2014-08-04, 22:00
Medlem
Jag har lagt upp ett färdigt mejl som ni kan kopiera direkt på denna sida:

http://asylbomben.123minsida.se

Nu blev det så lätt att alla kan göra en insats. Det behövs bara 1 minut för att komma igång. Skriv exempelvis Asylbomben: skenande kostnader på ämnesraden, och kopiera sedan in mejlet som ni hämtar från länken ovan.

Jag upprepar att den som är rädd för att bli stämplad som "rasist" kan mejla från ett anonymt Hotmail eller liknande. Det tar bara några minuter att skapa ett sådant, helt gratis.

Jag behöver väl inte upprepa vad som väntar ifall invandringspolitiken bara får fortsätta? Ni som brukar hålla till här på I & I Flashback vet ju redan det mesta!

Det kommer alltså över 300.000 asylsökande fram till 2018. De flesta får stanna (just nu två tredjedelar PUT och en tredjedel avslag). Sen väntar anhöriginvandring, exempelvis kom det 2x flera anhöriga från Somalia förra året jämfört med asylsökande. Om vi appliceras detta på de förväntade 344.800 asylsökande, så får vi

2/3 x 344.500 x 3 = 789.000 nya svenskar, mestadels från Afrika och Mellanöstern.

Kostnaden för 789.000 nya arbetslösa blir ofattbart stor. Så gott som alla är arbetslösa den första tiden, det tar mer än 7 år innan hälften blir sysselsatta, den andra hälften tar ännu längre, och så mycket som 20 - 40 % kommer aldrig att få något jobb.

Om vi gör en gissning på hur mycket en arbetslös person kostar för samhället hamnar vi på kanske 10.000 kronor i månaden. Siffran kan vara lägre och den kan vara högre. Bedöm själv ifall 10.000 kronor räcker till för att ge all samhällelig service till 1 person för 1 månad!

Om vi multiplicerar 10.000 kr/person och mån x 7 år x 789.000 personer hamnar vi på otroliga 662 miljarder kronor. Kostnaden blir ännu mycket större när vi sträcker ut tiden till att omfatta hela livstiden för de nya svenskarna. Alla blir ju äldre, och skall ha pension och mycket vård i slutet av livet!

Jag kan även rapportera att jag nu har skickat över 500 mejl till privatpersoner.
Senast redigerad av Arne-Karlsson 2014-08-04 kl. 22:03.
Citera
2014-08-04, 22:15
Medlem
Zbdb1s avatar
Har skickat till +100 pers. Blev en del arga svar.
Citera
2014-08-04, 22:47
Medlem
Jag har också fått några arga svar. Här är ett exempel:

Jag vill inte ha den här typen av invandrarfientlig skrämselpropaganda.

Till alla som torgför liknande teorier rekommenderar jag läsning av följande OECD-rapport, som slår fast att invandring genererar ett överskott till staten i en stor majoritet av de europeiska länderna, inklusive Sverige: http://www.oecd.org/els/mig/imo2013.htm
Slutsatserna diskuteras i följande DN-artikel: http://www.dn.se/ekonomi/invandrare-betalar-mer-till-samhallet-an-de-far-tillbaka

Till detta skrev jag svaret:

"Skrämselpropagandan" som du kallar den kommer från Migrationsverket, Statistiska Centralbyrån och Regeringen.

DN-artikeln och OECD-rapporten som du hänvisar till har kommenterats av en av vårt lands främsta nationalekonomer i följande länk:

http://www.tino.us/2013/06/media-felrapporterar-kring-invandringens-kostnader/

Det är allmänt känt att den omtalade OECD-rapporten inte visar vad massinvandringen kostar. Alla med minsta förstånd begriper ju att asylsökare från världens mest underutvecklade länder inte kan ge ett ekonomiskt tillskott till vårt land.

Istället för att ilsket anklaga mig för att sprida skrämselpropagande tycker jag du skall kontrollera länkarna till Migrationsverket, Statistiska Centralbyrån och Regeringen, och se ifall det är påhittade siffror eller inte.

Till detta svarade han med länken

http://migro.se/slutreplik-till-tino-sanandaji-av-johan-norberg-fredrik-segerfeldt/

Den dumme fan har tydligen inte läst kommentarerna till länken, som alla sågar Johan Norberg och Fredrik Segerfeldt jäms med fotknölarna.
Citera
2014-08-04, 23:22
Medlem
Bra initiativ! Jag har skickat iväg detta till 50 pers. Det viktiga är att folk står på sig nu och visar att svenskar står upp för sitt land! Låt er inte skrämmas av media och en liten klick vänstermänniskor.

Vad man ska veta här är att majoritet av svenskarna vill stoppa massinvandringen. Men folk är rädda att rösta på SD pga av att media har proppat in i huvudet att de är nazister och svenskar är livrädda för nazismen pga att det är det ENDA folk kommer ihåg från historielektionerna.

Så det som är viktigt är att utbilda folk i de faktiska siffrorna och att förklara att SD inte har nolltolerans mot rasism och att det är det enda partiet som vill stoppa massinvandringen.

Vill också rekommendera sidan asylraknaren.se som är en bra sida att sprida.
Citera
2014-08-05, 20:29
Medlem
Stort tack till alla som bidrar till att skapa mejlstormen!

Det behövs flera som bidrar. Snälla Flashback-skribenter! Gör en verklig insats för att upplysa det sovande folket! Det tar inte många minuter att skicka några mejl. Det finns ett färdigt mejl som ni kan kopiera från denna länk:

Den är nu uppdaterad. Mina gissningar om neddragningar och skattehöjningar är borttagna, eftersom folk klagade på gissningarna, när det inte fanns något annat att anmärka på. Så nu är det bara text med hänvisningar till officiella källor.

Här är ett exempel på text som ni kan lägga in först i mejlet, för att ge det en lite personligare prägel. Berätta lite vem du är, och på vilket sätt siffrorna oroar/skrämmer dig:

Hej,
Jag är en helt vanlig ganska fattig pensionär som är bekymrad över Sveriges framtid. Det har blivit en sådan explosionsartad ökning av antalet som kommer till vårt land och söker asyl. Kostnaden för detta blir så stor att jag är orolig för min pension. Kommer den att räcka till för hyra, mat och elräkning i framtiden?

Samtidigt tiger de politiska partierna om kostnaden, liksom tidningar och radio-TV. Det är anledningen till att jag skickar detta mejl för att upplysa så många som möjligt. Ingen annan tycks ju vara intresserad av att svenska folket ska få veta.

Var snäll och läs mitt mejl. Kolla på länkarna så du blir övertygad om att det inte är några påhittade siffror. Verkligheten är faktiskt så skrämmande som siffrorna visar!
Citera
2014-08-06, 13:52
Medlem
FarsanDragoss avatar
Mycket bra idé att sprida information till privatpersoner. Jag har skickat drygt 50 mejl hittills från ett nyskapat hotmail, för att slippa förlora vänner. Det har kommit 2 st negativa svar, där de helt fräckt påstår att jag ljuger. Till detta har jag svarat följande:

Jag ljuger verkligen inte. Länkarna till siffrorna i mejlet är till Migrationsverket, Statistiska Centralbyrån och till Regeringen.

Din inställning liknar mycket den jag själv hade innan jag började studera ämnet mera grundligt. Ju mer jag läste på nätet, ju mer insåg jag att jag hade blivit grundlurad av de politiska partierna och av våra vanligaste medier. Dessa rapporterar ingenting som kan vara negativt mot massinvandringen. Exempelvis tiger man nu som muren om Migrationsverkets senast chockrapport om nära 100.000 asylsökare under 2014, och de extra kostnader som detta medför. Det är just därför som jag känner mig manad att sprida mejl med information om hur fruktansvärt illa detta blir för Sveriges ekonomi. Hundratals miljarder kronor kommer att fattas.

Regeringens egen expert på området, Jan Ekberg, gjorde den hittills enda djupgående analysen av invandringens kostnader. (Ekberg, Jan (2009). Invandringen och de offentliga finanserna. Rapport till Expertgruppen för studier i offentlig ekonomi ; 2009:3. Stockholm: Fritzes. Libris 11659364). Hans slutsats var att invandringen kostade 40 - 59 miljarder för året 2006.

En senare studie är boken "Låsningen" av Jan Tullberg, som utgår från Ekbergs siffror och räknar upp för större antal migranter och inflation samt gör vissa mer detaljerade uppskattningar. Tullberg kommer fram till 125 miljarder för år 2013 (exklusive undanträngningseffekter)
http://www.lasningen.se/ladda-ner-gratis-specialutgava/

Sen tillkommer de kostnader som jag nu vill påtala, för de asylsökande som kommer åren 2014 - 2018. Summorna blir ofattbart stora.

Jag hoppas att du tar dig tid att studera mitt mejl och kollar upp länkarna, och själv konstaterar att det inte är några påhittade siffror. Verkligheten är faktiskt så skrämmande som siffrorna visar.
Citera
2014-08-07, 22:06
Medlem
FarsanDragoss avatar
Jag skickade ytterligare 50 mejl, nu fick jag ett positivt svar från en som höll med.

Det känns bra att bekämpa de satans journalisterna, som försöker tiga ihjäl debatten. Jag tänker i alla fall inte tiga. Det blir många fler mejl!
Citera
2014-08-09, 19:10
Medlem
Tack till alla som bidrager!

Själv har jag nu skickat 800+ mejl till privatpersoner. Utfallet är bra, några skriver och berättar att de i sin tur skickar vidare. Några skriver arga mejl tillbaka, och då svarar jag med ungefär det som ni kan läsa i nedre delen på denna sida:

Till detta är det ingen som invänder. Det går ju helt enkelt inte att komma med några vettiga motargument, när jag hänvisar till Ekberg och Tullberg och Tino Sanandaji.

Jag hoppas att jag kunnat öppna ögonen på dessa som svarat argt, samt på ett stort antal av de som inte svarat. Samt att många vidarebefordrar. Det bör ju rimligen vara minst 20% som redan är negativt inställda till massinvandring, alltså minst 160 st som jag mejlat till. Dessa 160 hoppas jag på, att de vidarebefordrar, eller delar på Facebook.
Citera
2014-08-10, 18:37
Medlem
Jag har gjort en bild med en bomb och texten "Googla på asylbomben".

Den är längst ned på sidan

Av någon anledning visas bilden förstorad, åtminstone på min dator.

Men när man sparar bilden på sin hårddisk blir den mindre, 143 x 226

Denna kan man med fördel skriva ut på en klisteretikett som klistras på något väl synligt ställe. Jag tänker mig t.ex. mitt på Jan Björklunds näsa, där han säger "Ja till invandring".

När man googlar på Asylbomben kommer man till nämnda sida, samt denna tråd.

Lycka till med klistrandet!
Citera
2014-08-10, 18:42
Medlem
powerforcers avatar
Har själv skickat 120 mail sedan igår, använder denna sidan som är lite enklare än att skapa nya hotmail och som dessutom går att använda med TORBrowser:
Free online instant mailer
https://emkei.cz/

Man kan ju göra mer än en sak samtidigt, jag funderade på att printa ut nåra tusen flygblad och lägga i brevlådor i villaområden. Tankar?
Senast redigerad av powerforcer 2014-08-10 kl. 18:49.
Citera
2014-08-10, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer
Har själv skickat 120 mail sedan igår, använder denna sidan som är lite enklare än att skapa nya hotmail:
Free online instant mailer
https://emkei.cz/

Man kan ju göra mer än en sak samtidigt, jag funderade på att printa ut nåra tusen flygblad och lägga i brevlådor i villaområden. Tankar?

Precis min tanke. Jag ska också göra detta, och lägga i brevlådor i typiskt "vita" områden, där folk än så länge lever isolerade från mångkulturen.

Sen ska jag laminera några sidor med plast, så det blir tåligt, och spika upp på telefonstolpar. Spik och plast gör det svårt att riva bort anslaget.
Citera
2014-08-10, 18:58
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne-Karlsson
Precis min tanke. Jag ska också göra detta, och lägga i brevlådor i typiskt "vita" områden, där folk än så länge lever isolerade från mångkulturen.

Sen ska jag laminera några sidor med plast, så det blir tåligt, och spika upp på telefonstolpar. Spik och plast gör det svårt att riva bort anslaget.
Bra idé, många svenskar i dessa villaområden har aldrig stött på invandringens gigantiska problem. Gör man det riktigt tidigt på morgonen går det ganska snabbt.
Undrar vad det skulle kosta att låta en professionell reklamutdelare göra samma sak? ---> Svensk direktreklam ligger på ca 1,3 kr per utdelat blad
Senast redigerad av powerforcer 2014-08-10 kl. 19:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in