[quote=TrashigPsycho|49679604]
Ser folk ner på varandra, är det folket personerna.. som inte uppskattar liv tillräckligt utan att gå och se ner på varandra, gud har inget med det att göra eftersom gud är en fantasiprodukt att dra till med, ungefär som en svordom när du inte vet hur du ska bete dig mot människor och drar salvor istället för att snacka som folk att lugna ner maktbegär. Man får acceptera att folk är olika och att slavsystemen både var är och ständigt kommet stå under avveckling.
Att placera "en gud" på toppen, är litegrand att vilja ha en osynlig "ordning", som inte alltid är så jäkla sund som de självgoda ändå vill inbilla andra, att det skulle vara en regel och norm? att per se, behöva acceptera att andra fantiserar fram troller-illusioner som jag ska dyrka? och sedan, dessutom behöva gilla utifrån hur respektive skalle tolkar sin gud`?
Det är ju så mentalt förödande att man inte kan vara särskilt mer än egofixerad vid att tro att "en gud" öht skulle behöva dyrkas eller inberäknas, behövs det inte alls! inte på något sätt alls.
Vad som är synd och inte, vederhälls eller inte, har med olika rubbade individer att göra, i oförmåga eller ovilja att förstå, den här existensen. Går aldrig att skylla på en gud, typ "jag tror på hgud så mig ska du inte anklaga" nope, det är billiga trix.
Citat:
Så menar jag nog ja, en prästvigd person besitter inte högre makt än icke prästvigda personer, som jag uppfattat iaf.
Så du menar att präster inte besitter högre makt än gemen man? Dom sprider ju det kristna budskapet alltså bör gud lita på dom mer än han skulle göra på någon vanlig människa, alltså är dom mer värda och besitter mer makt än gemen man, eller?
Citat:
Tror jag faktiskt inte utifrån tanken att gud förstås existerar. Jag tror alltså att själva gudsdyrkandet är enormt överflödigt, men också fullständigt onödigt, även för dem som tror att gud skapat människan och härskar.
Om jag förnekar gud och underkastar han och förnekar allt som har med gud att göra, tror du inte att gud ser lägre på mig än han skulle göra på en fullvärdig och troende kristen?
Citat:
Det tror jag inte att sådant görs utifrån att inte tro på vad som inte ger sig till känna. Däremot kan människor vilja se dig ha de dåligt och helst se dig förolyckas eller må bra att veta att du inte borde exuistera eller stå i deras väg. Vad en gud skulle tänkas vilja, är det ingen som vet ett endaste dugg, vilket är lite komiskt mitt i allt malandet om hur vi alla bör frukta varelsen.Jag ser det enbart som vilseledande taktik av taktiska avundsjuka utspel och alltför tröttsam helt överflödiga seder som vid detta laget borde ha sjlvdött , men allt hat verkar underhålla det meningslösa projicerandet, folk tycks inte få nog att nära sina hat och självhat och trams som helt skiter i liv, genom att gömma sig med patetiskt versläsande, i tron att en gud existerar utirån din vilja. Tror inte det är så enkelt - det är ett liv med villkor som ingen gud kan bistå med att underlätta, enbart människan själv måste finna vägar att underlätta t.ex lidande, genom bättre samarbete och annat.
T.om han kanske skulle förkasta mig, skicka mig till helvetes djupa avgrundar och brinna i evig tid?
Citat:
Om jag påstås njuta av all elände och att bli hänvisad till att ta trappan ner skulle vara en guldbiljett för mig, har gud gjort en tabbe att istället för att bestraffa mig, så belönar han mig med högsta priset, alltså blir gud bestulen på sin gudomliga all vetande och borde tämligen se ner mig på som individ gentemot det kristna guld exemplaret.
Fast du säger ingenting och kan aldrig utvecklas utan att lägga av med att ständigt skylla på gud.Om jag påstås njuta av all elände och att bli hänvisad till att ta trappan ner skulle vara en guldbiljett för mig, har gud gjort en tabbe att istället för att bestraffa mig, så belönar han mig med högsta priset, alltså blir gud bestulen på sin gudomliga all vetande och borde tämligen se ner mig på som individ gentemot det kristna guld exemplaret.
Citat:
Men om folk ser ner på varandra så har väl inte det heller nåt med gud att göra, hur får du ihop det?
Men om så är fallet, vi alla är ju guds barn, älskar han inte alla mycket, så borde det tämligen sända ut signaler att det är okej att se ner på andra, om gud himself gör det, förstår du vart jag är påväg?
Ser folk ner på varandra, är det folket personerna.. som inte uppskattar liv tillräckligt utan att gå och se ner på varandra, gud har inget med det att göra eftersom gud är en fantasiprodukt att dra till med, ungefär som en svordom när du inte vet hur du ska bete dig mot människor och drar salvor istället för att snacka som folk att lugna ner maktbegär. Man får acceptera att folk är olika och att slavsystemen både var är och ständigt kommet stå under avveckling.
Att placera "en gud" på toppen, är litegrand att vilja ha en osynlig "ordning", som inte alltid är så jäkla sund som de självgoda ändå vill inbilla andra, att det skulle vara en regel och norm? att per se, behöva acceptera att andra fantiserar fram troller-illusioner som jag ska dyrka? och sedan, dessutom behöva gilla utifrån hur respektive skalle tolkar sin gud`?
Det är ju så mentalt förödande att man inte kan vara särskilt mer än egofixerad vid att tro att "en gud" öht skulle behöva dyrkas eller inberäknas, behövs det inte alls! inte på något sätt alls.
Vad som är synd och inte, vederhälls eller inte, har med olika rubbade individer att göra, i oförmåga eller ovilja att förstå, den här existensen. Går aldrig att skylla på en gud, typ "jag tror på hgud så mig ska du inte anklaga" nope, det är billiga trix.