2014-08-10, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer
Bra idé, många svenskar i dessa villaområden har aldrig stött på invandringens gigantiska problem. Gör man det riktigt tidigt på morgonen går det ganska snabbt.
Undrar vad det skulle kosta att låta en professionell reklamutdelare göra samma sak? ---> Svensk direktreklam ligger på ca 1,3 kr per utdelat blad

Det kanske man kan göra om man har råd. Jag är dock bara en fattig pensionär, så jag ska använda min cykel och åka runt i närområdet.
Citera
2014-08-10, 19:13
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne-Karlsson
Det kanske man kan göra om man har råd. Jag är dock bara en fattig pensionär, så jag ska använda min cykel och åka runt i närområdet.
Ja det blev lite dyrt för mig med.
Hur hittar ni era e-postadresser? Jag slumpar fram svenska för- och efternamn med siffertillägg.
Citera
2014-08-10, 19:19
Medlem
Citat:
Ja det blev lite dyrt för mig med.
Hur hittar ni era e-postadresser? Jag slumpar fram svenska för- och efternamn med siffertillägg.

Min e-postadresser är till folk som köpte från ett företag där jag jobbade innan jag blev pensionerad. Några tusen, en del är föråldrade dock.

En annan ide som jag kanske testar om jag får slut på adresser är Blocket och Tradera. Man kan ställa frågor till säljarna, man får visserligen inte vetskap om deras adresser, men meddelandet går ju fram. Denna metod kanske lämpar sig bäst för ett kort budskap: "Googla på Asylbomben"
Citera
2014-08-10, 19:29
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Min e-postadresser är till folk som köpte från ett företag där jag jobbade innan jag blev pensionerad. Några tusen, en del är föråldrade dock.

En annan ide som jag kanske testar om jag får slut på adresser är Blocket och Tradera. Man kan ställa frågor till säljarna, man får visserligen inte vetskap om deras adresser, men meddelandet går ju fram. Denna metod kanske lämpar sig bäst för ett kort budskap: "Googla på Asylbomben"
Smart, "Googla på Asylbomben" är mycket bra, lätt att komma ihåg som en reklamslogan. Måste förenkla sina budskap i dagen mediabrus.

Jag kan visserligen inte så mycket om spamfilter men jag tror det är viktigt att inte skicka mer än ett mail med samma rubrik och innehåll till samma mailtjänst med för kort intervall emellan. Idealiskt är om man skriver varje mail för hand från minnet om man orkar.

Tänk så mycket enklare det är för våra motståndare med tillgång till rikstäckande media och dessutom kändisar att kabla ut sina budskap. Vår fördel är egentligen "bara" sanningen och att vi vill det svenska folkets väl.
Citera
2014-08-10, 19:51
Medlem
Citat:
Smart, "Googla på Asylbomben" är mycket bra, lätt att komma ihåg som en reklamslogan. Måste förenkla sina budskap i dagen mediabrus.

Jag kan visserligen inte så mycket om spamfilter men jag tror det är viktigt att inte skicka mer än ett mail med samma rubrik och innehåll till samma mailtjänst med för kort intervall emellan. Idealiskt är om man skriver varje mail för hand från minnet om man orkar.

Tänk så mycket enklare det är för våra motståndare med tillgång till rikstäckande media och dessutom kändisar att kabla ut sina budskap. Vår fördel är egentligen "bara" sanningen och att vi vill det svenska folkets väl.

Jag tar mina mejl från en flik där jag har ett skickat mejl, och kopierar (med högerklick-kopiera) till en annan flik där jag skriver ett nytt mejl. Många av adressaterna är hotmail och gmail, så jag testar ibland att skicka till egna hotmail och gmail. Hittills har jag inte kunnat se någon spam-spärr.

Skriva för hand skulle jag inte orka. Det funkar bra som jag gör. Enda problemet hittills var att efter 800 mejl ville inte Hotmail låta mig skicka några fler. Då var det bara att skapa ett nytt.
Citera
2014-08-12, 23:55
Medlem
FarsanDragoss avatar
Citat:
Blocket och Tradera. Man kan ställa frågor till säljarna, man får visserligen inte vetskap om deras adresser, men meddelandet går ju fram. Denna metod kanske lämpar sig bäst för ett kort budskap: "Googla på Asylbomben"

Jag har skickat ett 100-tal till säljare på Blocket. Går snabbt och smidigt. Man ska uppge sitt namn och en mejladress och det meddelande man vill få fram. Jag hänvisar till att googla på Asylbomben, funkar perfekt. Efter några tiotal mejl blir man spärrad på Blocket, det märker man på att den kopia till mig själv som man beställer inte kommer fram. Då går det bra att byta till en annan mejladress. Finne flera olika sajter på nätet som bjuder på "instant mailaddress".
Citera
2014-08-13, 14:02
Medlem
frobozzs avatar
Citat:
Undrar vad det skulle kosta att låta en professionell reklamutdelare göra samma sak? ---> Svensk direktreklam ligger på ca 1,3 kr per utdelat blad

Om nån tar tag i organisation så är jag villig att finansiera minst 10.000 blad. Nån intresserad i tråden?
Citera
2014-08-13, 18:32
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frobozz
Om nån tar tag i organisation så är jag villig att finansiera minst 10.000 blad. Nån intresserad i tråden?
Jag kan vara det, ska göra lite research först om vad det finns för bestämmelser. Det bör inte vara nån reklam för ett politiskt parti utan kortfattat och enkelt budskap med mycket lite statistik som kommer från SCB, Migrationsverket osv. Eller vad tycker du? Finns så otroligt mycket statistik som medelsvensson inte har en aning om och som lär framstå som smått ofattbar för dem.
Citera
2014-08-13, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frobozz

Du är en riktig hjälte! Massor av guldstjärnor!

Jag vet inget om sådana frågor, hoppas nån känner till detta.

Själv har jag en idé om att göra ett plakat med min avatar på, inget annat, sätta plakatet på en lång stång, sen ta en hopfällbar stol och sätta mig utanför Åhlens på Drottninggatan mitt i Stockholm.

Undrar om det är lagligt? Kan väl kanske inte hända annat än att jag blir tillsagd av Farbor Blå att ge mig av. Då kanske man kan välja ett nytt ställe, kanske utanför riksdagshuset?

Min tanke är att folk som ser uppmaningen "Googla på Asylbomben" gör precis så när de kommer hem, av ren nyfikenhet.
Citera
2014-08-13, 21:36
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Du är en riktig hjälte! Massor av guldstjärnor!

Jag vet inget om sådana frågor, hoppas nån känner till detta.

Själv har jag en idé om att göra ett plakat med min avatar på, inget annat, sätta plakatet på en lång stång, sen ta en hopfällbar stol och sätta mig utanför Åhlens på Drottninggatan mitt i Stockholm.

Undrar om det är lagligt? Kan väl kanske inte hända annat än att jag blir tillsagd av Farbor Blå att ge mig av. Då kanske man kan välja ett nytt ställe, kanske utanför riksdagshuset?

Min tanke är att folk som ser uppmaningen "Googla på Asylbomben" gör precis så när de kommer hem, av ren nyfikenhet.

Eh, ska nog vara lugnt...sätt dig å skramla med en pappersmugg med nåra mynt i, samtidigt som du säger :"Asiilboomben pliis"...

Farbror Blå kommer inte ta notis om dig...
Citera
2014-08-14, 09:38
Medlem
Citat:

Bra upplägg! En nyfiken människa som googlar är bättre än att dela ut flygblad. Man är ju oftast inne i sina egna tankar och vill inte plötsligt läsa ett flygblad när man går på stan. Åtminstone reagerar jag själv så. Tar helst inte emot sånt som delas ut. Eller kastar i närmaste papperskorg.
Citera
2014-08-14, 11:32
Medlem
frobozzs avatar
Citat:
Jag kan vara det, ska göra lite research först om vad det finns för bestämmelser. Det bör inte vara nån reklam för ett politiskt parti utan kortfattat och enkelt budskap med mycket lite statistik som kommer från SCB, Migrationsverket osv. Eller vad tycker du? Finns så otroligt mycket statistik som medelsvensson inte har en aning om och som lär framstå som smått ofattbar för dem.

Jag tycker kostnaden ska vara i fokus. Totalanslaget för migration kommer med detta väl landa på över 100 miljarder kronor nästa mandatperiod. Kanske

Det här kan du göra för 100 miljarder kronor:
* hjälpa x antal personer på plats.
* hjälpa Sveriges fattigpensionärer med x kronor med per år

Rösta på ett parti som vill stoppa Sveriges extrema flyktingpolitik!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in