2014-07-28, 12:48
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Även om GGG går med på att gå ner till 155 lbs som är minimum för mellanvikten tror jag inte Cotto är sugen på att ställas mot GGG. Kan inte kalla det en duck heller. GGG är så pass mycket större och Cotto hör inte riktigt hemma bland mellanviktare. Cotto vs Canelo då blir det förmodligen också förhandligar om vikt. Det lär bli 155 lbs där också.

Nästa att möta GGG? Quillin är väl det namn som sticker ut mest men han har inte direkt övertygat när jag sett hans matcher. Det Quillin har är i alla fall slagstyrka. Bra snabba hårda krokar och raka slag och hyfsat bra kontringar. GGG svaghet är framförallt hans defensiv och han är inte den snabbaste. Sen har Quillin en hel del brister...tror inte han har mycket att sätta mot ju längre matchen går men att se GGG mot en bra puncher som kan testa hans haka på allvar vore i alla fall intressant.

Mellanvikten känns tunn och GGG ser ut för tillfället att vara i en klass för sig i viktklassen. Ska han stanna kvar försöka rensa viktklassen eller ta steget upp till supermellanvikt?
Tunn viktklass helt klart, speciellt efter Martinez fall. Jag gillar dock tanken på att en fighter ska erövra en hel division och hålla alla titlar (något som nästan är unheard of nu för tiden i och med alla dispyter mellan promoters och nätverk). Men divisionen erbjuder inte så mycket mer för Golovkin, Cotto är ju fighten han vill ha. Lukrativ fight som skulle sälja ut Madison Square Garden på nolltid och göra Golovkin ett hushållsnamn. Men instämmer med er att Cotto nog siktar in sig på Canelo. Golovkin har också nämnt Mayweather som den enda fighten han skulle gå ner till 154 för. Jag förstår varför man vill call out Mayweather men ogillar att så många har lite av en dubbelmoral. Matinez, Hopkins och Ward har ju också sagt att de vill möta Mayweather men sedan undvikit hot i samma viktklass eller klassen över. Jag känner samma sak med Golovkin, snubben väger 170-172 under fight night men att möta Ward verkar helt uteslutet. Känns som han vill stanna kvar i 160, en fight mot Quillin blir dock svårt då han tillhör Showtime om jag kommer ihåg rätt. Golovkin är Quillins mardröm tror jag, Quillin var riktigt obekväm mot Rosados press. Golovkin är något helt annat.
Citera
2014-07-29, 20:30
Medlem
Dubbelfels avatar
Vad händer egentligen med Badou Jack? Det är fem månader sedan senaste matchen. Det var ingen rejäl knock han åkte på, jag trodde han skulle vara tillbaka i ringen snabbt. Men nu har det gått fem månader. Killen är 30 år, snart 31. Han får snabba på om han ska göra karriär.
Citera
2014-08-01, 22:23
Medlem
Godzilla3s avatar
Hopkins mot Kovalev i November om Kovalev vinner på lördag! B-Hop snart 50 år gammal! Det här behövde boxningen, massa bullshit-fighter som anordnats på senaste tiden. Danny Garcia-Salka, Broner och Matthysse på samma kort men möter inte varandra etc. etc. Det här blir en sjukt intressant fight, vet bara att jag håller på B-Hop 100% men Kovalev är skrämmande.
Citera
2014-08-02, 01:51
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=sRspsGcV2Sg

https://www.youtube.com/watch?v=dG7T702aESs

Haha rätt sköjjigt, tror ni dem kommer mötas på riktigt i ringen?
Citera
2014-08-02, 02:02
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajuaju
https://www.youtube.com/watch?v=sRspsGcV2Sg

https://www.youtube.com/watch?v=dG7T702aESs

Haha rätt sköjjigt, tror ni dem kommer mötas på riktigt i ringen?
HAHA Briggs är en rolig snubbe, bättre än Clubber Lang. Men det är med glimten i ögat, börjar känns som att Briggs kan nå Klitschko överallt nuförtiden. Ser hellre Briggs-Klitschko än de motståndare Klitschko mött senaste tiden. Blir garanterat en underhållande uppladdning inför fighten, själva fighten lär dock inte vara särskilt länge.

Det där första klippet var guld alltså.
Citera
2014-08-02, 22:14
Medlem
tatans avatar
Har svårt att tänka mig att Brandon Rios vs Diego Chaves kommer att bli något annat än bra håller på Chaves men tror att han kommer bli stoppad men är långt ifrån säker då han bara mött Pac i 147.
Citera
2014-08-03, 07:28
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Hopkins mot Kovalev i November om Kovalev vinner på lördag! B-Hop snart 50 år gammal! Det här behövde boxningen, massa bullshit-fighter som anordnats på senaste tiden. Danny Garcia-Salka, Broner och Matthysse på samma kort men möter inte varandra etc. etc. Det här blir en sjukt intressant fight, vet bara att jag håller på B-Hop 100% men Kovalev är skrämmande.

.
Senast redigerad av palehead 2014-08-03 kl. 07:44.
Citera
2014-08-03, 19:09
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palehead
Tror som du att Hopkins kommer använda varenda trick han har, allt han samlat på sig kommer behövas användas. Jag tror han kommer clincha något fruktansvärt inledande rollerna, det blir verkligen jobbiga 4-5 inledande ronder för Hopkins. Om han klarar sig förbi det här tror jag att att han har en hyfsad chans att ta hem ett knappt dombeslut bara på grund av fördelen han har av att gå 12 ronder. Kovalevs slag mot levern är fruktansvärt effektiva. Men jag tror det är en hög sannolikhet att Hopkins blir stoppad i den här fighten.

Rios-Chaves var ju sannerligen ett antiklimax, inte minst TV10:s sändning som gav upp efter ungefär 8 ronder och aldrig kom tillbaka på grund av åskväder i Stockholm. Tyckte Chaves var bättre än Rios, hade honom i ledning. Men missade sista ronderna så kan inte bedöma DQ:n på ett rättfärdigt sätt.

Jag tycker Rios bör avsluta sin karriär. Samtidigt som det är kul att se hans krig i ringen så bör jag bli orolig för hans framtid. Han har en fantastisk haka men jag är rädd för hans hälsa om han fortsätter. Många brawlers kan åtminstone switcha brawlandet on/off. Rios verkar inte kunna göra det. Det är bara brawl, inget annat. Han har en hyfsad jabb men han använder den alldeles för sällan. Han tar slag för att ge ett slag helt enkelt. Hans punching power är bra, men den inte densamma som den var i de lägre viktklasserna där han kunde knocka folk. Tre tuffa fighter irad för honom nu. Hans huvud studsar upp oroväckande mycket. Jag ser bara inte hur han ska kunna utmana i toppen på någon division och att hamna i såna här krig för någon halv miljon dollar vet jag inte om det är värt det när det gäller hälsoaspekterna.
Senast redigerad av Godzilla3 2014-08-03 kl. 19:14.
Citera
2014-08-04, 13:47
Medlem
Dubbelfels avatar
Citat:
Det var intressant att höra expertkommentatorn Andre Wards sympatiska kommentarer om Diego Chaves ojustheter.
Tittade du på en "ful-streamad" sändning. Eller kunde du se den någon annanstans? Skulle gärna vilja veta eftersom TV 10 och Roger Pettersson inte är något alternativ, då avstår jag hellre från att titta.
Citera
2014-08-04, 17:28
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Tror som du att Hopkins kommer använda varenda trick han har, allt han samlat på sig kommer behövas användas. Jag tror han kommer clincha något fruktansvärt inledande rollerna, det blir verkligen jobbiga 4-5 inledande ronder för Hopkins. Om han klarar sig förbi det här tror jag att att han har en hyfsad chans att ta hem ett knappt dombeslut bara på grund av fördelen han har av att gå 12 ronder. Kovalevs slag mot levern är fruktansvärt effektiva. Men jag tror det är en hög sannolikhet att Hopkins blir stoppad i den här fighten.

Det verkar som om oddset för en Hopkinsvinst över Kovalev är så lågt som under 3 gånger pengarna för tillfället, i USA. Hans meritlista är fantastisk, men detta är 2014, så fel decennium för B-Hop, för erfarenhet överträffar inte alltid allt annat. Visst är poängdomare många gånger extremt subjektiva, men realistiskt borde oddset definitivt ligga över 5 gånger pengarna, tycker jag. Hopkins ska dessutom ha önskat Golovkin efter Kovalevmatchen, och då kommer frågan om han kanske börjar bli senil.

Citat:
Jag tycker Rios bör avsluta sin karriär. Samtidigt som det är kul att se hans krig i ringen så bör jag bli orolig för hans framtid. Han har en fantastisk haka men jag är rädd för hans hälsa om han fortsätter. Många brawlers kan åtminstone switcha brawlandet on/off. Rios verkar inte kunna göra det. Det är bara brawl, inget annat. Han har en hyfsad jabb men han använder den alldeles för sällan. Han tar slag för att ge ett slag helt enkelt. Hans punching power är bra, men den inte densamma som den var i de lägre viktklasserna där han kunde knocka folk. Tre tuffa fighter irad för honom nu. Hans huvud studsar upp oroväckande mycket. Jag ser bara inte hur han ska kunna utmana i toppen på någon division och att hamna i såna här krig för någon halv miljon dollar vet jag inte om det är värt det när det gäller hälsoaspekterna.

Brandon Rios fick åka till sjukhus efter matchen eftersom han bl.a. kände sig snurrig. Diego Chaves påstods ha försökt skada hans ögon, men Brandon tog också emot alldeles för många slag mot huvudet i matchen. Det är få boxare som njuter så mycket av sitt yrke som Brandon, men det är också viktigt att han ges tid att läka skadorna mellan matcherna. Han kommer förmodligen fortsätta boxas i många år, men hans tid med yttersta eliten kan vara över, precis som du säger.

.
Citera
2014-08-04, 17:31
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelfel
Tittade du på en "ful-streamad" sändning. Eller kunde du se den någon annanstans? Skulle gärna vilja veta eftersom TV 10 och Roger Pettersson inte är något alternativ, då avstår jag hellre från att titta.

Ja, det finns hundratals olika streamingtjänster på nätet, och eftersom gårdagens boxare inte var speciellt snabbslående så gick det utmärkt att se matcherna på det sättet. Deras streamingkvalitet brukar dock skifta från en dag till en annan så det gäller att hitta den som ger bästa kvaliteten för stunden. Vem som gav mig bästa streamen igår, kommer jag tyvärr inte ihåg. Jag växlade nog fram och tillbaka några gånger mellan olika leverantörer för att maximera upplevelsen. Jag vet att en del betalar för bra sändningskvalitet, och för att slippa hoppa mellan olika kanaler, men igår gjorde jag inte det eftersom det inte verkade behövas.

.
Citera
2014-08-05, 15:54
Medlem
Dubbelfels avatar
Citat:
Ja, det finns hundratals olika streamingtjänster på nätet, och eftersom gårdagens boxare inte var speciellt snabbslående så gick det utmärkt att se matcherna på det sättet. Deras streamingkvalitet brukar dock skifta från en dag till en annan så det gäller att hitta den som ger bästa kvaliteten för stunden. Vem som gav mig bästa streamen igår, kommer jag tyvärr inte ihåg. Jag växlade nog fram och tillbaka några gånger mellan olika leverantörer för att maximera upplevelsen. Jag vet att en del betalar för bra sändningskvalitet, och för att slippa hoppa mellan olika kanaler, men igår gjorde jag inte det eftersom det inte verkade behövas.
Jo, har man tur kan man hitta en stream som håller riktigt bra kvalité.

Jag skulle helst vilja se matcherna/galorna i efterhand (orkar inte sitta uppe en hel natt) med amerikanska eller engelska kommentatorer. Jag betalar gärna en slant. Vet du om man kan göra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in