2014-08-06, 21:20
Medlem
Vad hände egentligen med katterna? Milo verkar hon ju sakna men katterna är som om dom aldrig funnits.
Citera
2014-08-06, 23:00
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelittlefriend
Vad hände egentligen med katterna? Milo verkar hon ju sakna men katterna är som om dom aldrig funnits.

En flyttade med Jonas, i övrigt tror jag att dom andra blev lämnade åt sitt öde.
Citera
2014-08-06, 23:09
Medlem
Lite OT:

Någon som vet om det hänt något med Emma? Hon brukade uppdatera sin IG flitigt men har nu inte postat på två dagar..
Citera
2014-08-07, 00:58
Medlem
Denosynliges avatar
På senaste tiden har hon pratat mycket om att inse sina egna begränsningar, det är bara så lustigt för hon inser ju inte sina egna när hon tror att hon kan hantera 2 hundar. Redan nu haglar de socker strösslade inläggen där hon skriver om allt hon ska göra med hundarna som aldrig kommer bli av, och skriver om hur bra hon har det helt plötsligt fasten hon nyligt uttryckte svårigheter i vardagen och drogsug, väldigt lustigt. Det är väldigt växlande hur pass kapabel hon är när det gäller hundskötsel för när det gäller allt annat är hon ju så svårt sjuk och traumatiserad.

Nästa år kommer väl en bekännelse om att hon egentligen inte borde ha skaffat Nilas i den här perioden för att i hemlighet hade hon haft återfall, hon har med stor sannolikhet missbrukat i Jannes sällskap. Men hon fortsatte att behålla båda hundarna fast hon inte borde ha gjort det. Och eftersom att hon älskar Theus och Nilas och eftersom dom hjälpte henne igenom ett återfall så är det okey att hon fortsätter att behålla.

Valpkursen och det där hon skriver om kommer ju aldrig hända. Hon säger ju själv att hon inte klarar av att infinna sig på en viss plats ett visst klockslag. Eller klarar hon helt plötsligt av det nu? Och när någonsin gjorde hon något märkvärdigt med Theus förutom den gången hon var med honom på en agilitybana mitt i natten? Hon fick ju för sig för inte så längesen att hon skulle utbilda sig till hundinstruktör, kommer inte heller bli av. För massa år sedan, på den tiden hon hade en hel kattfamilj hemma, ville hon ju starta nå katthem av något slag, blev aldrig av. Och när Berny i dokumentären nämner att hon planerar en kull kattungar så säger hennes mamma ungefär "Nej usch, säg inte sådär", hennes mamma tycker kanske inte det är så bra att Berny har djur egentligen men hon vågar väl inte säga ifrån på riktigt. Man vet ju aldrig vad Berny får för sig när man inte stryker henne medhårs
Citera
2014-08-07, 03:07
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
På senaste tiden har hon pratat mycket om att inse sina egna begränsningar, det är bara så lustigt för hon inser ju inte sina egna när hon tror att hon kan hantera 2 hundar. Redan nu haglar de socker strösslade inläggen där hon skriver om allt hon ska göra med hundarna som aldrig kommer bli av, och skriver om hur bra hon har det helt plötsligt fasten hon nyligt uttryckte svårigheter i vardagen och drogsug, väldigt lustigt. Det är väldigt växlande hur pass kapabel hon är när det gäller hundskötsel för när det gäller allt annat är hon ju så svårt sjuk och traumatiserad. ..

Jag tycker inte det är konstigt alls. Allting som har hänt hittills i hennes liv så länge jag känt henne finner jag inte speciellt märkligt. För det första.. vilken EGENTLIG diagnos(er) har hon? Kommer hon någonsin få reda på det eller kommer det att gå vind för våg beroende på hur t ex DSM-kriterierna ändras mer eller mindre (kapitalistiskt) trendmässigt, IMO. Vad är konsekvensen utav en ständig "röra"/"kaos" utav mediciner hon varit på till och från i x-antal behandlingar och år som gått och som hon sannolikt kommer att fortsätta vara på i framtiden? Vad blev konsekvensen utav det i form utav t ex potentiella kemiska förändringar utav permanent karaktär i nervsystemet OCH utav att samtidigt missbruka på en sådan nivå som hon gjorde (/stundtals gör)? Och till sist.. mitt i allt det kaoset.. finns det någon möjlighet att nå någon sanning (för henne själv) om vad som egentligen hände i hennes förflutna eller andra väsentliga detaljer i hennes tillvaro som t ex plötslig förlust utav VISS motivation...... osv? Det här är mina egna tankar om allt detta och jag finner som sagt ingenting märkligt alls med allt som skett och sker (förutom några detaljer som jag har mindre insyn i).

Oavsett vilka "kemiska änglars vingar" du är under så är och förblir det en användbar term oavsett för "receptbelagd medicin" eller "knark" ("TKU" för övrigt om någon vill lyssna på låten - "Under kemiska änglars vingar").. din kapacitet, ditt omdöme, Din identitet blir påverkade många gånger utanför din egen insikt och medvetenhet och inte alltför sällan utanför NÅGON annans kunskap och insikt. Ni som här ständigt sitter och undrar "hur" och "varför" bör komma ihåg det här. Dock.. konstruktiv kritik är precis vad den är.. det jag skrev i slutet på min förra post står jag starkt för. Berny bör rimligen ha en väldigt bra back-up-plan OM saker går åt helvete när hon nu har två hundar att ta hand om och hon bör också skriva om exakt hur den ser ut (dock med viss reservation pga det är hennes blogg/liv/egendom och hon har ingen skyldighet att göra det egentligen.. därav använder jag ordet "bör").

(Vissa reagerar säkert på ordet "egendom" eller "skyldighet" här ovanför och spinner vidare på det i argument som jag kan förutse.. jag har en känsla utav att det blir en lång diskussion utav det som endast leder till OT-diskussioner och långa mer eller mindre filosofiska utlägg om vad som egentligen är "egendom" och "skyldighet" osv.. så.. jag skippar helst sådana diskussioner så ni vet.. jag använder dock nämnda ord pga Jag finner dom korrekta i sammanhanget).
Citera
2014-08-07, 07:49
Medlem
och självklart ska hon inte ha hundarna på vanlig valpkurs :P dessutom måste hon ha en PRIVAT tandläkare. Usch, jag börjar ärligt talat tröttna lite på henne.
Citera
2014-08-07, 07:51
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veylia
och självklart ska hon inte ha hundarna på vanlig valpkurs :P dessutom måste hon ha en PRIVAT tandläkare. Usch, jag börjar ärligt talat tröttna lite på henne.

Nää, ödmjukhet verkar inte vara hennes starka sida...hennes senaste inlägg är liksom betitlat "en levande myt". Allt för att provocera.
Citera
2014-08-07, 08:27
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Nää, ödmjukhet verkar inte vara hennes starka sida...hennes senaste inlägg är liksom betitlat "en levande myt". Allt för att provocera.

Det är lustigt att hon gnäller så mycket när folk blir provocerade av henne när det är precis det hon vill.
Citera
2014-08-07, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veylia

Jag går till en privat tandläkare. Jag går även till en privat gynekolog. Det är många inom vården som har avtal med landstinget. Så det är väl inte så konstigt.
Citera
2014-08-07, 14:52
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reglementet
Jag går till en privat tandläkare. Jag går även till en privat gynekolog. Det är många inom vården som har avtal med landstinget. Så det är väl inte så konstigt.

ja självklart. men grejen med B är att hon skriver om det som att det vore något HÄFTIGT och SPECIELLT att gå till t.ex privat tandläkare... tror det är det skribenten menade när hen sa att hen blev trött på henne pga att hon hela tiden försöker så saker att låta bättre än vad de är.
Citera
2014-08-07, 14:55
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
ja självklart. men grejen med B är att hon skriver om det som att det vore något HÄFTIGT och SPECIELLT att gå till t.ex privat tandläkare... tror det är det skribenten menade när hen sa att hen blev trött på henne pga att hon hela tiden försöker så saker att låta bättre än vad de är.

Ja, för enligt Bernys mått mätta så är det en "lyx tandläkare"

Edit: Hon måste ju ha "lyx tänder", det måste hon ju få unna sig!
Senast redigerad av Denosynlige 2014-08-07 kl. 14:59. Anledning: tillägg
Citera
2014-08-07, 15:10
Medlem
Littlepaw13s avatar
Man är borta i 10000 år och diskussionen (läs: Berny) har inte rört sig en millimeter.
Samma prata om att "Nu, NU, sker det!" Och om theus och mediciner. Äldre män som skriver vulgouppdateringar på Facebook och Emma som bara mår sämre och sämre.

Jag hoppades verkligen på något nytt, något groundbreaking men intet nytt på västfronten. Sorgligt när man tänker på det men vad ska man säga? Bäst berny unnar sig lite mer inredningsprylar i Projekt:HEM och lika bra att hon skaffar den.är valpen, hon är ju VÄRD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in