2014-08-25, 01:37
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne-Karlsson
Jag tycker att man ska upplysa folk om fakta. Det räcker. En text som bara innehåller fakta, kan kanske bli läst även av de övriga partiernas sympatisörer. Sen kan folk tänka själva vilket parti som fakta talar för.

Tack för uppmuntran!

Tycker upplägget på sidan är väldigt bra. Lite snack (utom den personliga artikeln då, men den fungerar väl i sammanhanget) och mycket fakta med framförallt källor. Har grämt mig en hel del över att t.ex. alla invandringskritiska sajter helt saknar en del där de sammanfattar ren fakta samt drar ut det relevanta i dessa fakta.

Detta har gjort det väldigt svårt att bara skicka någon till t.ex. Avpixlat då det är väldigt få (har inte stött på någon faktiskt) som kan tänka sig och sätta sig och lusläsa 10-20 artiklar på en sajt som rubriceras som "hatsajt" och som dessutom skriver saker som många alldeles för enkelt bara kan avfärda som att sajten i fråga är mot invandrare eller vad det nu kan vara.

Folk kring de invandringskritiska delarna på internet verkar överhuvudtaget ha väldigt svårt att förstå att den övriga befolkningen inte bara låter sig tro på vad som helst genom att läsa en endaste artikel på en sajt som utmålas som "hatsajt". Din sida löser det som sagt väldigt fint genom att inte ha en massa skönskriven text som nästan kräver att läsaren redan är väl insatt samt just ger direktlänkar till fakta.

Så... bra jobbat, kommer skicka folk till din sida!
Citera
2014-08-27, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Tycker upplägget på sidan är väldigt bra. Lite snack (utom den personliga artikeln då, men den fungerar väl i sammanhanget) och mycket fakta med framförallt källor. Har grämt mig en hel del över att t.ex. alla invandringskritiska sajter helt saknar en del där de sammanfattar ren fakta samt drar ut det relevanta i dessa fakta.

Detta har gjort det väldigt svårt att bara skicka någon till t.ex. Avpixlat då det är väldigt få (har inte stött på någon faktiskt) som kan tänka sig och sätta sig och lusläsa 10-20 artiklar på en sajt som rubriceras som "hatsajt" och som dessutom skriver saker som många alldeles för enkelt bara kan avfärda som att sajten i fråga är mot invandrare eller vad det nu kan vara.

Folk kring de invandringskritiska delarna på internet verkar överhuvudtaget ha väldigt svårt att förstå att den övriga befolkningen inte bara låter sig tro på vad som helst genom att läsa en endaste artikel på en sajt som utmålas som "hatsajt". Din sida löser det som sagt väldigt fint genom att inte ha en massa skönskriven text som nästan kräver att läsaren redan är väl insatt samt just ger direktlänkar till fakta.

Så... bra jobbat, kommer skicka folk till din sida!

Tack för ditt inlägg. Det är just min tanke, att inte skriva några av orden SD, rasist och de andra hat-orden.

Sidan om Asylbomben är nu uppdaterad med en länk till Dagens Industris artikel om KonjunkturInstitutets prognos 2014-08-27, där man anser att det behövs 100 miljarder i skattehöjningar!
Citera
2014-09-02, 12:07
Medlem
Det är viss risk att mejl hamnar i skräpkorgen. Efter några hundra mejl från ett nyskapat Hotmail blev det så att utsända mejl hamnade i skräpkorgen. Om man ändrar i rubrikraden och tar ett nytt Hotmail kan man fortsätta att skicka. Några hundra mejl kan man alldeles säkert skicka från varje nytt Hotmail. Sen beror det troligen på hur många av mottagarna som rapporterar att mejlen är skräppost.

Det har inte kommit så värst många svar. Några är positiva, några är negativa. Jag hoppas och tror att de få negativa svaren tyder på att folk uppskattar informationen. Det är inte alls den häftiga negativa reaktionen som man skulle kunna förvänta sig från våldsvänstern. Faktiskt bara ett enda svar som jag uppfattar som svar från en indoktrinerad PK-anhängare. De flesta negativa klagar på att dom inte vill ha mejl överhuvudtaget, inte alls på innehållet.

Här är en ny version av mejlet som ni kan skicka:

Hej,

Jag ber om ursäkt om jag stör dig.

Men det gäller något av största betydelse för Sverige, men som trots detta förtigs av
våra stora tidningar och politiska partier. Det är anledningen till att jag försöker upplysa
så många som möjligt på detta vis. Jag tycker att svenska folket har rätt att få veta
hur mycket detta kommer att kosta för vårt land.

Googla på Asylbomben för att läsa mera.
Du får fakta utan krusiduller, fritt från floskler och propaganda.

Med vänlig hälsning
*************************ditt eget namn*************

http://asylbomben.123minsida.se

Nyhet 11 augusti: Anders Borg erkände plötsligt att asylmottagningen kostar mycket pengar.
Detta var sensationellt, efter att vi i flera år matats med lögner från politiker och
Radio/TV/tidningar om att invandringen är lönsam

Nu blev det som om dammluckorna öppnats, och sanningen vällde fram

Först kom en ledare i Svenska Dagbladet, sen kom Reinfeldt med sitt sommartal,
sen kom en ledare i Expressen och sen bara rullade det på.
Men tyvärr hävdas det fortfarande att invandringen blir lönsam på sikt,
vilket är en direkt lögn. Utlandsfödda som grupp har en sysselsättningsgrad på
cirka 60% medan motsvarande siffra för svenskfödda är över 80%
Med så stor arbetslöshet bland utlandsfödda kan invandringen aldrig bli lönsam.
Du finner länkar till Statistiska Centralbyrån som styrker detta,
när du googlar på Asylbomben.

Om du vill att svenska folket ska få reda på sanningen om invandringens kostnader,
ber jag att du vidarebefordrar detta mejl till så många som möjligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in