Citat:
Jag fick temporärt också liknande förståelse av tibetanska dödsboken.. men ska sägas att den boken kan man inte bara läsa som en vanlig bok, det kryllar! av flerbottnad sybolik där, den boken går icke att läsas med ytlig bokstavsupptagning som vi är vana att läsa, och glöm liknelser med bibeln rakt av.Stämmer. Buddhister tror att de möts av Gudar som är projektioner av ens egna sinne, som dricker blod, äter & lemlästar människor för att göra dig uppjagad så att du under din vistelse i Bardo skall söka efter det enda du känner igen och som är tryggt för dig, en ny livsmoder. Ett hinder ifrån att upplösas. Observera att detta är Tibetansk Buddhism, jag är inte så påläst om theravada buddhism. Upplys mig gärna om vad för kunskap du besitter om Theravada och vad dessa tror på för 'guder'.
Man fr ge det tid, för det tar oförskämt mycket tid i anspråk. Svårt att ha ett liv.. om vi säger så, eller, att man får vara i princip ekonomiskt oberoende, utan överdrift.
Jag har också glömt det mesta eftersom jag slutade och började mata in utbildning istället, och då går det inte att sitta och ägna sig åt andlighet.. enl konceptuell buddhism, med det går med all säkerhet att förklaras på flera sätt, och vi får hålla till godo med tibetanska lamor i detta fall - själv fördrar jag mästare som är också.. förankrade DESSUTOM, i västerländsk teologi, för att man kan vägledas in rätt...
...du ska inte sitta och försöka få en hum om bardo, på egen hand, min rekommendation.
Buddhism, säger åt den med stark inre anmaning, att söka sig till sangha, okej? missförstå inte, men det sägs inte för att ha nån slags exklusivitet, även om det finns sådant på vägen.. det kan bli starkt förvirrande, utan att grunda med seriöst införstådd praktik, först - om jag får rekommendera.
new-age-smörjan, som försöker göra sig snabba vinster med en sjukt plastig misch.masch.. är direkt att enl. mig, slängas på soptippen! bränna upp skiten helst.