Citat:
Tunn viktklass helt klart, speciellt efter Martinez fall. Jag gillar dock tanken på att en fighter ska erövra en hel division och hålla alla titlar (något som nästan är unheard of nu för tiden i och med alla dispyter mellan promoters och nätverk). Men divisionen erbjuder inte så mycket mer för Golovkin, Cotto är ju fighten han vill ha. Lukrativ fight som skulle sälja ut Madison Square Garden på nolltid och göra Golovkin ett hushållsnamn. Men instämmer med er att Cotto nog siktar in sig på Canelo. Golovkin har också nämnt Mayweather som den enda fighten han skulle gå ner till 154 för. Jag förstår varför man vill call out Mayweather men ogillar att så många har lite av en dubbelmoral. Matinez, Hopkins och Ward har ju också sagt att de vill möta Mayweather men sedan undvikit hot i samma viktklass eller klassen över. Jag känner samma sak med Golovkin, snubben väger 170-172 under fight night men att möta Ward verkar helt uteslutet. Känns som han vill stanna kvar i 160, en fight mot Quillin blir dock svårt då han tillhör Showtime om jag kommer ihåg rätt. Golovkin är Quillins mardröm tror jag, Quillin var riktigt obekväm mot Rosados press. Golovkin är något helt annat.
Även om GGG går med på att gå ner till 155 lbs som är minimum för mellanvikten tror jag inte Cotto är sugen på att ställas mot GGG. Kan inte kalla det en duck heller. GGG är så pass mycket större och Cotto hör inte riktigt hemma bland mellanviktare. Cotto vs Canelo då blir det förmodligen också förhandligar om vikt. Det lär bli 155 lbs där också.
Nästa att möta GGG? Quillin är väl det namn som sticker ut mest men han har inte direkt övertygat när jag sett hans matcher. Det Quillin har är i alla fall slagstyrka. Bra snabba hårda krokar och raka slag och hyfsat bra kontringar. GGG svaghet är framförallt hans defensiv och han är inte den snabbaste. Sen har Quillin en hel del brister...tror inte han har mycket att sätta mot ju längre matchen går men att se GGG mot en bra puncher som kan testa hans haka på allvar vore i alla fall intressant.
Mellanvikten känns tunn och GGG ser ut för tillfället att vara i en klass för sig i viktklassen. Ska han stanna kvar försöka rensa viktklassen eller ta steget upp till supermellanvikt?
Nästa att möta GGG? Quillin är väl det namn som sticker ut mest men han har inte direkt övertygat när jag sett hans matcher. Det Quillin har är i alla fall slagstyrka. Bra snabba hårda krokar och raka slag och hyfsat bra kontringar. GGG svaghet är framförallt hans defensiv och han är inte den snabbaste. Sen har Quillin en hel del brister...tror inte han har mycket att sätta mot ju längre matchen går men att se GGG mot en bra puncher som kan testa hans haka på allvar vore i alla fall intressant.
Mellanvikten känns tunn och GGG ser ut för tillfället att vara i en klass för sig i viktklassen. Ska han stanna kvar försöka rensa viktklassen eller ta steget upp till supermellanvikt?