2014-07-25, 11:35
Medlem
Istället för att skriva inlägg här på Flashback, där nästan alla redan är insatta och kunniga om invandringens baksidor, uppmanar jag er alla till att skapa en mejl-storm kring Migrationsverkets senaste prognos!

Jag började lite lätt med ett mejl till Socialdemokaterna:

Enl Migrationsverkets senaste prognos kommer 80.000 asylsökare till Sverige 2014. Deras prognoser brukar revideras uppåt var tredje månad, så vi kan kanske gissa på 100.000 före årets slut. Hälften får uppehållstillstånd. Sen kommer deras anhöriga efter, kanske 5 gånger fler. Gissning: 300.000 inklusive anhöriga. Sen kommer det kanske lika många nästa år, vilket ger ytterligare 300.000. Ännu fler året därpå, sen ännu fler och ännu fler ... Det är ju som ett pyramidspel! Till slut blir det många miljoner!

Alla dessa som får uppehållstillstånd skall ha bostäder, bidrag och så småningom (efter 7 år) jobb. Under de arbetslösa åren kostar varje asylsökare kanske 100.000 kr per år (lågt räknat). En mycket grov uppskattning ger nu 600.000 x 100.000 = 60 miljarder kronor per år de första 7 åren för de som ansöker om asyl 2014 och 2015 plus deras anhöriga. Till detta skall läggas alla de som redan har fått asyl och de som får asyl 2016 och följande år. Det blir ju astronomiska summor! Dessa pengar finns ju inte i statens kassakistor! Var tar man pengarna? Från våra pensioner?

Kan jag vänta mig att min pension kommer att helt försvinna? Asylanterna skall ju ha sina pengar, då blir det väl ingenting kvar till mig?

Det kom ett standardsvar inom någon minut. Mina siffror kommenterade man inte alls. Jag återger inte svaret här, den som är intresserad kan läsa själv på partiets hemsida. Jag plockar ut ett par st av flosklerna här:

Sverige det land inom EU som har tagit emot flest flyktingar, räknat per invånare. Men det är inte rimligt att några få EU-länder står för merparten av flyktingmottagandet i EU. Vi måste alla hjälpas åt.

Den moderatledda regeringen har misslyckats med att hjälpa kommunerna att planera och genomföra ett bra flyktingmottagande. Hög arbetslöshet och sociala problem skapar problem som i förlängningen äventyrar uppslutningen bakom flyktingmottagandet.

Jag vill påpeka att jag inte gör anspråk på att presentera vetenskapliga beräkningar på något sätt. Det är bara amatörmässiga gissningar, som kan slå fel på mer eller mindre. Men jag tror ändå att jag gissar rätt på storleksordningen. Min slutsiffra på 60 kanske ska vara 20 eller 200, men knappast 2 eller 2000.

Jag inbjuder till diskussion av mitt mejl till Socialdemokraterna. Jag tror att vi på FB kan göra ett intryck om fler än jag skickar såna här mejl, till alla politiker som man kan tänka sig: Partier, riksdagsmän, regering, landsting, kommunpolitiker, fackliga organisationer m.m.

Ändra innehåll som du själv tycker, och mejla några politiker! Tillsammans kan vi generera en mail-storm!
Citera
2014-07-25, 11:40
Medlem
Om du hittar en bra mejladress till någon politiker, posta gärna här så att fler kan mejla till den adressen!
Citera
2014-07-25, 11:46
Medlem
YP4XQs avatar
Våga starta en protestlista och posta på Twitter/Fejjan. Börjar ta fart nu om invandringspolitiken, samtidigt som Jiadister åker t/r till Syren för att kriga, invällare hotar Norge och sådär. Väldigt i tiden att vara pro-Sverige nu!
Citera
2014-07-25, 11:49
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne-Karlsson
Jag vill inte uppmana någon till sådana lagbrott. Men även om du nu funderar på dylika gärningar, så kan du faktiskt även skicka några mejl!

Skickar gärna mejl. Protester är kanske effektivast i meilbombsformat!
Citera
2014-07-25, 11:50
Medlem
Jag är bara en gammal stofil som aldrig har använt "Fejan" elle Twitter. Men alla ni som är inne på dessa nymodigheter, skriv så mycket ni orkar!
Citera
2014-07-25, 12:02
Bannlyst
Dom bry sej inte. Det finns en sak du kan göra, det är upplysa folk. Det finns t.ex 2 st gratis eböcker om invandringen. Sätt upp lappar och uppmana folk att läsa på om vad invandringen kostar. SD måste få 15% i årets val, så man skicka in en chock hos det andra partierna.

För det kommer bli värre med MP vid makten.
Citera
2014-07-25, 12:03
Medlem
Många kanske dras sig för att avslöja sig själv som SD eller "rasist" vilket är det vanliga när man kritiserar invandringspolitiken. Men det är lätt att skapa anonyma mejlkonton på Outlook.com och på Gmail.com och många andra ställen. Man kan också lätt dölja sin IP-adress genom att använda exempelvis Anonine.se eller Dold.se

Situationen för vårt kära Sverige är så allvarlig nu att alla borde göra något för att få stopp på den vansinniga invandringspolitiken. Deltaga i mejlbombning kostar så lite!
Citera
2014-07-25, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Dom bry sej inte. Det finns en sak du kan göra, det är upplysa folk. Det finns t.ex 2 st gratis eböcker om invandringen. Sätt upp lappar och uppmana folk att läsa på om vad invandringen kostar. SD måste få 15% i årets val, så man skicka in en chock hos det andra partierna.

För det kommer bli värre med MP vid makten.

OK. Jag gör detta så ofta jag kan. Håller med om att MP blir etter värre.

Men jag vill inte vara så pessimistisk som du att "dom bryr sig inte". Det kanske gäller många, men knappast alla. Om en riksdagsman får 1000 mejl om samma sak, kanske han börjar fundera lite kring detta, ifall Sverige har råd med 100.000-tals flera asylanter!

Jag vill också passa på att uppmana alla här på FB att undvika de vanliga orden blatte, neger, rasist osv i dessa mejl. Det får bara mottagaren att genast radera ditt meddelande.
Citera
2014-07-25, 12:32
Medlem
situationen just nu är akut.. forsätter invandringen i denna takt kommer landet att gå i konkurs ganska snabbt..vi har fortfarande ett par veckor att göra en skillnad innan valet i september

jag föreslår att vi massmejlar ALLA med information om invandringens kostnader,konsekvenserna osv... jag föreslår även att vi får tag i en hackare som kan massmejla miljontals människor i detta land så vi kan få fart på sanningen som massmedia döljer...
Citera
2014-07-25, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falafel111
situationen just nu är akut.. forsätter invandringen i denna takt kommer landet att gå i konkurs ganska snabbt..vi har fortfarande ett par veckor att göra en skillnad innan valet i september

jag föreslår att vi massmejlar ALLA med information om invandringens kostnader,konsekvenserna osv... jag föreslår även att vi får tag i en hackare som kan massmejla miljontals människor i detta land så vi kan få fart på sanningen som massmedia döljer...

OK. Ju fler som mejlar, dess bättre. En hacker vore ju toppen att kunna engagera! Jag har dock ingen aning om hur man får tag i en sådan!

Här har jag samlat några mejladresser som kan användas:

info@moderat.se
info@socialdemokraterna.se
info@folkpartiet.se
info@vansterpartiet.se
info@mp.se
info@centerpartiet.se
info@kristdemokraterna.se

makan.afshinnejad@regeringskansliet.se
info@lo.se
agneta.borjesson@mp.se

Snälla Sverigevänner! Fyll på med flera mejladresser till politiker!
Citera
2014-07-25, 13:38
Medlem
Här är en kort-version som ni kan mejla:

Asylbomben

Migrationverket säger att det kommer 80.000 asylsökande i år. Många av dessa tar hit sina anhöriga, så det blir kanske flera hundra tusen nya svenskar. Alla ska ha bostad, bidrag, vård och omsorg. Väldigt få kan börja jobba direkt. I genomsnitt tar det 7 år innan en invandrare får något slags jobb. Varifrån ska staten ta alla pengar som behövs till hundratusentals nya svenskar?

Kommer det att bli skattehöjningar och sämre pensioner för alla nu? Hur mycket sämre?
Citera
2014-07-25, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arne-Karlsson
OK. Jag gör detta så ofta jag kan. Håller med om att MP blir etter värre.

Men jag vill inte vara så pessimistisk som du att "dom bryr sig inte". Det kanske gäller många, men knappast alla. Om en riksdagsman får 1000 mejl om samma sak, kanske han börjar fundera lite kring detta, ifall Sverige har råd med 100.000-tals flera asylanter!

Jag vill också passa på att uppmana alla här på FB att undvika de vanliga orden blatte, neger, rasist osv i dessa mejl. Det får bara mottagaren att genast radera ditt meddelande.

När MP får vara med och bestämma vid köttgrytorna, så kommer man ge dessa grupper skyhöga bidrag plus att alla kommer få stanna. Det är redan idag väldigt lönsamt att komma till Sverige som flykting, det är därför folk åker taxi hit ifrån Italien, bara för alla vi vara först framme i landet där houngen flyter fram på gatorna och det stekta sparvana kommer flaxade in munnen på dem.

Maila vanliga svensson istället. Det är Svensson röst vid valet som räknas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in