2014-08-05, 23:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Dessa våningar har nu åkt ut åt sidorna. Så de är inte längre en del av massan.
Jasså, ja det var ju en ny teori.. Men hur stämmer detta med påståendet att byggnaderna föll i sina egna fotspår?
Citera
2014-08-06, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jaså? Men enligt NIST (som till skillnad från dig faktiskt har räknat på vad som hände) så hade det räckt med att de de övre våningarnas massor hade fallit 1/2 meter för att krossa första våningsplanet och initiera raset - och efter det ökar rasmassorna och allt blir bara värre..
Men det är ju godag yxskaft och tro det fungerar så, nej byggnaden under hade inte plötsligt rasat på grund av "slag" uppifrån. Möjligen om byggnaden var helt byggd i glas eller annat sprött material. Går den typen av material sönder så krossas allt.

NIST har förövrigt inte sagt något om raset och de vet väl om att om de försökt presentera någon teori om det så hade de gjort bort sig fullständigt. Man har överlåtit till debunkers att själva fantisera ihop "lösningar" på hur tornen rasade
Citera
2014-08-06, 08:45
Medlem
Ligger det något i det här, håller något på att förändras
The Walls Are Crumbling Down Around 9/11 - Why?
Citera
2014-08-06, 10:35
Medlem
Citat:
Jasså, ja det var ju en ny teori.. Men hur stämmer detta med påståendet att byggnaderna föll i sina egna fotspår?
Bevisligen har byggnader skadats runt raset, pga att det har kastats material ut åt sidorna. Om det inte är pga sprängmedel, så måste det vara en process av raset.

Hur ska ni ha det? Kastades materialet ut eller inte? Svara på det du först. Det är vad ni påstår. Hur skulle det vara att ni började försvara er egen svaga påhittade historia om raset?
Citera
2014-08-06, 10:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Men det är ju godag yxskaft och tro det fungerar så, nej byggnaden under hade inte plötsligt rasat på grund av "slag" uppifrån. Möjligen om byggnaden var helt byggd i glas eller annat sprött material. Går den typen av material sönder så krossas allt.

NIST har förövrigt inte sagt något om raset och de vet väl om att om de försökt presentera någon teori om det så hade de gjort bort sig fullständigt. Man har överlåtit till debunkers att själva fantisera ihop "lösningar" på hur tornen rasade

Vad är goddag yxskaft och varför?
Ibland påstår truthers att rasmassorna föll rakt ner i byggnadernas fotspår
(när det ska visas att inget kan ha träffat wtc 7)

Ibland påstår truthers att rasmassorna for i väg åt sidorna i form av damm.
(när det ska visas att inga rasmassor adderades till rasmassorna som drog ned wtc1 och 2)

Ibland påstår truthers att rasmassor och betong inte kan bli till damm.
(när det ska visas att det måste ha varit termit inblandat - vilket många truthers nu förnekar..)

Hur ska ni ha det? Era teorier hänger inte ihop någonstans.
Citera
2014-08-06, 10:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Bevisligen har byggnader skadats runt raset, pga att det har kastats material ut åt sidorna. Om det inte är pga sprängmedel, så måste det vara en process av raset.

Hur ska ni ha det? Kastades materialet ut eller inte? Svara på det du först. Det är vad ni påstår. Hur skulle det vara att ni började försvara er egen svaga påhittade historia om raset?

Nu var det ju ditt påstående att "Dessa våningar har nu åkt ut åt sidorna. Så de är inte längre en del av massan." så varför jag ska behöva "försvara" mig känns ju lite omvänt, men ok...

Material slungades ut, stora delar av fasaden t.ex. (det har vi sett bilder på här i tråden också), men självklart flöt inte hela byggnaden plötsligt iväg i form av damm...

Så, nu är det din tur att berätta vart våningarna tog vägen om de inte adderade till rasmassorna...
Citera
2014-08-06, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Ligger det något i det här, håller något på att förändras
The Walls Are Crumbling Down Around 9/11 - Why?

Inte än men lite sådär känslan att något är på g har man ju efter lång stiltje men Ryss-spåret är ju intressant helt klart, fast Project Blue Beam vore ju betydligt mer "funky". Kalla kriget med riktigt jävla smutsiga hemligheter som läcker ut. Vad kan Putin veta? Har ryssarna så pass bra satelliter att dom tom har bilder på vad som hände den 11 september? Dom 28 sidorna det talas om känns trots allt duktigt svala för mig.
Citera
2014-08-06, 21:41
Medlem
Citat:
Nu var det ju ditt påstående att "Dessa våningar har nu åkt ut åt sidorna. Så de är inte längre en del av massan." så varför jag ska behöva "försvara" mig känns ju lite omvänt, men ok...

Material slungades ut, stora delar av fasaden t.ex. (det har vi sett bilder på här i tråden också), men självklart flöt inte hela byggnaden plötsligt iväg i form av damm...

Så, nu är det din tur att berätta vart våningarna tog vägen om de inte adderade till rasmassorna...
Ja, rasmassor finns då på marken ja. Men dessa rasmassor är då inte en del av den vikt ni påstår krossar byggnaden.
Citera
2014-08-06, 21:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja, rasmassor finns då på marken ja. Men dessa rasmassor är då inte en del av den vikt ni påstår krossar byggnaden.
Det var nog det roligaste jag någonsin läst, men kör - var tog huset vägen? Var det de där antigravitationsvapnen du skrev om tidigare som fraktade bort husen, eller vad hände? Var är husen nu? Månen? Inner Earth? Skövde?
Citera
2014-08-06, 22:57
Medlem
Citat:
Det var nog det roligaste jag någonsin läst, men kör - var tog huset vägen? Var det de där antigravitationsvapnen du skrev om tidigare som fraktade bort husen, eller vad hände? Var är husen nu? Månen? Inner Earth? Skövde?
Uppenbart är du ett troll. Så varför skriva något alls till dig. Tack och hej.
Citera
2014-08-06, 23:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Uppenbart är du ett troll. Så varför skriva något alls till dig. Tack och hej.

Du vet att jag inte är ett troll, dessutom kan du få en varning för den beskyllningen..
Hursomhelst, vänligen svara på frågan även om den är svår. Snälla!
Citera
2014-08-07, 01:31
Medlem
Citat:
Det var nog det roligaste jag någonsin läst, men kör - var tog huset vägen?-1 Var det de där antigravitationsvapnen du skrev om tidigare som fraktade bort husen, eller vad hände? -2 Var är husen nu? -3 Månen? -4 Inner Earth?-5 Skövde? -6
Du vet att jag inte är ett troll, dessutom kan du få en varning för den beskyllningen..
Hursomhelst, vänligen svara på frågan även om den är svår. Snälla!
Då skriver jag att du är en oerhört korkad person, istället det är väl den frasen du brukar använda i 70% av alla dina svar till mig.
Vi kan se att du gav mig 6 nya frågetecken men 0 förklaringar på min fråga. Men som vanligt är det JAG som som ska svara på frågor, aldrig du. Nej, tack och hej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in