2014-07-25, 13:45
Medlem
retepm.s avatar
Kommer inte gör någon skillnad men du får iaf. uppleva ett lands upplösning och självmord.
Citera
2014-07-25, 13:52
Medlem
Adam211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Våga starta en protestlista och posta på Twitter/Fejjan. Börjar ta fart nu om invandringspolitiken, samtidigt som Jiadister åker t/r till Syren för att kriga, invällare hotar Norge och sådär. Väldigt i tiden att vara pro-Sverige nu!

Hotar Norge? Ingenting är bekräftat. Det är väl politiker som påstår att dom blir hotade?
Citera
2014-07-25, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
När MP får vara med och bestämma vid köttgrytorna, så kommer man ge dessa grupper skyhöga bidrag plus att alla kommer få stanna. Det är redan idag väldigt lönsamt att komma till Sverige som flykting, det är därför folk åker taxi hit ifrån Italien, bara för alla vi vara först framme i landet där houngen flyter fram på gatorna och det stekta sparvana kommer flaxade in munnen på dem.

Maila vanliga svensson istället. Det är Svensson röst vid valet som räknas.

OK, det ska jag också göra.

Man bör vara lite försiktig så man inte blir beskylld för att "spamma".
Mejl till politiker är OK, liksom personer som man redan har kommunicerat med.
Men en vanlig icke offentlig person, som man inte känner, får man inte spamma utan vidare.
Citera
2014-07-25, 15:48
Medlem
Här är en annan version som ni kan mejla till vänner och bekanta:

Migrationverket säger att det kommer 80.000 asylsökande i år. Många av dessa tar hit sina anhöriga, så det blir kanske flera hundra tusen nya svenskar. Alla ska ha bostad, bidrag, vård och omsorg. Väldigt få kan börja jobba direkt. I genomsnitt tar det 7 år innan en invandrare får något slags jobb. Varifrån ska staten ta alla pengar som behövs till hundratusentals nya svenskar?

Det blir ett stålbad för Sverige efter valet för att finansiera invandrarna:

- höjd inkomstskatt
- höjda kommunalskatter
- höjd landstingsskatt
- sänkt barnbidrag
- sänkt A-kassa
- sänkta pensioner
- sänkt sjukpenning
- höjd bensinskatt
- höjda avgifter för läkarvård
- dyrare mediciner
- ingen löneökning för offentliganställda
- fastighetsskatten kommer tillbaka i förhöjd form
- höjda dagisavgifter
- avgift för skolmaten
- färre anställda i offentlig verksamhet
- färre lärare, större klasser
- färre offentliga läkare, sjuksköterskor, tandläkare
- avgiftsbelagd utbildning på allt fler skolor och universitet
- högre skatt på alkohol och tobak
- högre bötesbelopp för P-avgift, fortkörning m.m.

Diskussioner om detta pågår redan mellan partierna i alliansen
och de rödgröna. Ingen vill bli först med att föreslå minskad invandring.

Citera
2014-07-25, 15:58
Medlem
Wiscounts avatar
Fint initiativ! Allt i stället för att sitta och gnälla på FB. Gör skillnad! Prata med folk, mejla, var inte rädd för stämpel eller dylikt, det är bara att köra på. Jag skall tala grundligt med mina föräldrar nu, som jag misstänker vara absolut aningslösa inför det kaos som kommer att uppstå.

Gör det du också, vad betyder vänner eller arbetsplats om ett helt land och folk går under - inget!
Citera
2014-07-25, 16:14
Bannlyst
Jag blir lite inspirerad av Thoralf Alfsson:

Citat:
Igår fick jag hem mitt nya rosa infoblad om invandringen och dess kostnader från tryckeriet, där jag givetvis också gör reklam för min blogg. Ett stort tack till alla som skänkte pengar till detta projekt under våren. Jag har i denna version gett det lite "feministisk prägel" genom att göra framsidan rosa. Det irriterar säkert en och annan feminist ;-)
Dessa 5 000st infoblad kommer delas ut de närmaste dagarna. Ca 650st fick nya ägare idag ;-)

http://thoralf.bloggplatsen.se/2014/07/22/10796551-bo-frank-och-migrationsverket/

Detta kanske man skulle satsa på. Kan ju inte bara sitta och gnälla framför datorn, det hjälper inte i längden.
Citera
2014-07-25, 19:37
Medlem
Hallå alla FB-skribenter!

Sluta skriva inlägg som bara vänder sig till de redan frälsta!

Gör en insats och anslut till min mejlstorm! Det kan faktiskt göra en skillnad!

Jag har själv skickat cirka 70 mejl hittills. Fler ska komma! Förhoppningsvis kommer ett antal av de som får mitt mejl att i sin tur mejla några av sina vänner. Då kan det ta fart ordentligt!
Citera
2014-07-25, 19:39
Medlem
Jag lägger till några rader på slutet, där jag ber att de skall skicka vidare:

Vi gräsrötter kan därför göra en betydelsefull insats för vårt land
genom att sprida kunskap om detta stora problem.

Du kan göra en insats genom att sprida detta mejl till
så många som möjligt!
Citera
2014-07-25, 19:45
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiscount
Fint initiativ! Allt i stället för att sitta och gnälla på FB. Gör skillnad! Prata med folk, mejla, var inte rädd för stämpel eller dylikt, det är bara att köra på. Jag skall tala grundligt med mina föräldrar nu, som jag misstänker vara absolut aningslösa inför det kaos som kommer att uppstå.

Gör det du också, vad betyder vänner eller arbetsplats om ett helt land och folk går under - inget!

Ja precis mejla alla dina fb-vänner och se dom försvinna en efter en. Du underskattar hur grupptryck fungerar.
Citera
2014-07-25, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Ja precis mejla alla dina fb-vänner och se dom försvinna en efter en. Du underskattar hur grupptryck fungerar.

Det är kanske en dålig idé att använda Facebook. Bättre att skapa ett påhittat namn på Hotmail eller liknande och mejla därifrån. Det gör jag. Kopierar epostadresser från mina egna konton och skriver in på det påhittade. Adressaterna får alltså ett mejl från Kalle Karlsson, helt obekant, men budskapet kan man hoppas blir läst ändå.
Citera
2014-07-26, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne-Karlsson
Det är kanske en dålig idé att använda Facebook. Bättre att skapa ett påhittat namn på Hotmail eller liknande och mejla därifrån. Det gör jag. Kopierar epostadresser från mina egna konton och skriver in på det påhittade. Adressaterna får alltså ett mejl från Kalle Karlsson, helt obekant, men budskapet kan man hoppas blir läst ändå.

Lysande ide´! Jag ska genast skicka mejl till de omkring 2.000 mejladresser som jag har sen lång tid tillbaka. Alla får mejl från Svenne Svensson.

Hoppas att fler ansluter till mejlstormen. Vi kan faktisk göra bra nytta. De 2.000 som jag har i mina register är en blandning av vanliga människor. Många av dessa är antagligen helt omedvetna om det stora och allvarliga problemet med skenande kostnader för invandringen. De stora dagstidningarna och radio och TV rapporterar ju aldrig någonting som är negativt för massinvandringen.
Citera
2014-07-26, 18:00
Bannlyst
Det är så jävla synd att du tror att du gör något för Sverige genom att skicka ett mail. Jag kan seriöst inte beskriva hur tragisk du och dina likasinnade är.

Citat:
Ändra innehåll som du själv tycker, och mejla några politiker! Tillsammans kan vi generera en mail-storm!

Oj! En mail-storm! Herregud, nu börjar ju revolutionen på riktigt! Inget störtar en regering som en mail-storm!

Nä, du får sluta knyta handen i fickan och visa lite stake för fäderneslandet. Dina förfäder hade skämts över dig, vet du det? Kanske inte de svenskar som under andra världskriget hade lika lite stake som du, men svenskar var modiga en gång i tiden och de hade skämts över att du sitter och är övertygad om att dagens massinvandring är roten till allt ont och kommer att leda till Sveriges undergång, och allt du vågar göra är att generera en mail-storm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in