Citat:
Truther-kritik mot Gage
Många truthers gläds i dagarna över att Gage fått utrymme på C-SPAN.
Alla truthers är dock inte lika entusiastiska.
Se: http://www.veteranstoday.com/2014/08/04/on-c-span-richard-gage-leaves-911-truth-in-a-time-warp/
"Hardcore-siten" (och dom verkar vara hardcore gällande i princip alla konspirationer) Veterans Today
skriver om Gage :" It was embarrassing when he was asked the all too obvious question and could not answer it"
VT har ju s.a.s. "avancerat" från termit-stadiet, och driver nu i stället en linje med "mini-nukes".
Dit har ju inte Gage vågat sig, men det finns väl några här i tråden som lutar åt det hållet?
Det är roligt nästan jämt!, tycker
/T
Många truthers gläds i dagarna över att Gage fått utrymme på C-SPAN.
Alla truthers är dock inte lika entusiastiska.
Se: http://www.veteranstoday.com/2014/08/04/on-c-span-richard-gage-leaves-911-truth-in-a-time-warp/
"Hardcore-siten" (och dom verkar vara hardcore gällande i princip alla konspirationer) Veterans Today
skriver om Gage :" It was embarrassing when he was asked the all too obvious question and could not answer it"
VT har ju s.a.s. "avancerat" från termit-stadiet, och driver nu i stället en linje med "mini-nukes".
Dit har ju inte Gage vågat sig, men det finns väl några här i tråden som lutar åt det hållet?
Det är roligt nästan jämt!, tycker
/T
Termitteorin faller egentligen på sin egen rimlighet (hur många ton skulle behövts för att ladda byggnaderna?) dessutom verkar det numera vara osäkert om det ens är möjligt att framställa ämnet i så stora kvantiteter.
Utifrån detta är det rätt intressant att Gage ändå fortsätter promota idén. Varför gör han det? Personligen tror jag det handlar om att termit är det enda det än så länge finns konkreta vetenskapliga bevis för. Ingen har ju t.ex. hittat några kärnvapenladdningar eller liknande. Man vill helt enkelt inte sväva ut i alltför löst spekulerande och teoretiserande utan man vill kunna presentera konkreta bevis. Jag tror man är rädd för att man inte skulle tas seriöst om man t.ex. gick ut och annonserade att WTC hade blivit atombombat på 9/11.
Å andra sidan är det kategoriska avståndstagandet av Gage från Judy Wood et al. och hela idén att något mer än termit måste varit inblandat besynnerligt. Han är knappast dum, så jag tror han förstår att termit inte kunde varit den enda mekanismen inblandad. Personligen får jag inga disinfo-vibbar av Gage - han framstår för mig som en både sympatisk och hederlig sanningssökare - men det stör mig också att han är så fixerad vid thermite. Detta är något A&E måste jobba med, för ju mer och mer nya bevis som läcker ut (vilket det ju gjort nu senast i dagarna vad gäller användandet av nukes på 9/11) desto svårare och svårare kommer det bli att torgföra thermite-teorin och fortfarande tas seriöst av Truther-rörelsen.
Jag fastnade ändå för något Gage sa i C-SPAN intervjun, och det var då han menade att termit måste använts i kombination med "some other high-energy explosives" (citerat ur minnet) vilket ju ändå visar att han inte är helt låst i thermite-tänket. Exakt vad han menar att dessa "high energy explosives" skulle vara låter jag dock vara osagt.
All fart består av tyngd, någon mer energi än så skall inte finnas om eld är förklaringen och byggnaderna är som sagt inte linjära utan blir tjockare och stabilare desto längre ner i bygganden du kommer. Att komma upp i farter ens i närheten av freefall på hela kollapsen med konstant och mer och mer motstånd desto längre ner i kollapsen man kommer av bara eld på ett antal våningar på toppen ju ett absurt påstående verkligen.
Alla friska våningar under sitter ju ihop.
Om ni nu faktiskt är intresserade av en diskussion menar jag och inte bara som nu vill fortsätta med ert tramsande debattsabotage. Vad är det du förnekar av freefall, footprint och symmetriskt global collapse tex eftersom du nu ännu en gång la dig i saker och ting helt utan någon som helst substans bakom i din post förutom att försöka skryta om en utbildning som många av oss skrattar åt?