2014-08-07, 15:50
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
ja självklart. men grejen med B är att hon skriver om det som att det vore något HÄFTIGT och SPECIELLT att gå till t.ex privat tandläkare... tror det är det skribenten menade när hen sa att hen blev trött på henne pga att hon hela tiden försöker så saker att låta bättre än vad de är.

Hon låter stundtals lite så IRL också och jag vet inte riktigt vad folk blir upprörda för varken "där eller här". Ett liknande exempel är när folk uppfattar personer med tendenser till att stundtals låta aggressiva som att dessa utan tvekan är totalt aggressiva människor.. lika förvånad där för frågan Jag ställer mej är, "ÄR personen som den stundtals LÅTER?". Många gånger, IMO, handlar det om en viss generell attityd (eller ett sätt att hantera specifika situationer på) snarare än hur någon egentligen ÄR. Sen har jag inte patent på sanningen utan detta är ju Min version på Berny och detta "fenomen" i allmänhet.

EDIT: På en konkret fråga om jag tycker att Berny "alltid" (=stundtals) på fullt allvar och medvetet försöker att få saker låta bättre, etc, än vad dom är... NEJ.. absolut INTE mer än i princip vem som helst. Många utav de mest "hyllade", "moraliska" och "ärliga" människor som strövar omkring IRL så väl som online går det att hitta punkter på där dom definitivt använder sej utav en "förskönande version/taktik" som många gånger är långt mer raffinerad än många andras (jag antar att dom blir hyllade utav den anledningen också.. få märker vad dom egentligen gör).
Senast redigerad av Hyperexium 2014-08-07 kl. 16:12.
Citera
2014-08-07, 21:06
Avslutad
Jag anser att för tillfället är hennes fans värre än Berny själv. De uppmuntrar henne till att först föda "barnet" för "att hon kommer då må bättre" och sitter sen och hejar på en andra hund. Lägligt nog har alla inblandade glömt bort (Bernys egna ord) hur dysfunktionell hon är eller hur synd det är om henne som inte klarar nåt själv. Men i ett sånt här läge (ny hund) gynnar det ju inte Berny att vara gravt psykiskt handikappad. Nu är hon kapabel som en lärka. Måste vara underbart att kunna sätta på och stänga av sina "trauman" beroende på vad du får ut av dem.

Det enda som skulle ursäkta dem är om de är 14 år och precis har läst Vinklippt Ängel och tycker att Berny är den starkaste tjejen i hela världen. Men jag misstänker att de flesta är en bra bit över 20. Skrämmande hur vuxna människor inte tänker längre eller ser hennes trista, repetitiva liv för vad det är.

Jag vidhåller att B fortfarande kraftigt överdriver sina psykiska problem. Hon verkar må fint nästan för jämnan nu. Kanske dags snart att fira med lite heroin? Eller iaf några inlägg om "drogsuget" för att få igång sympatierna. Eller varför inte visa upp en blodig kanyl i bloggen, blir en fin välkomstpresent till nya valpen. Just a little glimpse, you know.

"Svåra och mystiska Berny" gör det igen.
Senast redigerad av GenesisP 2014-08-07 kl. 21:10. Anledning: Stavfel och tillägg
Citera
2014-08-07, 22:25
Medlem
roewsvetts avatar
Det kanske är dags för en ny diagnos snart? Alla läkare som B. har träffat genom åren är ju inkompetenta feldiagnostiserare eller onaniterapeuter. Nu har DSM V kommit ut, förklaring till Berny-kaoset finns säkert i någon av de nya diagnoserna.
Citera
2014-08-08, 06:06
Medlem
colafantacolafantas avatar
Hahaha, nu drar jag fram skämskudden å bönans vägar.
Efter alla kommentarer så hittade hon till slut till google.
Men då skriver hon upp hur man behandlar en hund som drabbats av värmeslag, inte hur man svalkar en hund som råkar vara varm.
Men bönan vet nog inte skillnaden.
Citera
2014-08-08, 08:45
Medlem
KitKatCookieDoughs avatar
Hon tog fail-sminkningen till en ny nivå igår: ett extra par ögonbryn i reverse .
Citera
2014-08-08, 12:00
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KitKatCookieDough
Hon tog fail-sminkningen till en ny nivå igår: ett extra par ögonbryn i reverse .

Det som är värre än sminkningen är ju att hon ser ordentligt dimmig ut.
Citera
2014-08-08, 12:44
Medlem
colafantacolafantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det som är värre än sminkningen är ju att hon ser ordentligt dimmig ut.

I senaste inlägget ser hon ut att ha poppat lite mycket piller.
Citera
2014-08-08, 13:06
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colafantacolafanta
I senaste inlägget ser hon ut att ha poppat lite mycket piller.

Hon HAR ju med allra största sannolikhet poppat en hel del piller, som hon får på recept av sin läkare. Jag förstår inte att hon tillåts fortsätta missbruka sin medicin när hon uppenbarligen inte klarar av att ha hand om den själv. Nä, dags för personalen att ge henne den vid varje tillfälle x antal gånger om dagen inklusive "lyft nu på tungan så jag ser att du inte lagrar dem".
Citera
2014-08-08, 14:23
Medlem
Kardnialvokals avatar
Amen jösses. Var tvungen att kolla om det var så illa som ni sa. Självklart var det det. Uh.
Citera
2014-08-08, 15:29
Medlem
Denosynliges avatar
Att hon på senaste druckit mer än vanligt trots beskedet om leverstatusen var en intressant utveckling.

När Nicklas tog överdosen så var båda fulla, de fick för sig att de skulle ta ett återfall när dom var fulla. Berny har druckit en hel del mer än vad hon gjorde före hon fick beskedet om leverstatusen. Hon har alltså mest troligt ett återfall just nu med andra ord. Om man lägger ihop det med bilderna hon lade upp i senaste inläggen så blir allt ganska tydligt. Berny är alkis i perioder också och det verkar som att det börjar med att hon dricker och sen finns det stor risk att hon åker på återfall på något värre.

Och vad lär vi oss av det här, Berny? Jo nämligen att du är alkis också och du ska inte ens dricka alkohol över huvud taget när du för det första har dåliga levervärden och för det andra så räknas det som ett återfall eftersom att du är en alkis och när du blir full så verkar du ibland få för dig att ta återfall med annat också och det var ju det vi inte skulle göra eller hur? Så för att summera: INTE dricka alkohol, INTE knarka.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-08-08 kl. 15:43.
Citera
2014-08-08, 19:09
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Ni som håller på och ojar er över hennes hundar och andra husdjur. Kan ni inte lugna er lite tills hon annonserar att hon är med barn?
Citera
2014-08-08, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Ni som håller på och ojar er över hennes hundar och andra husdjur. Kan ni inte lugna er lite tills hon annonserar att hon är med barn?

Den dagen hoppas vi aldrig kommer, men ja, jag kan försöka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in