2014-08-01, 18:23
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Regel 1.01
. . . . . . . . . . .Privata eller kommersiella annonser, så som köpes-, säljes- eller bytesannonser, inlägg innehållande reklam eller inlägg med annat innehåll som användaren tjänar pengar eller andra fördelar på, är förbjudna.

Det är oroväckande att du som moderatorwannabee inte ser något problematiskt med detta.
Jag säger inte att det är kristallklart. Därav denna trådstart. Men du verkar "tycka" att det är en självklarhet. Så pass mycket att du tom tillåter dig ha en arrogant attityd.
(min fetning)
För ordningens skull vill jag poängtera att najas är moderator.

Den mening du fetat skulle, med god vilja, kunna tolkas som att inlägg man tjänar pengar på är förbjudna, men den handlar om inlägg du försöker tjäna pengar på. Hur användare här får pengar till hyra struntar vi i. Många skriver inlägg på arbetstid, är det i linje med "betald PR kanal"?
Citera
2014-08-01, 19:53
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
(min fetning)
För ordningens skull vill jag poängtera att najas är moderator.
Visste att den skulle komma

Citat:
Den mening du fetat skulle, med god vilja, kunna tolkas som att inlägg man tjänar pengar på är förbjudna, men den handlar om inlägg du försöker tjäna pengar på. Hur användare här får pengar till hyra struntar vi i.
Vad menar du?
Citat:
Många skriver inlägg på arbetstid, är det i linje med "betald PR kanal"?
Vaddå skriver på arbetstid? Förstår du inte vad det är jag pratar om?
Citera
2014-08-01, 20:02
Moderator
Citat:
Visste att den skulle komma

Vad menar du?

Vaddå skriver på arbetstid? Förstår du inte vad det är jag pratar om?
Skulle betalda PR-skribenter bli ett problem så tar vi tag idet, på ett eller annat sätt
Citera
2014-08-01, 20:10
Medlem
526s avatar
Citat:
Skulle betalda PR-skribenter bli ett problem så tar vi tag idet, på ett eller annat sätt
Nej.

"Ni" förstår inte ens problemet,
Citera
2014-08-01, 20:18
Moderator
Citat:
Nej.

"Ni" förstår inte ens problemet,
Skulle arvoderade användare vålla forumet problem så tar vi tag i det på ett eller annat sätt.

Flashback forum är ett diskussionsforum, och diskussionen blir vare sig bättre eller sämre av ett arvode.
Citera
2014-08-01, 20:21
Medlem
526s avatar
Citat:
Skulle arvoderade användare vålla forumet problem så tar vi tag i det på ett eller annat sätt. Flashback forum är ett diskussionsforum, och diskussionen blir vare sig bättre eller sämre av ett arvode.
Helt jävla otroligt. Signaturmaterial.

Är detta Flashbacks officiella hållning i frågan eller har du fredagsmys och pillsnerhybris?
Vore på tiden att någon riktig moderator eller admin gjorde ett uttalande
Citera
2014-08-01, 20:30
Moderator
Citat:
Helt jävla otroligt. Signaturmaterial.

Är detta Flashbacks officiella hållning i frågan eller har du fredagsmys och pillsnerhybris?
Vore på tiden att någon riktig moderator eller admin gjorde ett uttalande
Det var ju dumt, att jag inte skrev att jag skrev som användare.

Som användare ser jag inte problemet du målar upp och som användare är jag tämligen säker på att administrationen kommer fundera ut en lösning på det eventuella problemet, när det eventuellt uppstår...

Edit: Jag ber om ursäkt för att jag var otydlig och skrev "vi" utan att skriva under som moderator.
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2014-08-01 kl. 20:34.
Citera
2014-08-01, 20:59
Medlem
526s avatar
Citat:
Det var ju dumt, att jag inte skrev att jag skrev som användare.
Ok

Citat:
Som användare ser jag inte problemet du målar upp
Det är ju det jag säger. Ni förstår inte ens problemet.

Citat:
och som användare är jag tämligen säker på att administrationen kommer fundera ut en lösning på det eventuella problemet, när det eventuellt uppstår...
Kanske, men troligen för sent.

Citat:
Edit: Jag ber om ursäkt för att jag var otydlig och skrev "vi" utan att skriva under som moderator.
Inga prob

Det ska bli kul att ta fram den här tråden om några år.

För att vara tydlig; Jag vill inte ha ett propagandaforum. Är det andra som vill det?
Kanske kan man ha en omröstning om det?

Vill du som användare att det ska vara fritt fram för PR-konsulter att propaganda-spamma dig i ansiktet?

Alternativ A = JA
Alternativ B = NEJ
Senast redigerad av 526 2014-08-01 kl. 21:15.
Citera
2014-08-01, 21:11
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
För att vara tydlig; Jag vill inte ha ett propagandaforum. Är det andra som vill det?
Kanske kan man ha en omröstning om det?

Vill du som användare att det ska vara fritt fram för PR-konsulter att propaganda-spamma dig i ansiktet
Alternativ A = JA
Alternativ B = NEJ

Jag hoppas att fler PR människor och professionella debattörer hittar hit så JA (alternativ A) på din något vinklade frågeställning.
Citera
2014-08-01, 22:11
Medlem
najass avatar
Citat:
Regel 1.01
. . . . . . . . . . .Privata eller kommersiella annonser, så som köpes-, säljes- eller bytesannonser, inlägg innehållande reklam eller inlägg med annat innehåll som användaren tjänar pengar eller andra fördelar på, är förbjudna.

Det är oroväckande att du som moderatorwannabee inte ser något problematiskt med detta.
Jag säger inte att det är kristallklart. Därav denna trådstart. Men du verkar "tycka" att det är en självklarhet. Så pass mycket att du tom tillåter dig ha en arrogant attityd.

Du är så upprörd över detta att du helt saknar förmåga att reflektera över vad vitsen med Flashback är. Det är helt ok att du tycker det är jättejobbigt att folk kanske får betalt för att skriva inlägg.

Dock är det några faktorer som du måste fås att begripa:

1) Flashback är ett diskussionsforum. Vi välkomna alla diskussionsinlägg

2) Flashback är ett diskussionsforum. Inlägg som inte diskuterar ett ämne utan bara är annonser raderas därför.

Ur 1 och 2 ovan dras förhållningssättet att så länge bara inläggen inte bryter mot reglerna, dvs inte uppenbart skyltar med att det är annonser, så är de ok.

Vi vill ju ha välskrivna diskussionsinlägg i olika ämnen.

Till detta kommer de praktiska problemen med att upptäcka detta om vi nu skulle bry oss. Inte minst ditt förslag visar ju att lösningar inte är enkla. Att sätta inläggsgränser är ett betydligt större problem för FB:are.

Citat:
Ok
...Det ska bli kul att ta fram den här tråden om några år...

Visst ska det. Som jag redan skrivit i den, så om det visar sig bli problem så fixar vi med lösningar på problemet då, när det uppstår.
Citera
2014-08-02, 22:32
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Du är så upprörd över detta att du helt saknar förmåga att reflektera över vad vitsen med Flashback är.
Vitsen med Flashback är att vara ett fritt forum där privatpersoner ska få diskutera fritt med andra personer, Fritt från myndigheter och politiska intressen som dominerar den mediala arenan utför vår fristad här.

Citat:
Det är helt ok att du tycker det är jättejobbigt att folk kanske får betalt för att skriva inlägg.
Amen tack verklihgen
Citat:
Dock är det några faktorer som du måste fås att begripa

Citat:
1) Flashback är ett diskussionsforum. Vi välkomna alla diskussionsinlägg
Nope det gör vi inte alls (så klart)
Citat:
2) Flashback är ett diskussionsforum. Inlägg som inte diskuterar ett ämne utan bara är annonser raderas därför.
Verkligen. Plattitydmannen.

Frågan är hur vi ska förhålla oss till reklam i diskussionsform. Du verkar inte riktigt ha "begripigt" själva frågan.
Citat:
Ur 1 och 2 ovan dras förhållningssättet att så länge bara inläggen inte bryter mot reglerna, dvs inte uppenbart skyltar med att det är annonser, så är de ok.
Du försöker med ett cirkelargument - annonser som inte ser ut som annonser är inte annonser

Citat:
Vi vill ju ha välskrivna diskussionsinlägg i olika ämnen.
Berätta mer. Varför vill ni det?

Citat:
Till detta kommer de praktiska problemen med att upptäcka detta om vi nu skulle bry oss. Inte minst ditt förslag visar ju att lösningar inte är enkla. Att sätta inläggsgränser är ett betydligt större problem för FB:are.

Citat:
Visst ska det. Som jag redan skrivit i den, så om det visar sig bli problem så fixar vi med lösningar på problemet då, när det uppstår.
Hur skulle det kunna bli ett problem?

Det här nog mer en fråga för Tritnaha och inte för er modwannab
Senast redigerad av 526 2014-08-02 kl. 22:37.
Citera
2014-08-02, 23:32
Medlem
najass avatar
Citat:
Vitsen med Flashback är att vara ett fritt forum där privatpersoner ska få diskutera fritt med andra personer, Fritt från myndigheter och politiska intressen som dominerar den mediala arenan utför vår fristad här.

Nja, du har nog missförstått en del även där. Jag tror nog att syftet med Flashback är att alla åsikter ska kunna komma till tals. Detta oberoende av politisk övertygelse, ideologi, intressen osv.

Det finns inget som helst mål att hålla myndigheter, politiker eller andra särintressen borta. Snarare tvärtom. Vi uppmuntrar politiker eller andra offentliga personer som verkligen engagerar sig i Flashback.

Du har fel även här alltså.

Citat:
Frågan är hur vi ska förhålla oss till reklam i diskussionsform. Du verkar inte riktigt ha "begripigt" själva frågan.

Jodå, däremot har du noll koll. Cirka 120 moderatorer sitter dagligen med tiotals pollar kring inlägg som är reklam, nära att vara reklam eller nästan reklam. Vårt förhållningssätt är inget nytt eller konstigt utan har mejslats fram och justerats under åren allteftersom nya fenomen uppträder på forumet.

Du verkar dock precis dragit huvudet ur röven och upptäckt fenomenet.

Citat:
Du försöker med ett cirkelargument - annonser som inte ser ut som annonser är inte annonser

Exakt, äntligen verkar du ha greppat detta.

Citat:
Berätta mer. Varför vill ni det?

För att vi tror att genom diskussion och att så många som möjligt får komma till tals och dissekera svåra eller kontroversiella frågor så blir det en större upplysning sammanlagt.

Citat:
Hur skulle det kunna bli ett problem?

Tja, man vet aldrig. Den dagen den sorgen.

Citat:
Det här nog mer en fråga för Tritnaha och inte för er modwannab

Visst, men nu är det så att vi är satta att lösa även denna fråga så gott det går. Den samlade moderatorerfarenheten är hyfsat stor, vissa av oss har arbetat med detta i 10-12 år och majoriteten sannolikt 3-5 år. Jag själv har varit moderator i drygt 5 år och det har skett väldigt stora förändringar i regelverk, praxis och tekniska hjälpmedel bara under den korta tid jag varit mod.

Systemet är långtifrån perfekt men jag tycker nog det funkar hjälpligt åtminstone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in