2014-08-01, 16:04
Medlem
mattekilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Tentaperioder är i grova drag:

Tredje veckan i oktober
Andra veckan i januari (läggs innan jul för tredje året tror jag)
Tredje veckan i mars
Första/andra veckan i juni

Alla tentor går att skriva tre gånger om året. Dels huvudtillfället, dels tentaperioden direkt efter, och dels en omtentaperiod andra veckan i augusti. (Kan finnas undantag för den sista)

Under första året bara salstentor om jag minns rätt. 2 per period.

Schysst, tack
Citera
2014-08-01, 16:47
Medlem
Är några av kurserna tillgodoräkningsbara för en kandidat i matematik?
Citera
2014-08-02, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SappSapp
Hej!

Jag kom in på B&E till hösten.
Jag har alltid siktat på en master på te x Harvard, och Inser då att straight A's + extracurricular activities är så gott som ett måste?
Nu undrar jag lite gällande studieteknik. Hur kirrar man A i allt på Handels samtidigt som man lyckas ha lite tid över? Fritid kan jag iförsig offra. Hur bär man sig åt för att få toppbetyg?

Lär dig studieteknik. Studieteknik är allt! Finns många bra filmer om det på youtube.
Citera
2014-08-03, 01:35
Medlem
mattekilles avatar
Cirkulerar ju en del rykten om att folk på HHS glider runt som Gordon Gekko i kostym vanliga dagar. Tror inte på sånt, men hur klär sig HHS-studenterna generellt en vanlig dag? Skjorta och chinos eller? Kavaj?
Citera
2014-08-03, 02:19
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattekille
Cirkulerar ju en del rykten om att folk på HHS glider runt som Gordon Gekko i kostym vanliga dagar. Tror inte på sånt, men hur klär sig HHS-studenterna generellt en vanlig dag? Skjorta och chinos eller? Kavaj?

De som har kostym har extrajobb i 90 fall av 100. En hel del har skjorta eller pullover. På sommaren kan du ha piké. Som byxor kan du ha HM-jeans, Armaniloggan hade ändå inte synts.
Citera
2014-08-03, 09:48
Medlem
Ergnots avatar
Vad tror juryn såhär 4 dagar innan andra antagningsbeskedet, räcker reservplats 3 i BII?
Citera
2014-08-03, 11:41
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ergnot
Vad tror juryn såhär 4 dagar innan andra antagningsbeskedet, räcker reservplats 3 i BII?

Jadå det borde inte vara några problem.
Citera
2014-08-03, 21:17
Medlem
00marcus00s avatar
Jag fick aldrig något brev där info om introduktionsveckorna stod. Finns det någon pdf lr något där jag kan få reda på vad som händer?
Citera
2014-08-03, 22:06
Medlem
Jyckees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00marcus00
Jag fick aldrig något brev där info om introduktionsveckorna stod. Finns det någon pdf lr något där jag kan få reda på vad som händer?

www.hhs.se
Citera
2014-08-04, 17:07
Moderator
Semesters avatar
Ungefär hur många pluggar vidare direkt efter kandidaten jämfört med hur många som börjar jobba?
Citera
2014-08-05, 19:34
Medlem
Är lite nyfiken hur alla blivande handelsstudenter har löst det med boende? För själv har jag lyckats med att sakna boende från kursstart tom första september
Citera
2014-08-06, 20:08
Medlem
Här sitter en 18-årig tjej i en stor dilemma just nu Flyttade till England för sexton år sen, och har bott i London sen dess. Min dröm sen gymnasiet har alltid varit att flytta hem till Sverige och jobba där, och jag blev verkligen överlycklig när jag fick reda på att jag blev antagen på SSE. Men det finns två saker som gör att jag bli lite ambivalent ang. om jag ska verkligen flytta tillbaka till Sverige eller inte.

1) Språket: Pluggade på IB-programmet och valde Swedish Standard Level (Som motsvarar Svenska 3 i det svenska skolsystemet), fick en 6:a där som anses som hyfsad bra. Men problemet är att jag har aldrig i mitt liv läst någon akademisk kurslitteratur på svenska, inte heller har jag skrivit en akademisk uppsats på svenska. IB-kursen handlade mestadel om litteratur, så jargonger inom ekonomi har jag verkligen ingen bra koll på. Jag pratar däremot flytande svenska, så de sociala aspekterna är ingenting som jag oroar mig så mycket för. Min fråga här är: Kan man välja att skriva på engelska på tentamen och inlämningsuppgifterna? (Förutom Rättvetenskaplig introduktion då)? Och om man måste skriva på svenska, läggs stor vikt av bedömningen vid språket då?

2) Ålder: Här i London brukar man aldrig ta något sabbatsår efter gymnasiet, men i Sverige är det väl relativt vanligt? Jag är bara arton, kommer jag att ha några problem med att komma in i ''gänget'' med 22 åringar?

Tack i förhand för alla svar som är seriösa och konstruktiva Oseriösa svar undanbedes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in