig en liten törn i hakan eller hur ska man uttrycka det. Kessler har ju en grym haka, han tog en hel del slag från Froch utan att bli särskilt påverkad men mot Green åt han en höger och blev droppad och var helt klart skadad. I min åsikt så slår Froch hårdare än Green. Det här något som händer ofta, fighters som var i många krig och visat en bra haka kan ganska plötsligt få en sämre haka. Froch har visat att han är heavyhanded mot Bute och Mack i sina senaste fighter.

Jag ansåg själv att Froch vann den första fighten på poäng men det var jämna ronder så Kessler var en värdig vinnare i den grymma fighten. Men nu är det i London och i boxning är det väl nästan bäddat för att jämna ronder kommer gå till hemmahjälten Froch och inte Kessler som när första fighten gick i Danmark. Jag gillar Kessler mer och skulle vilja se honom vinna men tror Froch är bättre, han kommer anpassa sig och inte göra om många av de misstag han gjorde i första fighten. Däremot tror jag att det är bäst att spela Froch att vinna fighten till 1.50 odds om man kan få tag på det, sen lägga den eventuella vinsten på Froch via KO/TKO om man är modig. På det sättet förlorar man inget om Froch skulle ta ett beslut, men om Kessler vinner då är man ju körd

Bra skrivet, och bra gamblingtips!

Kan verkligen inte se hur Kessler ska vinna, det ska vara genom en grym knock då men kan inte se det ske.
Eller underskattar vi kessler och överskattar Froch???? Har länge tyckt att Froch har enorma brister i sin boxning men börjar nu snarare tro att han har en udda speciell stil.
Citera
2013-05-23, 15:11
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dymeta6
Bra skrivet, och bra gamblingtips!

Kan verkligen inte se hur Kessler ska vinna, det ska vara genom en grym knock då men kan inte se det ske.
Eller underskattar vi kessler och överskattar Froch???? Har länge tyckt att Froch har enorma brister i sin boxning men börjar nu snarare tro att han har en udda speciell stil.
Har också svårt att se Kessler vinna, Froch har nog för bra haka för att bli stoppad o har svårt att se honom ta ett beslut i London. Men får han in en sån där left hook som mot Green ja då vet man aldrig.

Froch kände jag började bli hypead ordentligt efter sin vinst mot Bute, så kanske är det Bute som är överskattad och att man därmed också ger för mycket cred till Froch. Men det får vi inte svar på förrän han möter Pascal.

Både Kessler o Froch har hintat på att de kommer lägga upp handskarna om de loosar, de kommer lämna allt i ringen garanterat. En fight för legacy verkligen, blir grymt
Citera
2013-05-23, 15:23
Medlem
Godzilla3s avatar
Jag börjar ana en riktigt bra nyhet inom boxningsvärlden. Ingenting är bekräftat, helt och hållet mina egna spekulationer men jag tycker allting pekar på att det blir Canelo-Mayweather i september redan.

Cotto ryktas vara bokad den 28:e mot K9, och vi vet att May har bokat den 14:e. Om detta stämmer så kan inte Canelo-Cotto bli av och Canelo måste ju fighta någon mer i år. Mayweather kommer inte möta Alexander, inte nu iaf. Möjligtvis efter en eventuell seger mot Khan. Han kommer inte kunna möta Bradley, Pacman, Marquez - alla är bokade. Khan kommer inte heller bli av eftersom Khan fastar under de månaderna. Danny Garcia eller Matthysse tror jag inte för de lär ju möta varandra först.

Och vem ska Canelo möta då? Inte Angulo iaf, tvivlar på att han slår Lara. Kirkland tror jag inte, han lär behöva en tuneup efter ett års frånvaro. Ortiz behöver en stor vinst först. Sen finns inte många fler motståndare. Martinez? Han är långtidsskadad. Cotto var den troligaste och han är ju bokad.

Jag tror att vi inom några veckor kommer få nyheten att det blir Canelo-Mayweather i september med en viktrestriktion (att Canelo inte får väga över en viss vikt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in